Αποκαλύφθηκε το νέο MINI

18 Νοεμβρίου 2013            

Το παγκόσμιο ντεμπούτο του έκανε το νέο MINI, το οποίο έρχεται με νέα αρχιτεκτονική οχήματος, νέα σχεδίαση και νέους κινητήρες. Ταυτόχρονα είναι πιο ποιοτικό, πιο οικονομικό σε καύσιμο, πιο ασφαλές, πιο καλοεξοπλισμένο και πιο ευρύχωρο από ποτέ! Από το λανσάρισμα του θα διατίθεται σε εκδόσεις Cooper με 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 lt και 136 ίππους, Cooper D με επίσης 3-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,5 lt 116 ίππων, καθώς και σε Cooper S με 192 ίππους από έναν 2-λιτρο (δυστυχώς για εμάς τους Έλληνες) turbo βενζινοκινητήρα. Ας το δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.

Εντάξει, σχεδιαστικά είναι ένα MINI και το δείχνει από μακριά. Όσο καινούριο και να είναι, τόσο “δεμένο” είναι σχεδιαστικά με τους προκατόχους του και αυτό φαίνεται στην εξαγωνική μάσκα, στους προβολείς και τα πίσω φώτα με το χρωμιωμένο πλαίσιο. Παρόλα αυτά νέα στοιχεία ξεχωρίζουν αμέσως, όπως για παράδειγμα οι προβολείς με φώτα ημέρας και τους προαιρετικούς LED δακτύλιους με ενσωματωμένα φλας, οι LED προβολείς ομίχλης και τα επίσης LED πίσω φώτα. Όσο MINI και να είναι όμως, η νέα γενιά είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, έστω και λίγο. Το μήκος είναι αυξημένο κατά 98 mm, το πλάτος κατά 44 mm και το ύψος κατά 7 mm. Το μεταξόνιο είναι και αυτό μεγαλύτερο (+28 mm) και το πλάτος μετατροχίου είναι αυξημένο εμπρός +42 mm και πίσω +34 mm. Συγκριτικά με το προηγούμενο MINI Cooper, το νέο μοντέλο είναι πιο ευρύχωρο εσωτερικά και με χώρο αποσκευών αυξημένο κατά 51 lt στα 211 lt.

Όπως αναφέραμε αρχικά, το νέο MINI υιοθετεί μια εντελώς νέα γενιά κινητήρων. Τρεις εκδόσεις του μοντέλου θα είναι διαθέσιμες με το λανσάρισμα: MINI Cooper με 3-κύλινδρο κινητήρα 1,5 lt και 136 bhp, MINI Cooper S με 2,0 lt 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 192 bhp και MINI Cooper D με 3-κύλινδρο 1,5 lt diesel 116 bhp. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται 6-τάχυτο αυτόματο ή ένα νέο σπορ αυτόματο κιβώτιο. Ταυτόχρονα έχει γίνει εκτενής χρήση της τεχνολογίας MINIMALISM που περιλαμβάνει start/stop και προαιρετικά GREEN mode. Συγκριτικά με το προηγούμενο MINI Cooper, το νέο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο είναι κατά 2,6 δευτερόλεπτα ταχύτερο στο 0-100 km/h και με μέση κατανάλωση κατά 27% χαμηλότερη.

Το ζητούμενο ωστόσο παραμένει η οδική συμπεριφορά, για την οποία η MINI υπόσχεται ότι το νέο της μοντέλο προσφέρει μια αναβαθμισμένη go-kart αίσθηση. Η τεχνολογία της ανάρτησης είναι εκτενώς ανανεωμένη με μειωμένο βάρος και αυξημένη ακαμψία (νέος άξονας ενός συνδέσμου από ατσάλι υψηλής αντοχής με γόνατα ελατηρίων και αλουμινένια ρουλεμάν και βάσεις, νέος πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων με δομή βελτιστοποιημένου βάρους και γεωμετρία μειωμένων απαιτήσεων χώρου). Ανανεωμένο είναι και το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, ενώ εκτός από τα Dynamic Stability Control (DSC) με Dynamic Traction Control (DTC) και Electronic Differential Lock Control (EDLC), το νέο MINI Cooper S διαθέτει και Performance Control με Dynamic Damper Control, προαιρετικά, για πρώτη φορά σε MINI. Ταυτόχρονα ο οδηγός έχει την ευχέρεια να επιλέξει ανάμεσα σε Driving Modes: MID, SPORT και GREEN. Ανάλογα με την επιλογή επηρεάζονται οι καμπύλες απόκρισης του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και οι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου και της απόσβεσης του Dynamic Damper Control (όπου υπάρχει).

