Kινητήρας της χρονιάς ο 1.0L EcoBoost της Ford

22 Ιουνίου 2012   

Ο νέος 1.0L EcoBoost της Ford κατέκτησε τον τίτλο “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2012”, στα βραβεία των καλύτερων κινητήρων της χρονιάς, όπως αυτοί ψηφίζονται από μια επιτροπή 76 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο. Ο θεσμός επιβραβεύει κορυφαίες τεχνολογίες κινητήρων σε δώδεκα διαφορετικές κατηγορίες. Τα μέλη της επιτροπής παραδέχτηκαν ότι η φετινή χρονιά ήταν από τις δυσκολότερες μέχρι σήμερα, καθώς 39 νέοι κινητήρες συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

Ο μικρός 3κύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. της Ford συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία των βραβείων, ενώ ταυτόχρονα κατέκτησε και τον τίτλο στις κατηγορίες “Καλύτερος νέος κινητήρας” και “Καλύτερος κινητήρας κάτω του 1.0 lt”. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ford κερδίζει τον τίτλο “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς” στην 13-χρονη ιστορία του θεσμού. Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost έκανε το ντεμπούτο του φέτος στο Focus και μέσα στη χρονιά θα διατίθεται με τα C-MAX και B-MAX. Το Focus 1.0 EcoBoost 100 PS προσφέρει την καλύτερη κατανάλωση στην κατηγορία του με 4,8 l/100 km με εκπομπές CO2 109 g/km. Διατίθεται ακόμη και σε έκδοση με 125 PS και κατανάλωση 5,0 l/100 km με εκπομπές CO2 114 g/km.

Σημαντική διάκριση ωστόσο έλαβε και η GM με τον κινητήρα επέκτασης αυτονομίας των Chevrolet Volt και Opel Ampera να αναδεικνύεται “Καλύτερος πράσινος κινητήρας της χρονιάς”. Αυτή είναι και η πρώτη φορά που κινητήρας επέκτασης αυτονομίας κερδίζει διεθνή τίτλο κινητήρα. Στην κατηγορία “Καλύτερος κινητήρας επιδόσεων” αναδείχθηκε ο V8 4,5 lt της Ferrari 458 Italia, ο οποίος αναδείχθηκε και “Καλύτερος κινητήρας άνω των 4,0 lt”.

Στην πιο “θνητή” κατηγορία των 1,4-1,8 lt τη διάκριση έλαβε ο 1,6 lt Turbo της συνεργασίας BMW/PSA. Τον κινητήρα αυτό συναντούμε στο ΜΙΝΙ Cooper S αλλά και στις σπορ επιδόσεων των Peugeot και Citroen, όπως τα Peugeot RCZ, 308 1.6 THP, Citroen DS3, DS4 κ.α. Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, στα 1,8-2,0 lt ο 2-λιτρος της BMW (125i, 320i, 328i, 520i, Z4 20i, Z4 s Drive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i) υπερίσχυσε του ανταγωνισμού, όπως και στην κατηγορία 2,5-3,0 lt με τον 3.0 bi-turbo straight six (1 Series M Coupé, 335is, Z4 35is).

Καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία 2.0-2.5 lt αναδείχθηκε για τρίτη συνεχή φορά ο 2.5 TFSI της Audi, ο οποίος διατίθεται στα RS3 Sportback (340 ίπποι) και TT RS Coupe/Roadster (360 ίπποι). Η κυριαρχία BMW συνεχίστηκε και στην κατηγορία 3,0-4,0 lt με τον V8 της Μ3.

Διαβάστε ακόμη:
Ford Focus 1.0 EcoBoost: Το 1000άρι του μέλλοντος
Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Opel Ampera