Νέα Audi TT και TTS

4 Μαρτίου 2014     

Όχι ένα, αλλά δύο νέα Audi TT αποκαλύφθηκαν στην έκθεση της Γενεύης. Το απλό TT Coupé αλλά και το ισχυρό TTS Coupé των 310 ίππων, τα οποία στην 3η τους γενιά εμφανίζονται πιο σύγχρονα, ωστόσο το ίδιο κλασικά.

Η τρίτη γενιά του Audi TT, σύμφωνα με τους σχεδιαστές της είναι περισσότερο επηρεασμένη από το πρώτης γενιάς μοντέλο που κυκλοφόρησε το 1998. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελούν οι οριζόντιες γρίλιες στην τεράστια εμπρός μάσκα αλλά, το εμπρός καπό με νευρώσεις σε σχήμα“V” και το σήμα της Audi επάνω σε αυτό (αντί για τη γρίλια) όπως συμβαίνει μόνο στο κορυφαίο R8. Βεβαίως νέα είναι τα εμπρός φώτα, με στάνταρ προβολείς xenon και LED ημέρας, ενώ διαθέσιμοι θα είναι και προβολείς Matrix LED, παρόμοιοι με αυτούς στο A8. Πίσω υπάρχουν νέες οριζόντιες γραμμές, ενώ τα φώτα διαφοροποιούνται αν συνδυαστούν τα εμπρός Matrix LED, με δυναμικά φλας και διακριτικά πίσω φώτα ημέρας. Το τρίτο φως φρένων αποτελείται από μια λεπτή γραμμή LED, ακριβώς κάτω από το πίσω σπόιλερ. Όλες οι στάνταρ εκδόσεις έχουν δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης (αριστερά και δεξιά), όπως στο πρώτο Audi TT, ενώ οι εκδόσεις TTS ξεχωρίζουν από τις 4 οβάλ απολήξεις. Το ενεργό πίσω σπόιλερ υπάρχει σε κάθε περίπτωση και ανοίγει σε ταχύτητες άνω των 120 km/h για καλύτερη αεροδυναμική και σταθερότητα. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, το TTS έχει διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, διαφορετικούς αεραγωγούς, διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος και χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση.
Αναλόγως με την έκδοση, διαμορφώνονται και οι ζάντες αλουμινίου, από 17 έως 20 ιντσών, τη στιγμή που το συνολικό μήκος του αμαξώματος δεν ξεπερνά τα 4,18 μ., παραμένοντας το ίδιο με τον προκάτοχό του. Ωστόσο, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 37mm στα 2.505mm συνολικά, με το πλάτος και το ύψος να παραμένουν στα 1.832 και 1.353 mm αντίστοιχα. Για μια ακόμη φορά, αυτό που κάνει το TT ξεχωριστό είναι η ελαφριά κατασκευή του. Το δεύτερης γενιάς μοντέλο ήδη χρησιμοποιούσε το “Audi Space Frame” (ASF) από αλουμίνιο και ατσάλι και στην τρίτη γενιά του Audi TT η τεχνολογία αυτή κάνει ένα βήμα παραπέρα, χρησιμοποιώντας σύμφωνα με την Audi “τα σωστά υλικά, στη σωστή ποσότητα και στο σωστό μέρος”. Το αποτέλεσμα είναι μια πολύ στιβαρή, ασφαλής και ελαφριά κατασκευή που κερδίζει ακόμη περισσότερο σε βάρος χρησιμοποιώντας αλουμίνιο στα πάνελ των θυρών, στο καπό, στο πορτ μπαγκάζ και στην οροφή. Το νέο Audi TT στην έκδοση 2.0 TFSI ζυγίζει 1.230 kg, είναι δηλαδή ελαφρύτερο κατά 50 kg από τον προκάτοχό του (στην ίδια έκδοση).
Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία στο νέο Audi TT είναι το εσωτερικό του, το οποίο είναι μινιμάλ αισθητικής, με καθαρές γραμμές που ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Το σημαντικότερο ωστόσο στοιχείο είναι αυτό που η μάρκα ονομάζει “Audi virtual cockpit” και αφορά στο νέο τύπο χειριστηρίων, όπως για παράδειγμα οι διακόπτες ελέγχου του κλιματιστικού που είναι ενσωματωμένοι στους αεραγωγούς (οι οποίοι θυμίζουν έντονα τουρμπίνες αεροπλάνου). Στο κέντρο των αεραγωγών υπάρχει μια μικρή οθόνη και ο κάθε αεραγωγός έχει διαφορετικές ενδείξεις, από την ένταση και θερμοκρασία του αέρα, μέχρι την κατεύθυνση της ροής αλλά και τη λειτουργία των θερμαινόμενων καθισμάτων (όπου υπάρχουν). Πόσο τέλειο μπορεί να είναι αυτό…; Ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο πλήρως ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων, γεγονός που πρακτικά δημιουργεί απεριόριστες δυνατότητες απεικόνισης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δυο βασικές προβολές. Την κλασική με ταχύμετρο και στροφόμετρο σε πρώτο πλάνο και την “infotainment” όπου τα δύο όργανα μικραίνουν και τοποθετούνται στα άκρα ανοίγοντας χώρο για π.χ. το σύστημα πλοήγησης και τους χάρτες του. Στο Audi TTS υπάρχει και τρίτη επιλογή, με ένα μεγάλο στροφόμετρο να κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό. Όλα αυτά διαδραματίζονται σε μια TFT οθόνη 12,3 ιντσών και ανάλυσης 1.440 x 540 pixels, την οποία υποστηρίζει μια κάρτα γραφικών Nvidia Tegra 3.
Για το τέλος αφήσαμε τους κινητήρες. Με το λανσάρισμα του μοντέλου θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις, όλες 2-λιτρες turbo, με άμεσο ψεκασμό, σύστημα ανάκτησης ενέργειας και start-stop. Η βασική έκδοση είναι η 2.0 TFSI με απόδοση 230 ίππων και η κορυφαία είναι η TTS 2.0 TFSI με 310 ίππους. Ωστόσο, για πρώτη φορά θα υπάρξει και TT diesel με τον 2.0 TDI απόδοσης 184 ίππων και 380 Nm ροπής να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (110 g/km) σε συνδυασμό με καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,2 δευτερόλεπτα). Ο 2.0 TFSI βενζινοκινητήρας των 230 ίππων αποδίδει 370 Nm ροπής μεταξύ 1.600-4.300 rpm και συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η επιτάχυνση στα 100 km/h γίνεται σε 6,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται με κόφτη στα 250 km/h. Ο κινητήρας αυτός ωστόσο θα διατίθεται και σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων S tronic αλλά και με σύστημα τετρακίνησης quattro, πετυχαίνοντας ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Ενδεικτικά το 0-100 km/h στο Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic γίνεται σε 5,3 δευτερόλεπτα. Σαφώς καλύτερες επιδόσεις προσφέρει η έκδοση TTS, η οποία και είναι η κορυφαία προς το παρόν με ισχύ 310 ίππων και 380 Nm ροπής στις 1.800-5.500 rpm. Το Audi TTS, μεταξύ άλλων, διαθέτει ενεργούς διαύλους στην εξάτμιση, κάνοντας τον ήχο ακόμη πιο σπορ, ενώ ως στάνταρ έρχεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και προαιρετικά με S tronic που περιλαμβάνει και σύστημα launch control.
Η κυκλοφορία των νέων Audi TT και Audi TTS στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να ξεκινήσεις στα τέλη του 2014. Προς το παρόν μπορούμε να αρκεστούμε στις πρώτες επίσημες φωτογραφίες.