Στην πίστα με Volkswagen Scirocco R


Όταν το γράμμα R μπαίνει στην ονομασία ενός αυτοκινήτου τα πράγματα αλλάζουν. Είτε αυτό είναι σκέτο R, είτε -ακόμη καλύτερα- συνοδευόμενο από το γράμμα S. Έτσι έχουμε τα Civic Type-R, Leon Cupra R, Elise R, Nissan GT-R, Jaguar XKR αλλά και τα Focus RS, Audi TT RS, Megane RS κ.λ.π. Έχουμε βέβαια και τα σκέτα S, αλλά αυτά είναι μια διαφορετική ιστορία.

Το νεότερο μέλος λοιπόν στο «R-Club» το φέρνει η Volkswagen, η οποία αφήνει στο παρελθόν τις ονομασίες τύπου R32 ή R36 (σε συνδυασμό δηλαδή με τη χωρητικότητα του κινητήρα) και επανατοποθετείται στην κατηγορία των «ειδικών εκδόσεων» με μια νέα γενιά αυτοκινήτων, αρχής γενομένης με το Scirocco R. Ένα μοντέλο που φέρνει τη Volkswagen αντιμέτωπη με όλη την αφρόκρεμα των «καυτών» χάτσμπακ (hot-hach που λένε και οι Άγγλοι). Και κατά την προσωπική μου άποψη το Scirocco R καταφέρνει να απειλεί ευθέως μοντέλα όπως το Focus RS, όχι μόνο ως προς τις επιδόσεις αλλά και ως φιλοσοφία γενικότερα. Έχει μια πιο hi-class ποιότητα που προσεγγίζει ακόμη και το τετρακίνητο Audi S3.

Τι είναι όμως το Scirocco R; Είναι πρώτα από όλα το ισχυρότερο Scirocco που έχει κατασκευάσει η Volkswagen μέχρι σήμερα, με εξαίρεση το αγωνιστικό Scirocco GT24 που κέρδισε στις 24 ώρες του Nurburgring. Όλα τα αυτοκίνητα σειράς R κατασκευάζονται από τη Volkswagen Individual, ένα ειδικό παράρτημα της μάρκας που συνεργάζεται με το αγωνιστικό της τμήμα.

Σε σχέση με τα υπόλοιπα Scirocco, το R ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά χάρη σε μια σειρά σχεδιαστικών αλλαγών που έγιναν για βελτίωση της αεροδυναμικής, της ψύξης του κινητήρα και του intercooler αλλά και την περαιτέρω ενίσχυση της προσωπικότητας του. Έτσι έχουμε νέο προφυλακτήρα με τρεις τεράστιους αεραγωγούς εμπρός, επανασχεδιασμένη μάσκα με το λογότυπο R, LED ημέρας εμπρός, μαύρους γυαλιστερούς εξωτερικούς καθρέπτες, αεροδυναμικό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα, δύο ευμεγέθεις οβάλ εξατμίσεις, μεγαλύτερη αεροτομή οροφής, πιο σκούρα πίσω φώτα, πλευρικά μαρσπιέ και πανέμορφες ζάντες 18 ιντσών (προαιρετικά 19΄΄).

Επίσης έχουμε νέα καθίσματα στο εσωτερικό με τα λογότυπα R στα προσκέφαλα, νέες επενδύσεις καθισμάτων σε σχέδιο «Kyalami» (ονομασία που προέρχεται από την πίστα αγώνων της F1 στη Νότιο Αφρική), διακοσμητικά στοιχεία από αλουμίνιο στα όργανα μαζί με το λογότυπο R και μπλε δείκτες, μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις στην κονσόλα, στις πόρτες, στους αεραγωγούς και στις ακτίνες του τιμονιού αλλά και αλουμινένια πεντάλ και κατώφλι εισόδου με το λογότυπο R.

Τα καλύτερα όμως βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό. Ο δίλιτρος TSI του Scirocco R έχει μέγιστη απόδοση 265 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. σε συνδυασμό με 350Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ. Η πίεση υπερπλήρωσης φτάνει το 1,2 bar, ενώ συνολικά ο κινητήρας έχει δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις (ενισχυμένα πιστόνια, ενισχυμένοι κύλινδροι, σχεδιασμένες εκ νέου μπιέλες) ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη αντοχή και αξιοπιστία. για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Στην πράξη, οι 265 ίπποι προσφέρουν άμεση απόκριση, εκρηκτικές επιταχύνσεις και μοναδικές οδηγικές στιγμές. Και πάντα σε συνδυασμό με έναν σπορ ήχο, διανθισμένο με το διακριτικό σφύριγμα του turbo και το μπάσο της διπλής απόληξης της εξάτμισης.

Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων ή κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG, επίσης 6 σχέσεων, με το δεύτερο να προσφέρει τάχιστες αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι, ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα. Ξέρω τι σκέφτεστε! Τόση δύναμη στους εμπρός τροχούς πώς μεταφέρεται στο δρόμο. Για το 90% των ελληνικών δρόμων δεν ξέρω να πω, αλλά για την πίστα των Μεγάρων όπου έγινε η πρώτη γνωριμία, δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με την κίνηση μόνον στους εμπρός τροχούς. Και αυτό γιατί το Scirocco R χρησιμοποιεί το σύστημα XDS, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό γνωστό και από το Golf GTI, το οποίο προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ, φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό (όταν αυτός περιστρέφεται χωρίς έλεος) σε μια στροφή. Η αίσθηση που παίρνει ο οδηγός από τη λειτουργία του XDS είναι πολύ καλή και δε χρειάζεται να διορθώνει συνεχώς την πορεία με το γκάζι ή με το τιμόνι. Φρενάρεις, σημαδεύεις, στρίβεις! Απλά, σίγουρα και γρήγορα.

Ένα νέο στοιχείο στο Scirocco R είναι το διαφοροποιημένο σύστημα ευστάθειας ESP, δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής ενός «Sport mode» με το πάτημα του διακόπτη ESP στην κεντρική κονσόλα. Αυτό κάνει το σύστημα να ανταποκρίνεται με μικρή καθυστέρηση, επιτρέποντας την προ-τοποθέτηση του αυτοκινήτου σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης, όπως για παράδειγμα σε μια πίστα. Σε αυτή τη λειτουργία το Anti-Slip Regulation (ASR) απενεργοποιείται τελείως. Οι μηχανικές αλλαγές στο R έχουν να κάνουν και με την ανάρτηση, η οποία έγινε πιο σκληρή, χωρίς ωστόσο να κοπανάει ενοχλητικά (τουλάχιστον από όσο διαπίστωσα στα περιμετρικά δρομάκια των pits των Μεγάρων), ενώ ενισχύθηκαν και τα φρένα που πλέον αποτελούνται από τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα διαμέτρου 345 mm εμπρός και 310 mm πίσω.

Συμπερασματικά, το Scirocco R είναι ένα ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Εντάξει, μπορεί να μην έχει το απίστευτο ξέσπασμα και τον αγωνιστικό ήχο ενός Focus RS ή μπορεί να μη στρίβει με τα τέσσερα όπως ένα Audi S3, αλλά έχει πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, εξαιρετικά υλικά και άψογη εργονομία στο εσωτερικό. Έχει ακόμη όλη τη δύναμη που μπορεί να ζητήσει κάποιος σε μια σφιχτή ορεινή διαδρομή αλλά και το απαραίτητο set-up για ένα απολαυστικό track day, έστω και με μερικώς απενεργοποιήσιμο ESP. Και πολύ περισσότερο έχει μια εντυπωσιακή σπορ σχεδίαση.

Με 36.270 ευρώ(*) παίρνει κάποιος, εκτός από τους 265 ίππους και το εντυπωσιακό body kit, όλα τα συστήματα ανέσεων και ασφάλειας, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, προβολείς Bi-xenon, LED ημέρας και ζάντες 18 ιντσών. Η έκδοση με κιβώτιο DSG κοστίζει 38.370 ευρώ(*). Αν τελικά το επιλέξετε, συνιστώ ανεπιφύλακτα -εκτός από το DSG- την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC(**), την ηλιοροφή και το εντυπωσιακό χρώμα Rising Blue όπως στο Scirocco R των φωτογραφιών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1984 cc
Ισχύς: 265 ps/6000 rpm
Ροπή: 350 Nm/2500-5000 rpm
0-100 km/h: 6,0΄΄ (5,8 με DSG)
80-120 km/h με 5η: 5,5΄΄
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλ.περιορισμένη)
Mέση κατανάλωση: 8,1 lt/100 km (8,0 με DSG)
Εκπομπές CO2: 189 gr/km (187 με DSG)
Βάρος με οδηγό (75 kg): 1419 kg (1439 με DSG)

* Νέες τιμές σύμφωνα με τιμοκατάλογο της 15ης Μαρτίου 2010 και ΦΠΑ 21%.

** Το προαιρετικό σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC προσαρμόζει συνεχώς τους αποσβεστήρες των τροχών και την υποβοήθηση του τιμονιού στις εκάστοτε συνθήκες του οδοστρώματος και στο οδηγικό στυλ του καθενός, με βάση τα στοιχεία που λαμβάνει από τρεις αισθητήρες στο αμάξωμα και ένα σε κάθε τροχό. Χάρη σε αυτές τις αυτόματες προσαρμογές το σύστημα DCC αυξάνει την άνεση σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προκαθορισμένα set-up: Normal, Sport και Comfort.

Ακολουθεί ένα σύντομο video από 3 γύρους στην πίστα των Μεγάρων με το Scirocco R. Συγχωρέστε τον ενθουσιασμό μου μιας και είμαι λάτρης και ιδιοκτήτης Scirocco.

Διαβάστε ακόμη
VW Scirocco 2.0 TSI 200ps