Περνώντας στις λεπτομέρειες του εσωτερικού του νέου MINI, υπάρχει νέα φιλοσοφία απεικόνισης και λειτουργιών. Ο πίνακας οργάνων στην κολόνα του τιμονιού περιλαμβάνει πλέον ταχύμετρο και στροφόμετρο μαζί με λεπτομέρειες της κατάστασης του οχήματος και τη στάθμη καυσίμου. Το κεντρικό όργανο στο ταμπλό υπάρχει και πάλι αλλά με νέα στοιχεία απεικόνισης και τη δυνατότητα διαμόρφωσης του φωτισμού συμπεριλαμβανομένου ενός δακτυλίου LED για οπτική πληροφόρηση. Στο κέντρο υπάρχει μια οθόνη TFT 4 γραμμών στάνταρ ή προαιρετική έγχρωμη οθόνη μέχρι 8,8 ιντσών, η οποία προσφέρει έλεγχο των συστημάτων πλοήγησης, ψυχαγωγίας, του τηλεφώνου και διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του MINI Controller στην κεντρική κονσόλα. Για πρώτη φορά το MINI διαθέτει και συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως το Head-Up-Display και το Driving Assistant με ενεργό cruise control. Ανάμεσα σε στοιχεία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας περιλαμβάνεται και το νέας δομής MINI Connected με πρόσθετες λειτουργίες όπως Emergency Call και πρόσβαση στο internet όπως σε Facebook, Twitter, foursquare κ.λ.π.

Αυτό βεβαίως που έκανε πάντα τα MINI συναρπαστικά είναι οι δυνατότητες διαμόρφωσης με πλούσια γκάμα χρωμάτων, συνδυασμών και αξεσουάρ. Οι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια ατελείωτη λίστα εξοπλισμού, εξωτερικής και εσωτερικής διαμόρφωσης, αεροδυναμικών πακέτων, ζαντών και διακοσμητικών.

Κινητήρες

MINI Cooper S
4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με MINI TwinPower Turbo Technology
Κυβισμός: 1.998 cc
Ισχύς: 192 bhp/4.700-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 280 Nm/1.250-4.750 rpm (300 Nm με overboost)
0–100 km/h: 6,8” (αυτόματο: 6,7”)
Τελική ταχύτητα: 235 km/h (233 km/h)
Μέση κατανάλωση*: 5,7-5,8 lt (5,25,4 lt)/100 km
Εκπομπές CO2 *: 133-136 g/km (122-125 g/km)

MINI Cooper
3- κύλινδρος βενζινοκινητήρας με MINI TwinPower Turbo Technology
Κυβισμός: 1.499 cc
Ισχύς: 136 bhp/4.500-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 220 Nm/1.250-4.000 rpm (230 Nm με overboost)
0–100 km/h: 7,9” (αυτόματο: 7,8”)
Τελική ταχύτητα: 210 km/h (210 km/h)
Μέση κατανάλωση*: 4,5-4,6 lt (4,7-4,8 lt)/100 km
Εκπομπές CO2 *: 105-107 g/km (109-112 g/km)

MINI Cooper D
3-κύλινδρος diesel με MINI TwinPower Turbo Technology
Κυβισμός: 1.496 cc
Ισχύς: 116 bhp/4.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 270 Nm/1.750 rpm
0–100 km/h: 9.2” (αυτόματο: 9,2”)
Τελική ταχύτητα: 205 km/h (204 km/h)
Μέση κατανάλωση*: 3,5-3,6 lt (3,7-3,8 lt)/100 km
Εκπομπές CO2 *: 92-95 g/km (98-99 g/km)

* Η κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται από τον τύπο των ελαστικών.

Εξωτερικές διαστάσεις:
Μήκος: 3.821 mm (MINI Cooper S: 3.850 mm)
Πλάτος: 1.727 mm
Ύψος: 1.414 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm