Car of the Week: Νέο Volkswagen Polo 1.4 TDI 90ps

Το νέο Volkswagen Polo έφτασε στη χώρα μας και ήδη το οδηγούμε για μια εβδομάδα στην κορυφαία έκδοση με το νέο πετρελαιοκινητήρα 1.4 TDI των 90 ίππων. Νέο; Όχι τόσο σχεδιαστικά, ωστόσο οι αλλαγές που κρύβει κάτω από τη γνώριμη σιλουέτα του το κάνουν πιο… Golf όσο ποτέ άλλοτε!

Ένα στενό Golf. Αυτή είναι η πρώτη σκέψη που περνά από το μυαλό μόλις καθίσαμε στη θέση του οδηγού. Κι αυτό γιατί όλα γύρω μας θυμίζουν Golf. Το δερμάτινο flat bottom τιμόνι, το όργανα ακριβώς από πίσω, ακόμη και το ηχοσύστημα με οθόνη αφής στο ταμπλό (στην έκδοση Highline της δοκιμής μας). Αλλά και εξωτερικά, οι σχεδιαστικές αλλαγές που επικεντρώνονται κυρίως στο εμπρός μέρος, το κάνουν να μοιάζει με το Golf, τόσο στο σχήμα των φώτων όσο και στους αεραγωγούς της μάσκας και του προφυλακτήρα. Ας τα δούμε όλα όμως λίγο πιο αναλυτικά.
Το Volkswagen Polo είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτό γιατί καταφέρνει και έχει υψηλή ποιότητα που δύσκολα βρίσκει κανείς σε αυτή τη κατηγορία. Μάλιστα η νέα ανανεωμένη εκδοχή του ανεβάζει τον πήχη ακόμη ψηλότερα, φέρνοντας στη γκάμα πληθώρα νέων χαρακτηριστικών, νέων τεχνολογιών και βεβαίως μια σειρά από ολοκαίνουριους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Μιλώντας για κινητήρες, ο 1.4 TDI που οδηγούμε λανσάρεται για πρώτη φορά στη γκάμα της Volkswagen. Είναι 3-κύλινδρος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, με άμεσο ψεκασμό και με turbo, ενώ αποδίδει ροπή 230 Nm στις 1.500 σ.α.λ. Νέος ωστόσο είναι και ο κινητήρας βενζίνης 1.2 TSI, αλουμινένιος και 16-βάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, απόδοσης 90 ίππων και 160 Nm ροπής. Όλοι οι κινητήρες του Polo πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων EU-6, ενώ είναι μέχρι και 21% πιο οικονομικοί.
Ανάμεσα στα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στο νέο Polo (και δεν είναι ορατά με την πρώτη ματιά) είναι τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα επικοινωνίας MirrorLink που διατίθεται πρώτη στο νέο Polo, προβάλλοντας την οθόνη του smartphone, και παράλληλα δίνει την δυνατότητα χειρισμού των εφαρμογών (applications) του κινητού. Το ανανεωμένο Polo διαθέτει ωστόσο και μια σειρά συστημάτων υποστήριξης του οδηγού ως στάνταρ, όπως το Multi-Collision Brake που γνωρίσαμε στο Golf και η αναγνώριση κόπωσης οδηγού. Προαιρετικά και για πρώτη φορά διατίθεται ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (Sport Select) αλλά και φωτιστικά σώματα με κύριους προβολείς LED. Το σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής ενσωματώνει Bluetooth για κινητό τηλέφωνο με Audio Streaming (που περιλαμβάνει και απεικόνιση εξωφύλλου CD) και είναι αντίστοιχο με αυτό του τελευταίου Golf. Όσο για την ποιότητα, αυτή είναι αναβαθμισμένη ακόμη περισσότερο και με ακόμη πιο βελτιωμένη εργονομία. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν οι ίδιοι, ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο έχει όγκο 280 λίτρα.
