Car of the Week: Hyundai i10 1.2

15 Δεκεμβρίου 2014     
Το μικρό της Hyundai μεγάλωσε, ωρίμασε και παρέμεινε ένα “ζωηρό” αυτοκίνητο πόλης που προσφέρει φρεσκάδα, πρακτικότητα και ευελιξία σε κάθε είδους μετακίνησης. Οδηγούμε το νέο i10 στην “καλή” έκδοση των 1,2lt και αν μη τι άλλο… παρκάρουμε άνετα!

Το Hyundai i10 στη νέα του γενιά αλλάζει τελείως σελίδα, αφού δε θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του. Βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος (+80mm) και πλάτος (+65mm), αλλά ελαφρώς χαμηλότερο σε ύψος (-50mm) και βεβαίως είναι πιο ευρύχωρο εσωτερικά, όπου είναι και του ζουμί της υπόθεσης. Σχεδιαστικά φυσικά ακολουθεί τη νέα τάση όλων των σύγχρονων Hyundai, με τα πιο γνώριμα στοιχεία να επικεντρώνονται στον εμπρός προφυλακτήρα με το μεγάλο άνοιγμα-χαμόγελο και στα φωτιστικά του.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το εσωτερικό του, όπου επικρατεί μια όμορφη, λιτή και ταυτόχρονα μοντέρνα εικόνα. Τίποτα δε θυμίζει την προηγούμενη γενιά, ενώ η μπλε απόχρωση στο ταμπλό δίνει έναν νεανικό τόνο. Ποιοτικά δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα μεγαλύτερα Hyundai, με καλά πλαστικά, εργονομικούς διακόπτες και άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, αφού άνετα θα φιλοξενηθούν 4 ενήλικες επιβάτες. Οι πίσω χώροι είναι μεγαλύτεροι από ότι στην προηγούμενη γενιά, ενώ θετική εντύπωση αφήνει και ο πλήρης εξοπλισμός. Όλες οι εκδόσεις έχουν ως στάνταρ air condition, ESP, 6 αερόσακους, ηχοσύστημα με MP3, θύρα USB και υποδοχή για iPod.
Το i10 που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα, απόδοσης 87 ίππων και 119 Nm ροπής. Ένα μικρό ωστόσο ικανό μηχανικό σύνολο από αλουμίνιο που και ικανοποιητικές επιδόσεις -τηρουμένων των αναλογιών- προσφέρει και είναι αρκετά οικονομικό. Με τη Hyundai να ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 4,9 lt/100km, πρακτικά είδαμε τιμές κάπου μεταξύ 5,5-6,0 lt/100km κινούμενοι σε μικτές διαδρομές, εντός και εκτός πόλης. Από πλευράς επιδόσεων, το μικρό κορεάτικο μοντέλο (που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη απευθυνόμενο σε Ευρωπαίους) είναι αρκετά ζωηρό, αφού μπορεί να φτάσει στα 100 km/h από στάση σε 12,3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα μπορεί να ξεπεράσει οριακά τα 170 km/h και ακόμη και με αυτούς τους ρυθμούς το μικρό i10 εμπνέει ασφάλεια. Οι αναρτήσεις του ακολουθούν το γνώριμο μονοπάτι με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω με αντιστρεπτική ράβδο, ωστόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο υπάρχουν σημαντικές αλλαγές και εντελώς νέα γεωμετρία.
Στην πράξη, το νέο Hyundai i10 είναι ευχάριστο, φιλικό στη χρήση -γεγονός που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους νέους οδηγούς- και ασφαλές. Με στάνταρ το σύστημα ευστάθειας ESP, προσφέρει σίγουρο πάτημα, δε φοβίζει στον αυτοκινητόδρομο ενώ είναι και αρκετά αθόρυβο. Στην πόλη βεβαίως ξεδιπλώνονται όλες οι αρετές του αφού θα κινηθεί με ευκολία στα στενά δρομάκια και θα παρκάρει γρήγορα και αποτελεσματικά, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης κάνει το τιμόνι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες για ευκολία χειρισμών.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι το νέο i10 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης, ικανό, ευρύχωρο και συγκρατημένα νεανικό. Θα προτιμούσαμε να μην πλήρωνε τέλη κυκλοφορίας, καθώς οι ρύποι του φτάνουν τα 114g CO2, ωστόσο η αρκετά δελεαστική του τιμή και ο καλός εξοπλισμός το φέρνει σε πλεονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.248
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 87/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 119/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 12,3
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 114
Βάρος (kg): 941
Τιμή
Hyundai i10 1.2 GL Access: 10.280* ευρώ
Έκδοση δοκιμής 1.2 GLS Comfort: 10.910* ευρώ
*Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και έκπτωση.
Διαβάστε ακόμη: