Car of the Week: Fiat Doblo Cargo CNG

Με το φυσικό αέριο να αποτελεί τη νέα τάση στις οικονομικές και ταυτόχρονα οικολογικές μετακινήσεις, άλλο ένα μοντέλο που κινείται με CNG φτάνει στα χέρια μας. Αυτή τη φορά οδηγούμε το Fiat Doblo Cargo maxi CNG γιατί πάνω από όλα… είμαστε επαγγελματίες!

Το Fiat Doblo δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς είναι ένα μοντέλο που εδώ και χρόνια προτιμούν οι επαγγελματίες. Αποδοτικό, ευρύχωρο και κυρίως με χαμηλή τιμή το Doblo Cargo διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος και μεταξονίου, δύο ύψη οροφής αλλά και σε πολλές ειδικές εκδόσεις ανάλογα με τη ζήτηση και το επάγγελμα. Ωστόσο, αυτό που κάνει το Doblo της εβδομαδιαίας δοκιμής μας ξεχωριστό δεν είναι το μακρύ του αμάξωμα (maxi) αλλά το καύσιμο, αφού κινείται με φυσικό αέριο και εξασφαλίζει οικονομικότατες μετακινήσεις με κόστος αρκετά χαμηλότερο από μια αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Για την ακρίβεια το Doblo CNG κινείται με δύο καύσιμα, φυσικό αέριο και βενζίνη και προφανώς έχει δύο ρεζερβουάρ. Η χωρητικότητα σε αέριο είναι 22 kg στην έκδοση maxi και 16 kg στις κανονικού μήκους εκδόσεις, ενώ το βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης είναι μόλις 22 λίτρων. Ο οδηγός μέσω ενός διακόπτη στην καμπίνα μπορεί να επιλέξει με πιο από τα δύο καύσιμα θα κινηθεί και βεβαίως μπορεί να κρατήσει τα αποθέματα φυσικού αερίου άθικτα αν κινηθεί σε περιοχές που δεν υπάρχει δίκτυο ανεφοδιασμού με CNG. Αν δεν επιλέξει ο οδηγός, το Doblo δίνει πάντα προτεραιότητα στο αέριο, εκτός από τη διαδικασία εκκίνηση που γίνεται σε βενζίνη (γι αυτό πάντα πρέπει να υπάρχει βενζίνη στο ρεζερβουάρ). Η εναλλαγή μεταξύ των καυσίμων γίνεται ομαλά και χωρίς να αντιληφθεί κάτι ο οδηγός.

Η έκδοση CNG θα κρατήσει το κόστος των μετακινήσεων χαμηλά αφού καίει περίπου 5 kg/100km.

Ο κινητήρας του Doblo CNG είναι μια τροποποιημένη έκδοση του 1.4 T-Jet της Fiat με απόδοση 120 ίππων και 206 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός είναι σε θέση να προσφέρει καλές επιδόσεις ανεξαρτήτου φορτίου και καλή ελαστικότητα χάρη στο ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ευέλικτο στην πόλη αλλά και άνετο στον αυτοκινητόδρομο το Doblo Cargo είναι το αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει τις υψηλές απαιτήσεις ενός επαγγελματία. Και κυρίως η έκδοση CNG θα κρατήσει το κόστος των μετακινήσεων χαμηλά αφού καίει περίπου 5 kg/100km. Η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 0,75 ευρώ/kg οπότε με έναν γρήγορο υπολογισμό αντιλαμβάνεται κανείς τα οφέλη της έκδοσης. Όσο για την αυτονομία, με γεμάτες τις δεξαμενές του το Doblo Cargo maxi διανύει περίπου 380 km με CNG και επιπλέον 260 km με βενζίνη, αποστάσεις που εξαρτώνται πάντα από τον τρόπο οδήγησης και βεβαίως το φορτίο.
Με άλλα λόγια έχουμε έναν ικανό επαγγελματία που… τα κάνει όλα και συμφέρει. Ισχύει όμως παντού αυτό; Δεδομένου ότι το δίκτυο ανεφοδιασμού CNG είναι πολύ περιορισμένο στη χώρα μας, με μετρημένα πρατήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το Doblo CNG έχει ως μειονέκτημα το ίδιο του το πλεονέκτημα: το φυσικό αέριο. Αν κινείστε όμως σε περιοχή που “βολεύει” τότε μιλάμε πραγματικά για ένα βανάκι σκέτο θησαυρό!

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.368
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 120/5.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 206/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 14,5
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 159
Κατανάλωση CNG (κιλά/100 χλμ.): 4,9
Κατανάλωση βενζίνης (λτ./100 χλμ.): 7,4
Εκπομπές CO2 με CNG (γρ./χλμ.): 134
Εκπομπές CO2 με βενζίνη (γρ./χλμ.): 173

Ωφέλιμο φορτίο (κιλά): έως 1000

Τιμή
Fiat Doblo Cargo maxi 1.4 T-Jet Dynamic CNG: 22.650 ευρώ