2009 Ford Focus RS: Λεπτομέρειες & φωτογραφίες

15 Δεκεμβρίου 2008

Η παγκόσμια πρώτη του νέου Ford Focus RS έγινε το καλοκαίρι στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λονδίνου, όμως με το λανσάρισμα να βρίσκεται πολύ κοντά (αρχές Ιανουαρίου) ανακοινώθηκαν και όλες οι λεπτομέρειες του νέου «hot hatch» της Ford, συνοδευόμενες από μια νέα σειρά φωτογραφιών. Μάλιστα το μοντέλο έκανε και την πρώτη του εμφάνιση στον τελευταίο γύρο του WRC, στα χέρια του Marcus Gronholm.

Παράλληλα κυκλοφόρησαν και οι πρώτες φωτογραφίες του τελικού μοντέλου παραγωγής, το οποίο δε φαίνεται να διαφέρει σε κάτι από το Focus RS Concept που είδαμε το καλοκαίρι. Το μοντέλο θα διατίθεται σε τρεις χρωματικές αποχρώσεις: Performance Green, Indianapolis Blue και Frost White.

Ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας των 2,5 λιτ. προέρχεται από το Focus ST, ωστόσο έχει βελτιωθεί με την ισχύ να αγγίζει τους 300 ίππους και τα 41,7kgm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 5,9 δευτερόλεπτα, με την τελική να αγγίζει τα 264 km/h. Τιμές που προέκυψαν από μελετημένη βελτίωση δια χειρός Team RS, η οποία περιλαμβάνει νέους εκκεντροφόρους, κυλινδροκεφαλή και φλάντζα καθώς και καινούργιο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής. Το νέο Focus RS εφοδιάζεται με ένα καινοτόμο σύστημα εμπρός ανάρτησης ονόματι «RevoKnuckle», που σχεδιάστηκε για να μειώσει τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις του τιμονιού ενός προσθιοκίνητου μοντέλου λόγω της ροπής του κινητήρα (Torque Steering). Στο Ford Focus RS το RevoKnuckle λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Quaife Automatic Torque Biasing. Ελατήρια και αμορτισέρ είναι νέα σε συνδυασμό με μία πιο παχιά και μακρύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό. Ταυτόχρονα, το σύστημα διεύθυνσης έχει επαναρυθμιστεί για ακόμα ακριβέστερη απόκριση και αίσθηση, ενώ τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 336 mm εμπρός και δίσκους 300 mm πίσω. Μεγάλες δαγκάνες ξεχωρίζουν πίσω από τις ζάντες 19 ιντσών, που πλαισιώνονται από ελαστικά Continental διαστάσεων 235/35. Τέλος, υπάρχει και μια ειδικά εξελιγμένη για το RS έκδοση του συστήματος ESP της Ford, που αφήνει αρκετά περιθώρια «παιχνιδιού» πριν περιορίσει διακριτικά την οδηγική απόλαυση, ενώ θα μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

[Πηγη: Ford]