Skoda Octavia5 RS: ΖωηRόS οικογενειάρχης

14 Ιανουαρίου 2010


Εάν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που η δημιουργία οικογένειας σας έκανε να αποχωριστείτε με δυσκολία το αγαπημένο σας GTI, αν ακόμα αναπολείτε παλιές καλές οδηγικές στιγμές που χάθηκαν στους χώρους του νέου σας οικογενειακού αυτοκινήτου, τότε ξανασκεφτείτε το. Ίσως δεν πρέπει να αφήσετε την ελπίδα να σβήσει!

Η ανανεωμένη γενιά της Skoda Octavia5 ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο, την παρουσίαση της κορυφαίας έκδοσης RS, η οποία εδώ και μερικούς μήνες διατίθεται στην αγορά. Η έκδοση RS αποτελεί πολλά περισσότερα από ένα γρήγορο οικογενειακό. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση για εσάς που ζητάτε χώρους για αποσκευές και καρότσια, διατηρώντας παράλληλα φρέσκο το συναίσθημα που σας χάριζε το παλιό σας GTI.
Εκτός από τον δίλιτρο turbo κινητήρα με τους 200 ίππους, η νέα Octavia5 RS ενσωματώνει στοιχεία και οδική συμπεριφορά που την κάνουν ένα από τα πιο «καυτά» σεντάν της αγοράς, προσφέροντας όλα όσα επιθυμεί ένας ανήσυχος αλλά και «ψαγμένος» οικογενειάρχης.

Η νέα ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου ακολουθεί τα γνωστά πρότυπα των απλών εκδόσεων Octavia5, με νέα φώτα εμπρός, νέα μάσκα, καπό και προφυλακτήρες. Αυτό που κάνει τη νέα έκδοση να RS ξεχωρίζει είναι η κυψελοειδής μάσκα, οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και τα εκπληκτικά φώτα ημέρας, τεχνολογίας LED, που εκτός του ότι φανερώνουν τους συγγενικούς δεσμούς με την Audi, υπενθυμίζουν ότι αυτή η Octavia5 δεν είναι ένα απλό οικογενειακό σεντάν. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τις 17άρες ζάντες, τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα, την διακριτική αεροτομή και τα λογότυπα RS με το χαρακτηριστικό «V» (από το αγωνιστικό σήμα Victory της Skoda Motorsport).

Οι ανανεώσεις στο εσωτερικό έχουν να κάνουν με τον νέο πίνακα οργάνων με λευκό φωτισμό (αντί για πράσινο) και το νέο τριάκτινο σπορ τιμόνι. Τα αλουμινένια πεντάλ, τα δίχρωμα τύπου μπακετ καθίσματα και το αλουμινένιο φινίρισμα στην κεντρική κονσόλα, σε συνδυασμό με τα λογότυπα RS και τις μαύρες επενδύσεις σε οροφή και κολώνες, δημιουργούν το κατάλληλο σπορ κλίμα που θα σας κάνει να νιώσετε ότι βρίσκεστε σε ένα σπορ αυτοκίνητο, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε παραχωρήσεις στην άνεση και τους χώρους.

Η ουσία όμως βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Ο 2-λιτρος κινητήρας TSI δε διαφέρει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά RS. Αποδίδει 214 δυναμομετρημένους ίππους*, ωστόσο το μειωμένο βάρος του αμαξώματος κατά 34 κιλά, ευνοεί ελαφρώς τις επιδόσεις οι οποίες είναι συγκρίσιμες με αρκετά σπορ χάτσμπακ των 30.000 ευρώ. Η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση σε όλο το φάσμα των στροφών και σχεδόν με κάθε σχέση στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα παραμένει αθόρυβος και απόλυτα λογικός στην κατανάλωση καυσίμου, όταν έρθει η ώρα για τις οικογενειακές σας μεταφορικές ανάγκες.

Μιλάμε δηλαδή για ένα αυτοκίνητο με διχασμένη προσωπικότητα, έναν τετράτροχο Dr Jekyll και Mr Hyde, ένα ευρύχωρο οικογενειακό και ένα δυναμικό GT. Ευκολοδήγητο και φιλικό στην καθημερινότητα (ακόμη και από τη σύζυγο), βάζει όμως φωτιά στην άσφαλτο όταν βαρύνει το δεξί πόδι. Ο ανοιχτός δρόμος είναι χωρίς αμφιβολία ένα αγαπημένο μέρος για την Octavia5 RS, όπου θα κινηθεί με περίσσεια άνεση, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Από την άλλη, δε θα δυσκολευτεί στις «σφιχτές» ορεινές διαδρομές που συνηθίζατε να επισκέπτεστε με το παλιό σας 106 Rallye (ή Golf GTI, Audi TT, Mazda MX-5 κ.ο.κ.). Το set up των αναρτήσεων ισορροπεί μεταξύ άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αποτελούμενο από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και μεγαλύτερες αντιστρεπτικές και σκληρότερα αμορτισέρ-ελατήρια σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις Octavia5. Η αυξημένη ισχύς του κινητήρα αρκετές φορές κάνει τη λειτουργία του συστήματος πρόσφυσης απαραίτητη για να διατηρηθεί η τάξη σε κλειστές στροφές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι αντιδράσεις είναι απρόβλεπτες αν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση σε επαρχιακό οδικό δίκτυο μπορεί να εξελιχθεί σε μια αρκετά συναρπαστική εμπειρία.

Αν έχετε να διαθέσετε το ποσό των 26.490** ευρώ και είστε ένας από εκείνους τους τύπους που περιγράφω στην αρχή του κειμένου, τότε μην το σκέφτεστε. Η Octavia5 RS θα σας αποζημιώσει, ενώ η πλούσια λίστα εξοπλισμού με στάνταρ 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, TCS και ESP, LED ημέρας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ίσως σας γλιτώσει από την κρεβατομουρμούρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός…………..……1984 κ.εκ.
Ισχύς (PS/rpm)………..…214/5900*
Ροπή Nm/rpm)…………..305/3180*
0-100 km/h………………7,3 sec
Τελική ταχύτητα…………242 km/h
Κατανάλωση……………..7,5 lt/km
Εκπομπές CO2…..……175 gr/km
Βάρος……………………..1397 kg

*Σύμφωνα με τη δυναμομέτρηση του περιοδικού Auto Τρίτη
**Τιμή Ιανουαρίου 2010 με την τρέχουσα έκπτωση