Το πετρελαιοκίνητο Volkswagen Polo που οδηγήσαμε, είναι εφοδιασμένο με τον νέο 1.4 TDI των 90 ίππων. Ο κινητήρας αυτός αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.2 TDI και προσφέρει επιδόσεις που μπορούν να συγκριθούν με τον μεγαλύτερο 1.6 TDI που είχαμε γνωρίσει στο πετρελαιοκίνητο Golf. Η εξαιρετικά υψηλή ροπή για την κατηγορία (230 Nm στις 1.500 σ.α.λ.) εξασφαλίζει τράβηγμα, γραμμικότητα και αμεσότητα, σε συνδυασμό πάντα με μια πολύ καλή τιμή κατανάλωσης. Κατά την εβδομάδα της δοκιμής μας είδαμε εύκολα το trip computer σε τιμές κοντά στα 5,0 με τη VW να ανακοινώνει επισήμως 3,4 lt/00km. Οι εκπομπές CO2 είναι εξίσου χαμηλές στα 88 g/km. Η έκδοση 1.4 TDI BMT 90ps συνδυάζεται και με σύστημα Start/Stop. Όσο για τις επιδόσεις, ο εν λόγω κινητήρας προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10,9 δευτερόλεπτα με τελική στα 184 km/h και μαζί με τον 1.2 TSI βενζίνης των 90ps είναι ο ταχύτερος στη γκάμα του μοντέλου αυτή τη στιγμή (μέχρι την έλευση του νέου Polo GTI). Και οι δύο κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Το νέο Volkswagen Polo διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Conceptline, Trendline, Comfortline και Highline. Ο βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει ως στάνταρ φώτα ημέρας, 6 αερόσακους, Multi-colision brake, ESP με Brake Asist, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό EDL, Hill Hold Assist, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5 ιντσών/θύρα SD/Aux in. Οι τιμές διαμορφώνονται από τις 12.400 ευρώ για τη βασική έκδοση Polo 1.0 MPI 75ps Conceptline, ενώ οι εκδόσεις 1.2 TSI 90ps ξεκινούν από τις 13.350 ευρώ, χωρίς απόσυρση. Οι εκδόσεις diesel κοστίζουν από 14.290 ευρώ στη μικρή έκδοση του 1.4 TDI 75ps και στην έκδοση 1.4 TDI BMT 90ps από 15.230 ευρώ (επίπεδο Trendline και άνω). Η κορυφαία έκδοση που οδηγήσαμε 1.4 TDI BMT 90ps Highline κοστίζει 17.210 ευρώ (16.250 ευρώ με απόσυρση) και περιλαμβάνει ακόμη στον εξοπλισμό της ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και στατικό φωτισμό στροφής, κεντρικό υποβραχιόνιο με επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους, σπορ καθίσματα, επένδυση εσωτερικά σε αλουμίνιο, διπλό δάπεδο αποσκευών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων Plus, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής και 6 ηχεία, Bluetooth με Audio Streaming, θύρα USB, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και δερμάτινη επένδυση σε επιλογέα ταχυτήτων και χειρόφρενο.
Συνοψίζοντας, θα λέγαμε πως το Polo παραμένει ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας, παρά την τσουχτερή του τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ναι, θα μπορούσε να είναι πιο όμορφο ή ακόμη καλύτερα πιο ξεχωριστό από τη συντηρητική εικόνα που μας έχει συνηθίσει η Volkswagen και εν μέρει επιχειρεί να το διορθώσει αυτό με τα νέα χρώματα στην παλέτα του. Ωστόσο, δεν παύει να προσφέρει κορυφαία ποιότητα κατασκευής και μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την πολύ καλή του οδική συμπεριφορά. Είναι μια επιλογή γι αυτούς που ζητούν το καλύτερο και βεβαίως είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι αυτό…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.422
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/1.500-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 184
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 88
Βάρος (κιλά): 1.151
Τιμή έκδοσης δοκιμής
Volkswagen Polo 1.4 TDI BMT 90ps Highline 5D: 17.210 ευρώ ή 16.250 με απόσυρση
Αρχική τιμή 1.4 TDI
Volkswagen Polo 1.4 TDI 75ps Conceptline 3D: 14.290 ευρώ ή 13.330 με απόσυρση
Αρχική τιμή βενζίνης
Volkswagen Polo 1.0 MPI 75ps Conceptline 3D: 12.400 ευρώ ή 11.493 με απόσυρση
Volkswagen Polo 1.2 TSI 90ps Trendline 3D: 13.350 ευρώ ή 12.390 με απόσυρση

Διαβάστε ακόμη: