Το Nissan BladeGlider είναι ένα ηλεκτρικό DeltaWing δρόμου

11 Νοεμβρίου 2013           

Μετά το αγωνιστικό DeltaWing η Nissan παραμένει στο σχήμα της “τυρόπιτας” με τα αποκαλυπτήρια του BladeGlider. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που δείχνει μια πιθανή προσέγγιση σε ένα σπορ όχημα για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Όπως ακριβώς και στο “stealth” αγωνιστικό DeltaWing, το Nissan BladeGlider έχει στενό εμπρός μετατρόχιο που του δίνει ένα τριγωνικό σχήμα δημιουργώντας ταυτόχρονα μια σειρά προκλήσεων για τους σχεδιαστές. Τίποτα σε αυτό το πρωτότυπο δε θυμίζει συμβατικό αυτοκίνητο και αυτό όσο επαναστατικό και να φαίνεται δεν παύει να είναι και ένα τεράστιο ρίσκο. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί δανείζεται στοιχεία τόσο από το ηλεκτρικό Nissan LEAF όσο και από το αγωνιστικό ZEOD RC, το ηλεκτρικό alter ego του DeltaWing που θα τρέξει το 2014 στις 24 ώρες του Le Mans 24.

Το σχήμα σπάτουλας αυτοκίνητο έχει εμπρός φάρδος μόλις 1 μέτρο! Με τους εμπρός τροχούς πολύ κοντά μεταξύ τους δημιουργείται καλύτερη αεροδυναμική και ταυτόχρονα μεγαλύτερη ευελιξία σε στροφές υψηλών ταχυτήτων που ενισχύεται από την τετρακίνηση με κατανομή 30/70 εμπρός/πίσω. Ταυτόχρονα το ανθρακονημάτινο δάπεδο δημιουργεί εξαιρετικό downforce καταργώντας στην ουσία τη χρήση ορατών αεροτομών.

Όταν -και αν- το BladeGlider φτάσει στην παραγωγή, θα αποτελέσει το πρώτο όχημα της Nissan με κινητήρες απευθείας ενσωματωμένους στους τροχούς. Κι αυτό γιατί τα ηλεκτρομοτέρ του βρίσκονται ανεξάρτητα σε κάθε τροχό και λειτουργούν αυτόνομα προσφέροντας άμεση κατανομή ροπής, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην απελευθέρωση χώρου στο αμάξωμα. Η ισχύς αντλείται από μπαταρία λιθίου όμοια με αυτή του Nissan LEAF, οι κυψέλες της οποίας βρίσκονται πίσω και χαμηλά στο αμάξωμα του BladeGlider.

Το τριγωνικό σήμα του αμαξώματος συνεχίζεται και στη διάταξη του εσωτερικού με τον οδηγό να κάθεται μόνος του και εμπρός από άλλους δύο επιβάτες με τα καθίσματα σε σχήμα “Δ”. Η σχεδίαση του κόκπιτ θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιο αεροσκάφος, καθώς υπάρχουν state-of-the-art όργανα, αεροπορικού τύπου τιμόνι και βεβαίως ένα μικροσκοπικό εμπρός παρμπρίζ στα πρότυπα των μαχητικών.

Παρόλα αυτά το Nissan BladeGlider δεν πετάει, αν και όλα τα χαρακτηριστικά του φαίνονται να μας πείθουν για το αντίθετο. Το αν θα “πετάει” και στο δρόμο αυτό είναι μια διαφορετική ιστορία, καθώς μέχρι τη στιγμή που θα φτάσει -αν και όταν- να πωλείται θα υπάρχουν σίγουρα και άλλα ηλεκτρικά σπορ μοντέλα από τον ανταγωνισμό. Το σίγουρο είναι πως η πρόταση της Nissan θα είναι η μοναδική ηλεκτροκίνητη “τυρόπιτα”.

Διαβάστε ακόμη:
Nissan 370Z Nismo vs ιπτάμενου ανθρώπου
Volvo Concept Coupe
Toyota Yaris Hybrid-R με 420 ίππους
Citroen Cactus