2014 Chevrolet Corvette: Η επιστροφή της Stingray

14 Ιανουαρίου 2013         

Με πλήρη ονομασία 2014 Chevrolet Corvette Stingray, το νέο αμερικάνικο όνειρο κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Αυτή είναι η πιο ισχυρή Corvette μέχρι σήμερα (στη στάνταρ έκδοση) αποδίδοντας 460 ίππους, αλλά και η ταχύτερη με την επιτάχυνση 0-100 km/h να γίνεται κάτω από τα 4 δευτερόλεπτα και με περισσότερα από 1g πλευρικών δυνάμεων να αναπτύσσονται στις στροφές.

Το όνομα Stingray είναι ένα από τα διασημότερα ονόματα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Γνωρίζαμε ότι δε θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τον όρο Stingray, εκτός κι αν το αυτοκίνητο που θα ονομαζόταν έτσι το άξιζε πραγματικά, Το αποτέλεσμα είναι μια νέα Corvette Stingray που σπάει την παράδοση, ενώ ταυτόχρονα παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμη παγκοσμίως ως μια Corvette.

Ed Welburn, GM vice president of Global Design

Η αλήθεια είναι πως τη νέα C7 Corvette την περιμέναμε εδώ και καιρό, με ή χωρίς την ονομασία Stingray, ενώ η σχεδίαση της δεν αποτέλεσε και ιδιαίτερη έκπληξη μιας και όλοι ξέραμε πάνω-κάτω τι να περιμένουμε. Άλλωστε, μόλις πρόσφατα διέρρευσαν σκίτσα του μοντέλου αλλά και κάποια πολύ πετυχημένα renderings, σωστά στο 99% του αυτοκινήτου που λανσάρεται σήμερα στην Αμερική. Ένα σκηνικό που προσωπικά μου θυμίζει την πριν μήνες αποκάλυψη του iPhone 5. Ο κόσμος το είχε τούμπανο κι αυτοί κρυφό καμάρι (που λέει και η λαϊκή παροιμία). Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: a) Οι Αμερικάνοι ανακάλυψαν ένα νέο τρόπο marketing με δήθεν διαρροές σκίτσων, φωτογραφιών και στοιχείων (που δουλεύει αν αναλογιστούμε ότι γέμισε ο τόπος με πληροφορίες για τη νέα Corvette ή του iPhone 5 παλαιότερα) ή b) όντως μπάζουν νερά από παντού και δεν μπορούν να κρατήσουν κρυφό ένα απλό σκίτσο χωρίς να βγει παντού στο internet. Ας μείνουμε όμως στο θέμα μας, που δεν είναι άλλο από την ολοκαίνουρια Chevrolet Corvette Stingray, το αυτοκίνητο που μόλις έγινε το όνειρο κάθε Αμερικάνου και όχι μόνο petrolhead. Εντάξει, ίσως υπερβάλλουμε λίγο στο τελευταίο αλλά… “you got the picture”.

Η Corvette Stingray εγκαινιάζει ένα εντελώς νέο πλαίσιο αμαξώματος (57% πιο στιβαρό και κατά 45 kg ελαφρύτερο), έναν νέο κινητήρα και πλήθος νέων τεχνολογιών υποστήριξης. Ταυτόχρονα γίνεται έντονη χρήση συνθετικών υλικών όπως ανθρακονήματα για το πάνελ της οροφής και το εμπρός καπό και μια σειρά άλλων ελαφριών υλικών που μειώνουν επιπλέον το βάρος κατά 17 kg. Η κατανομή βάρους της Corvette Stingray είναι στο ιδανικό 50/50, ωστόσο οι Αμερικάνοι δεν αναφέρουν πουθενά στο press kit πόσο είναι το τελικό συνολικό βάρος. Γιατί άραγε; Από πλευράς διαστάσεων, το μεταξόνιο (2.710mm) έχει αυξηθεί κατά περίπου μια ίντσα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, όπως και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω. Οι συνολικές διαστάσεις του αμαξώματος είναι 4.495mm μήκος, 1.877mm πλάτος και 1.235mm ύψος.

Βεβαίως το πρώτο πράγμα που αντιλαμβανόμαστε είναι η εντελώς νέα σχεδίαση, καθώς δε θυμίζει σε τίποτα τις Corvette που γνωρίσαμε μέχρι σήμερα. Η αεροδυναμική της σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία των αγωνιστικών Corvette στο American Le Mans Series, ενώ ανάμεσα στα βασικά στιλιστικά της στοιχεία ξεχωρίζουν τα εμπρός LED ημέρας, το ανατρεπτικό πίσω μέρος αλλά και η χρήση ανθρακονημάτων στο αποσπόμενο πάνελ οροφής και στο εμπρός καπό. Κανένα σχεδιαστικό στοιχείο της προηγούμενης γενιάς δεν υπάρχει στη νέα Corvette Stingray, με μοναδική εξαίρεση το χαρακτηριστικό προφίλ με το μακρύ καπό και την προς τα πίσω τραβηγμένη καμπίνα. Το πίσω μέρος είναι ίσως αυτό που θα συζητηθεί και περισσότερο, καθώς έχουμε νέα διπλών στοιχείων τετραγωνισμένα φώτα LED, ένα σετ αεραγωγών αλλά και τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο ενός αεροδυναμικού διαχύτη.

