Volvo C30 T5: Σουηδική γυμναστική

11 Μαρτίου 2011 |


Με νέα «μούτρα» και έντονες επιρροές από τον μεγάλο αδελφό S60, το μικρό Volvo επανέρχεται στη μάχη των ποιοτικών 3θυρων «ψευτοκουπέ» και φιλοδοξεί να κλέψει ένα μερίδιο από μοντέλα όπως το Scirocco ή το γερασμένο Astra GTC. Οδηγούμε την κορυφαία εκδοχή του C30 με τον 5κύλινδρο turbo κινητήρα και 230 ίππους για να διαπιστώσουμε στην πράξη αν οι αλλαγές συνεχίζονται και πέραν του ανασχεδιασμού του.

Εκτός από τα μεγάλα και όμορφα εμπρός φώτα με τον νέο προφυλακτήρα, οι υπόλοιπες αλλαγές στην εμφάνιση είναι ορατές μόνο σε επιτόπια σύγκριση με το προηγούμενο C30. Έτσι λοιπόν με μια δεύτερη και πιο προσεκτική ματιά παρατηρούμε τη νέα μάσκα (6γωνη αντί 4γωνη), τις νέες γρίλιες και μικρές αλλαγές στον πίσω προφυλακτήρα. Όλες αυτές οι αλλαγές μπορεί να φαίνονται λίγες, ωστόσο συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πολύ πιο δυναμικού εμπρός τμήματος, ταιριαστό φυσικά με στη σχεδιαστική φιλοσοφία της σουηδικής… ε, συγνώμη, κινέζικης Volvo.

Μπορεί να πέρασαν 3 χρόνια μέχρι την άφιξη του ανανεωμένου μοντέλου, ωστόσο στο εσωτερικό οι άνθρωποι της εταιρίας επέλεξαν να μην αλλάξουν τίποτα, εκτός φυσικά από μικρές αναβαθμίσεις στα υφάσματα και τις χρωματικές επιλογές τους. Έτσι παραμένει η αλά ΙΚΕΑ εμφάνιση, με απλά και πολύ χρηστικά πράγματα, «καθαρές» επιφάνειες και φυσικά την πανέμορφη αιωρούμενη λεπτή κεντρική κονσόλα σε επένδυση (ή καλύτερα εμφάνιση) αλουμινίου. Κορυφαία είναι η ποιότητα των υλικών, όπου και αν ακουμπήσει ο οδηγός, όπως και η εργονομία. Χώροι υπάρχουν (κάτι σαν το γνωστό «λεφτά υπάρχουν»), ωστόσο υστερούν σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό (Scirocco ή Astra GTC), τουλάχιστον όσον αφορά στους πίσω επιβάτες. Εκεί που τα πράγματα δυσκολεύουν είναι ο χώρος αποσκευών με την πρόσβαση να γίνεται από το μικρό ανοιγόμενο πίσω κρύσταλλο και αντί για εταζέρα παραμένει το ενοχλητικό κάλυμμα από μουσαμά. Ποιος τους χρειάζεται όμως τους χώρους όταν υπάρχουν άλογα;

Ο 2,5λιτρος κινητήρας της κορυφαίας έκδοσης Τ5 αποτελεί και την αιχμή του δόρατος για το C30, με απόδοση 230 ίππων. Στην ουσία πρόκειται για τον 5κύλινδρο κινητήρα του Ford Focus ST με όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του, ο οποίος χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις και έναν σπορ χαρακτήρα, έστω και πιο διακριτικό σε σύγκριση με τις κορυφαίες εκδόσεις του ανταγωνισμού. Αυτό που καταφέρνει πολύ καλά όμως το C30 T5 είναι να βγάζει ένα πολιτισμένο και premium ύφος μέσα από ένα σπορτίφ αμάξωμα, που δυστυχώς στη χώρα μας παραμένει αρκετά «ιδιαίτερο» στα μάτια των περισσοτέρων. Είναι ένα ευχάριστο από κάθε άποψη αυτοκίνητο, εκπληκτικά άνετο και αθόρυβο για το στυλ του, πρόθυμο σε κάθε πάτημα του γκαζιού και ικανό να δώσει ένα ικανό ποσοστό οδηγικής χαράς. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο για κυριακάτικο track day, ούτε καν για αγωνιστικούς ρυθμούς σε ορεινές διαδρομές. Αν ζητάτε κάτι τέτοιο τότε θα πρέπει να δείτε τα Scirocco 2.0TSI, Astra OPC ή MINI Cooper S (δε διαφέρει πολύ σε χώρους/μέγεθος/τιμή/επιδόσεις).

Αυτοί που επιλέγουν C30 το κάνουν συνειδητά γι αυτό που είναι, για το ιδιαίτερο σχήμα του, την ποιότητά του και το premium ύφος του, άσχετα αν δύσκολα θα το πουλήσουν όταν -και αν- αποφασίσουν. Αν φτάσει κάποιος να φλερτάρει με την έκδοση Τ5, τότε πιθανότατα δε θα τον ενοχλήσει ο αχόρταγος σε βενζίνη 2,5 lt. κινητήρας αλλά και τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας (203 gr CO2/km=507,5€). Ωστόσο, αν είχαμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε κάτι στο C30 T5, αυτό θα ήταν σίγουρα το τιμόνι του. Τόσο στην αμεσότητα, στην ακρίβεια και στη βαρύτητα του συστήματος διεύθυνσης όσο και στη μεγάλη τριάκτινη στεφάνη στην καμπίνα που δε διαφοροποιείται σε τίποτα της έκδοσης 1,6 lt. Επίσης θα αλλάζαμε αυτή την ξεπερασμένη δίχρωμη οθόνη πληροφοριών στην κονσόλα με την αντίστοιχη και πανέμορφη του S60. Ωστόσο, δε θα αλλάζαμε τον πλούσιο εξοπλισμό του, τα κορυφαία επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, τη συνολική ποιότητα κατασκευής και φυσικά το γουργουριτό του 5κύλινδρου turbo κινητήρα με το γραμμικό τράβηγμα του από το ρελαντί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 2521 cc
Ισχύς (PS/rpm): 230/5000
Ροπή (Nm/rpm): 320/1500-5000
0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μέση κατανάλωση: 8,7 lt/100 km*
Εκπομπές CO2: 203 g/km
Βάρος: 1429 kg
*Στην πράξη δεν είδαμε ποτέ κάτω από 10,4 lt/100km

Αρχική τιμή Volvo C30 T5: 31.504 €**
**Τιμοκατάλογος Μαρτίου 2011

Διαβάστε ακόμη:
Volvo S60 2.0 GTDI
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 PS
Honda CR-Z