First drive: Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4 [+video]

2 Νοεμβρίου 2012       

Το νέο μικρό SUV της Opel είναι γεγονός κι εμείς το οδηγούμε σε μια πρώτη γνωριμία λίγο πριν αυτό κάνει την πρεμιέρα του στην Ελληνική αγορά. Το Mokka είναι τετρακίνητο και με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και τίθεται αντιμέτωπο σε μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai, Skoda Yeti και Mitsubishi ASX.

Δυναμική πρεμιέρα στην κατηγορία των μικρών SUV κάνει το ολοκαίνουριο Opel Mokka. Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο από κάθε άποψη, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, καθώς διαθέτει αποκλειστικά turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε συνδυασμό με ένα προσαρμοζόμενο, αυτόματο σύστημα τετρακίνησης. Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.

Με μήκος στα 4,28μ., το Mokka είναι χωρίς αμφιβολία ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συνδυαστεί σε ποικιλία διαδρομών. Δεν είναι μεγάλο για την πόλη, ούτε και μικρό όμως για να φιλοξενήσει μια οικογένεια ή μια παρέα. Σχεδιαστικά, το νέο SUV της Opel διαθέτει μια “ζωηρή” εικόνα, με έντονα ανάγλυφα στοιχεία και μυώδεις γραμμές. Η προτεταμένη εμπρός μάσκα, τα προστατευτικά γύρω από τους προφυλακτήρες και τους θόλους των τροχών, καθώς και το αυξημένο ύψος από το έδαφος εκφράζουν τον εκτός δρόμου προσανατολισμό του. Εδώ φυσικά τον πρώτο λόγο έχει το σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Υπό κανονικές συνθήκες το Mokka κινείται από τους εμπρός τροχούς για χαμηλή κατανάλωση, ωστόσο ανάλογα με τις οδικές συνθήκες η κατανομή ροπής μεταβάλλεται από 100% μπροστά μέχρι 50% στον εμπρός και πίσω άξονα. Μόλις παρατηρηθεί ολίσθηση κάποιου τροχού ενεργοποιείται αυτόματα (σε κλάσματα του δευτερολέπτου) το σύστημα μεταφοράς ροπής στους πίσω τροχούς. Εκτός από τετρακίνητο, το Mokka θα διατίθεται και με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, διατηρώντας όλα τα crossover χαρακτηριστικά χάρη στα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC).

Στον τομέα της ανάρτησης, το Opel Mokka χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson εμπρός και ράβδο στρέψης πίσω, με αρκετά σκληρές ρυθμίσεις, γεγονός που ευνοεί από τη μια την οδική συμπεριφορά, ωστόσο μετριάζει ελαφρώς την άνεση σε πολύ κακής ποιότητας οδοστρώματα. Το σύστημα διεύθυνσης Electric Power Steering (EPS) της Opel δέχθηκε νέες ρυθμίσεις ως προς την υποβοήθηση και την απόκριση.

Η πρεμιέρα του Opel Mokka στην αγορά γίνεται με τον γνώριμο κινητήρα βενζίνης 1,4 lt Turbo, απόδοσης 140 ίππων, σε συνδυασμό αποκλειστικά με την τετρακίνηση AWD. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 200 Nm ροπής και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, όπως 0-100 km/h σε 9,9 δευτερόλεπτα και τελική 190 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την Opel είναι 6,4 lt/100km και οι εκπομπές CO2 στα 149 g/km. Στα τέλη του 2012 (και εφ’οσον δεν καταστραφεί ο κόσμος σύμφωνα με το ημερολόγιο των Μάγια), το Mokka θα διατίθεται και με τον πετρελαιοκινητήρα 1,7 lt CDTI, απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός θα διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και σε εκδόσεις FWD ή AWD, καθώς και με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο σε συνδυασμό με FWD κίνηση. Το Opel Mokka 1,7 CDTI FWD καταναλώνει μόλις 4,5 lt/100km (εκπομπές CO2 120 g/km), ενώ στον τομέα των επιδόσεων χρειάζεται 10,5’’ για το 0-100 km/h, με την τελική να φτάνει στα 187 km/h. Η FWD εκδοχή του 1.4Τ βενζινοκινητήρα θα είναι διαθέσιμη σε ένα χρόνο από το λανσάρισμα, καθώς και η υγραεριοκίνητη έκδοση.

Περνώντας στην καμπίνα, αυτή μοιράζεται τα χαρακτηριστικά που συναντούμε σε όλα τα σύγχρονα Opel. Η εργονομία είναι εξαιρετική, αν και χρειάζεται μια πρώτη εξοικείωση με τους πολυάριθμους διακόπτες στην κονσόλα, ενώ υπάρχουν άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι (19 στο σύνολο) μεταξύ των οποίων και το διπλό ντουλαπάκι στο ταμπλό. Οδηγός και επιβάτες κάθονται ψηλά και έχουν καλή σφαιρική ορατότητα, όπως και άφθονο χώρο που θα βολέψει και τους πιο μεγαλόσωμους. Ο χώρος των αποσκευών έχει όγκο 356 λίτρων και μπορεί να φτάσει στα 1.372 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.

Από πλευράς εκδόσεων και εξοπλισμού, αυτές είναι δυο: Edition και Cosmo. Η Edition περιλαμβάνει στοιχεία όπως ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, 6 αερόσακους, σύστημα ESP με Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC), δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, θύρα USB, cruise control, air condition και φυσικά όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Οι εκδόσεις Cosmo έχουν επιπρόσθετα φιμέ κρύσταλλα, χρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, αισθητήρες φωτός με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, αισθητήρες βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό. Ανάμεσα στα προαιρετικά στοιχεία περιλαμβάνονται όλες οι νέες τεχνολογίες της Opel, όπως οι προσαρμοζόμενοι προβολείς AFL+, η εμπρός κάμερα Opel Eye, τα Lane Departure Warning και Forward Collision Alert, καθώς και το έξυπνο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix που είναι ενσωματωμένο στον πίσω προφυλακτήρα και μπορεί να μεταφέρει ένα ποδήλατο βάρους μέχρι 30 kg (με αντάπτορα μεταφέρει ακόμη δύο ποδήλατα).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.364
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/1.850-4.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 9,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 149
Βάρος (κιλά): 1.350

Αρχική τιμή Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4: 21.950 ευρώ*
Αρχική τιμή Opel Mokka 1.7 CDTI 2X4: 24.250 ευρώ
Αρχική τιμή Opel Mokka 1.7 CDTI 4X4: 25.650 ευρώ

*Περιλαμβάνεται τρέχουσα έκπτωση 500 ευρώ. Δεν περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης (960 ευρώ).

Διαβάστε ακόμη:
First drive: Volkswagen Golf VII
First drive: Opel Ampera
First drive: Audi A3
First drive: Fiat 500L
Αυτό είναι το Fiat Panda 4X4
Οδηγούμε το Skoda Yeti 1.8 TSI 4X4
Οδηγούμε το Opel Astra GTC 1.4 Turbo 140ps
Οδηγούμε το Opel Corsa OPC Nurburgring Edition [+video]
Αυτό είναι το νέο Opel Cascada
Αποκάλυψη για το νέο Opel Adam