Audi RS Q3 με 310 ίππους

2 Μαρτίου 2013           

Το πρώτο μοντέλο της οικογένειας RS Q αναμένεται να παρουσιάσει η Audi στη Γενεύη, ενώνοντας δύο αντίθετες κατηγορίες: αυτή των πολύ ισχυρών σπορ εκδόσεων (RS) με αυτή των τετρακίνητων SUV (Q). Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που όμως δεν ανήκει πλέον σε καμία από αυτές, αφού με το Audi RS Q3 δεν μπορείς να “πυροβολήσεις” π.χ. σε μια πίστα και βεβαίως δεν μπορείς να κινηθείς εκτός δρόμου.

Το Audi RS Q3 χρησιμοποιεί τον μικρότερο κινητήρα που συναντούμε σε μοντέλο RS, γνώριμο από τα RS3 Sportback και TT RS. Ο 2.5 TFSI των 310 ps προσφέρει 420 Nm ροπής μεταξύ 1.500-5.200 σ.α.λ. και εκτοξεύει το μικρό υπερ-SUV από στάση στα 100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 248 km/h). Αρκετά εντυπωσιακά νούμερα αν αναλογιστούμε ότι το βάρος του είναι στα 1.730 kg. Για πρώτη φορά όμως, ο 5-κύλινδρος αυτός κινητήρας υιοθετεί σύστημα start-stop αλλά και μια νέα αντλία λαδιού που παρέχει λίπανση μόνο όταν απαιτείται. Αυτά τα δύο μαζί συμβάλλουν σε μια σχετική χαμηλή μέση κατανάλωση 8,8 lt/100km και εκπομπές CO2 στα 206 g/km. Βεβαίως η μετάδοση της κίνησης γίνεται σε όλους τους τροχούς μέσω συστήματος quattro, σε απόλυτη συνεργασία με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic. Σε άλλους τομείς, το RS Q3 έχει σκληρότερη και χαμηλότερη ανάρτηση, ένα ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας με επιλογή sport αλλά και τεράστια φρένα με αεριζόμενους δίσκους 365mm στον εμπρός άξονα και 8-πίστονες δαγκάνες!

Βεβαίως όλα τα παραπάνω συμβαδίζουν με μια αγριεμένη εξωτερική εμφάνιση, με στοιχεία που όσο εντυπωσιακά και αν είναι, δείχνουν… “ξένα” επάνω στην crossover σιλουέτα του Q3. Ανάμεσα τους οι νέοι προφυλακτήρες με τεράστιους αεραγωγούς εμπρός αλλά και έναν αεροδυναμικό διαχύτη πίσω, η αεροτομή οροφής, η κυψελωτή μάσκα και βεβαίως οι ζάντες 19 και 20 ιντσών που αυτομάτως βγάζουν τον off road χαρακτήρα εκτός πραγματικότητας.

Τελικά τι είναι όμως το RS Q3; Εντάξει, είναι μια πολύ ισχυρή έκδοση στη γκάμα του μικρού SUV Q3. Ταυτόχρονα, είναι το 4ο μοντέλο της σειράς RS που παρουσιάζεται εντός του 2013 μετά τα RS 5 Cabriolet, RS6 Avant και RS 7 Sportback. Προφανώς λοιπόν είναι ένα μοντέλο που διευρύνει τη γκάμα, προσφέροντας μια ακόμη επιλογή στην ατελείωτη λίστα μοντέλων της Audi, το οποίο ωστόσο θα πάρουν αυτοί που θέλουν και το ένα… και το άλλο. Θέλουν δηλαδή ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα, άνετο, ευρύχωρο και ευκολοδήγητο και βεβαίως θέλουν ένα αυτοκίνητο με καλές επιδόσεις. Ή απλά θέλουν να μπουν στο μάτι των φίλων τους, έχοντας αγοράσει την κορυφαία έκδοση RS, ακόμη κι αν πρόκειται να το χρησιμοποιήσουν για διαδρομές προς το γραφείο, το σπίτι, το εξοχικό ή το tennis club. Εντάξει, θα πάνε και στο βουνό για σκι, αλλά αποκλειστικά από την ασφάλτινη διαδρομή.

Διαβάστε ακόμη:
Οδηγούμε το Audi A5 Sportback 1.8 TFSI 170ps
Οδηγούμε το νέο Audi A3
300 ίπποι για το νέο Audi S3
Volkswagen Golf GTI Mk7 στη Γενεύη
Οδηγούμε το Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4