Car of the Week: Ford Focus 1,6 TDCi

10 Οκτωβρίου 2012       

Με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις να μονοπωλούν το ενδιαφέρον στην αγορά του αυτοκινήτου, έχουμε στα χέρια μας για μια εβδομάδα την αντίστοιχη έκδοση ενός από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στη μικρομεσαία κατηγορία. Το Focus 1,6 TDCi των 115ps εκτός από την άνεση και την καλή οδική συμπεριφορά φέρνει νέα δεδομένα στην οικονομία καυσίμου χωρίς να παραμελούνται οι συνολικές του επιδόσεις.

Σχεδιαστικά δύσκολα θα αντιληφθεί κανείς τις όποιες διαφορές από τα υπόλοιπα βενζινοκίνητα Focus, καθώς αυτές περιορίζονται στα διακριτικά «ECOnetic Technology» στο πίσω μέρος, τα οποία και φανερώνουν την ύπαρξη μιας σειράς τεχνολογιών για μειωμένη κατανάλωση. Στοιχεία δηλαδή όπως το σύστημα Start/Stop και ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα, ενεργή γρίλια στη μάσκα αλλά και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα οργάνων. Κατά τα άλλα παραμένει η γνώριμη εικόνα του παγκόσμιου αυτοκινήτου της Ford (το νέο Focus είναι το πρώτο μοντέλο της που είναι ενιαίο για όλο τον κόσμο και θα κυκλοφορήσει σε 120 χώρες του πλανήτη, με χρήση κοινών εξαρτημάτων σε ποσοστό 80%). Μια εικόνα που έχει γερές δόσεις δυναμισμού, ωστόσο και κάποια χαρακτηριστικά που σε πολλούς δεν αρέσουν, όπως για παράδειγμα τα περίεργα πίσω φώτα και οι αμέτρητοι διακόπτες στο εσωτερικό του.

Κάτω από το καπό συναντούμε τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 TDCi με σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS) και τουρμπίνα με μεταβλητής γεωμετρίας φτερωτή. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 115ps και 270 Nm ροπής και εξασφαλίζει καλό τράβηγμα, γραμμική αλλά κυρίως αθόρυβη λειτουργία. Σε σημείο που να μην καταλαβαίνουν οι γύρω σου σε ένα φανάρι ότι είσαι με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο! Στο κομμάτι των επιδόσεων το Focus 1,6 TDCi δε μπορεί να χαρακτηρισθεί σβέλτο, ούτε όμως και αργό. Με 0-100 km/h σε 10,8 δευτερόλεπτα θα ικανοποιήσει το μέσο οδηγό, ωστόσο το σημαντικότερο του πλεονέκτημα είναι τα 4,2 lt/100km της μέσης κατανάλωσης (στην πράξη καταφέραμε και είδαμε μέχρι 4,5 lt/100km, ενώ ποτέ δε ξεφύγαμε από τα 6,0).

Οδηγικά το πετρελαιοκίνητο Focus δε διαφοροποιείται πουθενά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το πλαίσιο παραμένει στιβαρό και το σύστημα διεύθυνσης ακριβές και με την απαραίτητη βαρύτητα. Αυτό που θα εκτιμήσει περισσότερο ο οδηγός είναι η διαθέσιμη ροπή και η δυνατότητα να πραγματοποιήσει κάποιο προσπέρασμα απλά και μόνο βυθίζοντας το πόδι του στο πάτωμα, ανεξαρτήτου σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ακόμη κι έτσι όμως, παραμένει ένα όχημα που δε θα χαρακτηρίζαμε fun to drive. Όχι όπως η πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo Giulietta (τη δοκιμή της οποίας θα διαβάσετε σύντομα) με τα 320Nm της.

Εσωτερικά επίσης δεν υπάρχει καμία οπτική αλλαγή. Η προσεγμένη ποιότητα συνοδεύεται από τους άφθονους χώρους για μια οικογένεια (χώρος φόρτωσης 316 lt με ρεζέρβα ή 363 lt με κιτ επισκευής). Αυτό που κατά τη δική μας άποψη “χαλάει” την εικόνα, είναι οι αμέτρητοι διακόπτες στο ταμπλό, στη βάση της κονσόλας, στο τιμόνι, ακόμη και επάνω στα χειριστήρια των φλας. Γεγονός που απαιτεί μια καλή εξοικείωση πριν την πρώτη βόλτα, ωστόσο παρέχουν αμέτρητες πληροφορίες, μεταξύ των οποίων πλήρη λειτουργία τηλεφώνου μέσω bluetooth και φωνητικές εντολές.

Τελικά αξίζει να δαπανήσει κάποιος τα επιπλέον χρήματα για μια έκδοση diesel; Και πιο συγκεκριμένα με αρχική τιμή τις 22.590 ευρώ (χωρίς την έκπτωση των 2.500 ευρώ και χωρίς απόσυρση) αξίζει να ξοδέψει επιπλέον 2.800 ευρώ από την βενζινοκίνητη έκδοση 1,6 lt με 125ps ή επιπλέον 3.590 ευρώ από την 1.0 EcoBoost των επίσης 125ps; Σίγουρα η χρηματική διαφορά είναι μεγάλη, ωστόσο τα οφέλη σε επιδόσεις και οικονομία είναι ακόμη μεγαλύτερα. Σκεφτείτε ότι η έκδοση 1,6 TDCi έχει την ίδια ακριβώς ροπή με τη βενζινοκίνητη έκδοση 1,6 EcoBoost των 150ps, ενώ κοστίζει σχεδόν 1.000 ευρώ επιπλέον. Οπότε το ερώτημα που πρέπει να θέσει ο υποψήφιος αγοραστής ενός Focus στον εαυτό του είναι τι προτιμά περισσότερο; Επιδόσεις ή οικονομία ή και τα δύο; Και με ποια σειρά;

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.560 cc
Ισχύς (PS/rpm): 115/3600
Ροπή (Nm/rpm): 270/1750
0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 g/km
Βάρος: 1270 kg

Αρχική τιμή Ford Focus 1,6 TDCi 115 PS: 22.590 €
Τρέχουσα έκπτωση για πληρωμή μετρητοίς: 2.520 €*

*Προωθητική ενέργεια Οκτωβρίου 2012

Διαβάστε ακόμη:
Οδηγούμε το Ford Focus 1.0 EcoBoost
Οδηγούμε το Ford Focus 1.6 EcoBoost 150ps
Από 33.480 ευρώ το Ford Focus ST