Audi RS3 Sportback με 367ps

Το κορυφαίο Audi A3 φέρει βεβαίως την ονομασία RS3 Sportback και είναι ένα τετρακίνητο τέρας 367 ίππων με περιβολή ενός οικογενειακού hatchback. Το πιο ισχυρό 5-κύλινδρο Audi RS μέχρι σήμερα χρησιμοποιεί τον 2,5-λιτρο TFSI κινητήρα και κάνει το 0-100 κm/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, 0,3 ταχύτερα από το προηγούμενης γενιάς RS3 Sportback.

Βασισμένο στο γνώριμο Audi A3, το RS3 Sportback είναι η πλέον σκληροπυρηνική του εκδοχή, με εφόδια τον κινητήρα της χρονιάς στην κατηγορία 2.0-2.5 lt, απόδοσης 367 ίππων και 465 Nm ροπής, σε συνδυασμό με την τελευταία εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης quattro. Σε άμεση σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το νέο RS3 Sportback είναι κατά 55kg ελαφρύτερο, φτάνοντας συνολικά στα 1.520kg, εξασφαλίζοντας μια αναλογία 241ps στον τόνο.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του κορυφαίου A3 είναι ορατά από την πρώτη ματιά, χάρη στην εξωτερική του σχεδίαση. Ξεχωρίζουν ο νέος προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, η κυψελωτή μάσκα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα και μια χαρακτηριστική λεπίδα που κατευθύνει τη ροή του αέρα. Τα φαρδύτερα εμπρός φτερά, τα πλευρικά μαρσπιέ, οι καθρέπτες σε απόχρωση ματ αλουμινίου και η μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής μαγνητίζουν τα βλέμματα, τη στιγμή που πίσω υπερισχύει ένας μεγάλος διαχύτητς πλαισιωμένος από δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Η τελευταία διαθέτει ενεργά “φλαπς” που ελέγχουν τη ροή των καυσαερίων και ταυτόχρονα μεταβάλλουν τον ήχο ανάλογα με το φορτίο και την ταχύτητα. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει αυτά τα “φλαπς” και κατ’ επιλογή μέσα από το Audi drive select, το οποίο και είναι στάνταρ. Για πρώτη φορά η Audi προσφέρει και μια ακόμη πιο σπορ εξάτμιση, την οποία μπορούν να την επιλέξουν οι αγοραστές προαιρετικά. Ανάμεσα στις επιλογές είναι και οι 19άρες ζάντες σε φινίρισμα ματ αλουμινίου ή γυαλιστερό ανθρακί, ενώ ως στάνταρ υπάρχουν οι επίσης 19άρες ζάντες με σχεδίαση 5 μπράτσων.
Ανάμεσα στις τεχνολογίες που ξεχωρίζουν στο νέο Audi RS 3 Sportback είναι τα προαιρετικά carbon-ceramic φρένα διαμέτρου 370 mm, το στάνταρ κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων το οποίο και έχει εξελιχθεί για ακόμη πιο γρήγορες αλλαγές, αλλά και η μεταβλητή απόκριση του συστήματος quattro. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μέσω του Audi drive select τη λειτουργία της τετρακίνηησς, με το σύστημα να στέλνει ανάλογα με το στιλ οδήγησης και τα επίπεδα πρόσφυσης- από 50% έως 100% της ροπής στον πίσω άξονα. Όταν το Audi drive select είναι στην επιλογή “dynamic” και το ESC Electronic Stabilisation Control στην επιλογή “sport”, η δύναμη μεταφέρεται πιο άμεσα πίσω για μεγαλύτερη ευελιξία και πιο άμεση απόκριση στο τιμόνι. Σε αυτή την επιλογή ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει και ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση, κάτι που στο προηγούμενο RS3 Sportback ήταν σχεδόν αδύνατο.
Σε σύγκριση με ένα απλό Audi A3 Sportback, το αμάξωμα του RS3 είναι κατά 25mm χαμηλότερο και το εμπρός μετατρόχιο φαρδύτερο στα 1.559mm. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί το Audi magnetic ride, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ (μέσω του Audi drive select) σε τρεις επιλογές: auto, dynamic και individual.
Το νέο Audi RS3 Sportback θα είναι διαθέσιμο από την άνοιξη του 2015, με τα πρώτα αυτοκίνητα να καταφτάνουν μέσα στο καλοκαίρι. Διαθέσιμα θα είναι 8 εξωτερικά χρώματα συμπεριλαμβανομένου δύο νέων αποχρώσεων, του Nardo Grey και Catalunya Red Metallic, το τελευταίο αποκλειστικά διαθέσιμο στο RS3 Sportback.

Διαβάστε ακόμη:
Σύντομη γνωριμία με το Audi RS3 Sportback (προηγούμενης γενιάς)