Μιλώντας για αεροδυναμική, η Stingray εξελίχθηκε σε αεροδυναμικό τούνελ, όπου προέκυψαν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία. Ένα από αυτά είναι ο αεραγωγός με γρίλιες στο εμπρός καπό ο οποίος μειώνει την ανασήκωση του εμπρός μέρους προς όφελος της απόκρισης στο στρίψιμο με υψηλές ταχύτητες. Αεραγωγοί υπάρχουν και στο πλάι των εμπρός φτερών για καλύτερο εξαερισμό και μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, ενώ οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο και οι εκδόσεις Z51 Performance Package (φωτογραφίες) έχουν έναν αεραγωγό στην πλευρά του οδηγού (επάνω από τον πίσω αριστερό τροχό) που παρέχει ψύξη στα υγρά του κιβωτίου ταχυτήτων. Ένας ίδιος αεραγωγός από την πλευρά του συνοδηγού ψύχει το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό. Ο αέρας που εισέρχεται και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, εξέρχεται από τις γρίλιες στο πίσω μέρος, δίπλα στα φωτιστικά σώματα. Τέλος, οι εκδόσεις με το Z51 Performance Package περιλαμβάνουν ακόμη αεραγωγούς για την ψύξη των φρένων, ένα ξεχωριστό πίσω σπόιλερ και επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα που βοηθούν κατά την οδήγηση σε πίστα.

Ο κινητήρας, όπως ήδη αναφέραμε, αποδίδει 460 ίππους (455 χωρίς την προαιρετική σπορ εξάτμιση). Πρόκειται για τον ολοκαίνουριο LT1 6,2 lt V8, που προσφέρει 630 Nm ροπής, περίπου 60 Nm περισσότερα από τον προηγούμενο κινητήρα 6,2 lt και παρόμοια ροπή με τον 7,0 lt LS7 κινητήρα της προηγούμενης Corvette Z06. Ο νέος κινητήρας LT1 διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων και σε συνθήκες βόλτας λειτουργεί ως V4 εξοικονομώντας καύσιμο. Από πλευράς μετάδοσης, συνεργάζεται είτε με το αυτοματοποιημένο 6-τάχυτο κιβώτιο με paddles στο τιμόνι ή με ένα νέο 7-τάχυτο μηχανικό (όπως και η νέα Porsche 911) με τεχνολογία rev-matching στα ανεβάσματα και κατεβάσματα των σχέσεων. Οι εκδόσεις με το Z51 Performance Package έχουν πιο κοντές σχέσεις. Από την άλλη το αυτόματο 6άρι κιβώτιο είναι ρυθμισμένο για βέλτιστη λειτουργία σε συνδυασμό με το Active Fuel Management.

Η ανάρτηση στη νέα Corvette Stingray έχει σχεδιαστεί ώστε να εκμεταλλεύεται καλύτερα την ελαφρύτερη και πιο στιβαρή κατασκευή του πλαισίου. Αν και η φιλοσοφία και σχεδίαση της ανάρτησης παραμένει ίδια, όλα τα τμήματα της είναι καινούρια και ελαφρύτερα κερδίζοντας συνολικά περίπου 5 kg σε σύγκριση με πριν. Τα αμορτισέρ είναι της Bilstein, ενώ το Z51 Performance Package συνοδεύεται από διαφορετικής σκληρότητας αμορτισέρ, επίσης της Bilstein, σε συνδυασμό με σύστημα Magnetic Ride Control 3ης γενιάς που αποκρίνεται κατά 40% ταχύτερα.

Οι τροχοί είναι διαστάσεων 18 ιντσών εμπρός και 19 ιντσών πίσω ή 19 και 20 ιντσών στο πακέτο Z51 Performance με ζάντες από σφυρήλατο αλουμίνιο. Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Super Sport run-flat και έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για την 7ης γενιάς Corvette. Ως αποτέλεσμα, η πιο “track focused” Corvette Stingray Z51 Performance Package είναι ικανή να φτάσει το 1g πλευρικής επιτάχυνσης. Τιμή που επιτυγχάνεται από τα στενότερα ελαστικά και τις ελαφρύτερες ζάντες, μειώνοντας έτσι το “αποτύπωμα” στο οδόστρωμα και κατά συνέπεια την αντίσταση κύλισης, την προσπάθεια στο στρίψιμο και φυσικά το θόρυβο. Ανάμεσα στα οφέλη συμπεριλαμβάνεται η πιο άμεση απόκριση και η καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι.

Τα φρένα είναι της Brembo με 4-πίστονες δαγκάνες και σύμφωνα με την Chevrolet έχουν 35% μεγαλύτερη επιφάνεια από αυτά της προηγούμενης γενιάς και 9% μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος. Φυσικά το Z51 Performance Package περιλαμβάνει μεγαλύτερους δίσκους, οι οποίοι είναι και ψυχόμενοι από αεραγωγούς εμπρός και πίσω. Το πακέτο Z51 Performance περιλαμβάνει και ένα “έξυπνο” ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) το οποίο αποτελείται από υδραυλικό συμπλέκτη. Η ροπή ανάμεσα στους κινητήριους τροχούς μεταβάλλεται βάσει διάφορων παραμέτρων, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία του τιμονιού και το άνοιγμα του γκαζιού. Το eLSD είναι πλήρως συνεργαζόμενο με τα συστήματα StabiliTrak και Performance Traction Management, τα οποία και έχουν τρεις επιλογές μέσα από το Drive Mode Selector. Στην 1η επιλογή για νορμάλ συνθήκες με μέγιστη έμφαση στη σταθερότητα του οχήματος, στη 2η επιλογή με τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας κλειστά (TRC OFF σε όλο του το μεγαλείο) στα Sport ή Track Driver Modes και μια 3η επιλογή που ενεργοποιείται μαζί με το Performance Traction Management και μέσες-άκρες είναι κάτι σαν τη 2η επιλογή αλλά με ακόμη καλύτερη απόκριση.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο εσωτερικό και τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Το τιμόνι είναι μικρότερο σε διάμετρο και έχει πιο σπορ αίσθηση από πριν, τόσο στην αφή όσο και στην απόκριση. Οι πελάτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε ποιοτικά υλικά, όπως επενδύσεις σε αληθινό αλουμίνιο ή ανθρακονήματα. Τα καθίσματα θα είναι δύο ειδών, τα GT για έναν πιο all-around χαρακτήρα και τα Competition Sport για πιο επιθετικό κράτημα του σώματος. Και στις δυο περιπτώσεις θα μπορούν να επενδυθούν από δέρμα Napa, ενώ το πλαίσιο τους είναι από μαγνήσιο για μεγαλύτερη ακαμψία και μικρότερο βάρος συγκριτικά με τα αντίστοιχα ατσαλένιου πλαισίου. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, διαθέσιμο θα είναι ένα σύστημα heda-up display, το οποίο ωστόσο θα προβάλει διαφορετικές πληροφορίες εξαρτώμενο από το Driving Mode, συμπεριλαμβανομένου το σχέδιο μιας πίστας (όπως στην C6.R).

Το Driver Mode Selector αποτελεί και το βασικό σημείο στο κόκπιτ, επιτρέποντας στον οδηγό να ρυθμίσει το αυτοκίνητο σύμφωνα με τα οδηγικά γούστα ή τη διαδρομή. Συνολικά υπάρχουν πέντε επιλογές: Weather, Eco, Tour, Sport και Track. Η επιλογή γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων. Η επιλογή Tour είναι ιδανική για την καθημερινότητα, ενώ στο Weather τα ηλεκτρονικά ρυθμίζονται για σταθερότητα σε βροχή ή γενικότερα ολισθηρό οδόστρωμα. Το Eco επιτυγχάνει τη μέγιστη οικονομία καυσίμου, το Sport είναι για γρήγορες βόλτες και τέλος το Track για χρήση πίστας. Επιπρόσθετα 12 επιλογές κάνουν επιμέρους ρυθμίσεις στα παραπάνω Driving Modes, όπως διαφορετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, ρυθμίσεις στο γκάζι, στις αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου, στην οικονομία καυσίμου, στις βαλβίδες της εξάτμισης και κατ’ επέκταση στον ήχο, στο eLSD, στην απόκριση του τιμονιού, στις αναρτήσεις (Magnetic Ride Control), στο Launch control, στα συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας και τέλος στο Performance Traction Management.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψιν, η 7ης γενιάς Chevrolet Corvette δείχνει εντυπωσιακή. Πιο επιθετική σχεδιαστικά και επιτέλους πιο επικεντρωμένη στην οδηγική απόλαυση, δείχνει να μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία που μέχρι σήμερα κυριαρχούσαν ευρωπαϊκές κατασκευές. Το αν είναι όντως καλύτερη από ένα Audi R8, μια Porsche 911 ή μια Aston Martin Vantage δε το γνωρίζουμε, ωστόσο το σίγουρο είναι ότι τώρα δείχνει τουλάχιστον ανταγωνιστική. Οι πωλήσεις της 2014 Corvette Stingray θα αρχίσουν κάπου μετά το καλοκαίρι του 2013.

Διαβάστε ακόμη:
Η καμουφλαρισμένη 2014 Corvette δωρεάν στο Gran Turismo 5
SRT Viper με 640 ίππους
2013 Porsche 911 GT3 Cup Race Car
To 500o και τελευταίο Lexus LFA
Ανανέωση για τη Lamborghini Gallardo LP560-4