Car of the Week: Mercedes-Benz B180 CDI

Αυτή είναι η βασίλισσα των MPV, ένα γνήσιο οικογενειακό αυτοκίνητο που όσο αδιάφορο και να δείχνει σχεδιαστικά τόσο ποιοτικές μετακινήσεις είναι σε θέση να προσφέρει. Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί την ανανεωμένη Mercedes-Benz B-Class και ψάχνει τις διαφορές…
Η B-Class δεν αποτελεί είδηση, καθώς εδώ και αρκετό καιρό βρίσκεται στη γκάμα της Mercedes-Benz προσφέροντας μια εναλλακτική πρόταση ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Είναι ένα προϊόν βασισμένο στην μπροσθιοκίνητη πλατφόρμα του ομίλου και είναι σε θέση να παρέχει ευρυχωρία, πρακτικότητα και ευελιξία στην καθημερινότητα. Όλα με την ποιότητα που συνοδεύει το αστέρι στη μάσκα.
Μέσα στο 2015 η Mercedes-Benz B-Class δέχθηκε ένα μικρής έκτασης face-lift, έγινε πιο σύγχρονη και πιο καλοεξοπλισμένη. Έστω και καθυστερημένα, έχουμε στα χέρια μας την πλέον ενδιαφέρουσα B180 CDI με κινητήρα diesel, την οδηγούμε για μια εβδομάδα και ψάχνουμε να βρούμε τις διαφορές πριν καταλήξουμε στα δικά μας συμπεράσματα.
Τι αλλάζει; Αρχικά το μάτι δύσκολα θα εντοπίσει διαφορές στην ανανεωμένη B-Class. Με μια πιο προσεκτική αναζήτηση ωστόσο, ξεχωρίζουν διάφορες λεπτομέρειες όπως τα αναβαθμισμένα φώτα με LED εμπρός και πίσω, η μεγαλύτερη εμπρός γρίλια με νέους αεραγωγούς αλλά και λεπτομέρειες σε χρώμιο. Πίσω υπάρχει ένας μικρός ψευτο-διαχύτης και δύο απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα που προσφέρουν έναν αναπάντεχο δυναμισμό. Αντίστοιχα στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επενδύσεις, νέοι μεταλλικοί αεραγωγοί στο σύστημα κλιματισμού αλλά το κυριότερο νέο τιμόνι, νέος -πιο ευανάγνωστος- πίνακας οργάνων και μια μεγαλύτερο οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η συνολική εικόνα παραμένει γνώριμη και πολύ κοντά σε αυτή όλων των υπόλοιπων μπροσθιοκίνητων Mercedes-Benz (A-Class, CLA, GLA). Και αυτό κάθε άλλο παρά κακό είναι, αφού στο σύνολο το ταμπλό και οι εμπρός θέσεις χαρίζουν ομορφιά, ποιότητα και ευχρηστία στην καμπίνα.

Ως γνήσιο οικογενειακό αυτοκίνητο -πόσο μάλλον ως MPV- η B-Class είναι ευρύχωρη. Πολύ ευρύχωρη! 

Ως γνήσιο οικογενειακό αυτοκίνητο -πόσο μάλλον ως MPV- η B-Class είναι ευρύχωρη. Πολύ ευρύχωρη! Πέντε άτομα ανεξαρτήτως ύψους θα ταξιδέψουν ξεκούραστα με όλες τους τις αποσκευές. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και ποιοτικά, ενώ στην όλη θετική εικόνα συμβάλλουν οι πρακτικές θήκες αλλά και ένας άνετος χώρος φόρτωσης από 488 έως 1.547 λίτρα με την πτώση των πίσω θέσεων. Προαιρετικά διατίθενται και συρόμενα πίσω καθίσματα που μεταβάλλουν το χώρο φόρτωσης ανάλογα με τις ανάγκες και μπορούν να τον αυξήσουν στα σατανικά 666 λίτρα με όλες τις θέσεις διαθέσιμες. Καθόλου άσχημα…
Περισσότερη ουσία υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό, όπου και στην περίπτωση της B180 CDI φιλοξενείται ένας νέος 1.500άρης turbodiesel κινητήρας με 109 ίππους. Στην ουσία πρόκειται για το γνώριμο σύνολο της Renault που εξοπλίζει και την A180 CDI (που οδηγήσαμε παλαιότερα) και προσφέρει 260Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Με άλλα λόγια η B180 CDI έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά, είναι αθόρυβη για diesel (εδώ το ρόλο της παίζει και η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας) και βεβαίως προσφέρει αρκετά χαμηλή κατανάλωση. Η επίσημη τιμή μέσης κατανάλωσης είναι τα 4,3 lt/100km με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ στον πραγματικό κόσμο το trip computer δείχνει καταναλώσεις γύρω στα 5,3 lt/100km.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT, το οποίο παρά το υψηλό κόστος απόκτησης του αποτελεί αυτό που λέμε “must-have” σε ένα αυτοκίνητο σαν τη B-Class. Κι αυτό γιατί εκτός από τα προφανή οφέλη της άνεσης στην καθημερινότητα, παρέχει τόσο βελτιωμένη κατανάλωση (έστω και κατά 0,1 lt/100km) σε σχέση με το manual όσο και μεγαλύτερη πρακτικότητα στο κεντρικό κομμάτι της κονσόλας. Η τοποθέτηση του επιλογέα πίσω από το τιμόνι (όπως και στις υπόλοιπες αυτόματες Mercedes-Benz) δημιουργεί έναν πρόσθετο χώρο στο τελείωμα του ταμπλό όπου μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα μικροαντικείμενα. Βέβαια το 7G-DCT διαθέτει και δύο προγράμματα οδήγησης “Sport” και “Efficient”, ενώ ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να πάρει τον έλεγχο από τα paddles πίσω από το τιμόνι.


Σπορ δεν μπορείς να την πεις, ας μη γελιόμαστε, ακόμη και πατώντας την επιλογή “Sport” στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Ούτε σβέλτη είναι. Μη τα θέλουμε όλα δικά μας.

Για το τέλος αφήσαμε μερικά ακόμη -άξια αναφοράς- χαρακτηριστικά της ανανεωμένης B-Class. Στον τομέα της ασφάλειας έχει βελτιωθεί το σύστημα πρόληψης συγκρούσεων Collision Prevention Assist Plus, ενώ σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και η οδική της συμπεριφορά χάρη τόσο στο νέο σύστημα μεταβαλλόμενης απόκρισης DirectSteer, όσο και η τροποποιημένη ανάρτηση με χαμηλότερο ύψος. Ναι, η B-Class χαμήλωσε και προσφέρει όλα τα οφέλη ενός νέου κέντρου βάρους, εξασφαλίζοντας μια ασφαλή και άνετη συμπεριφορά σε συνδυασμό με την ήδη εξαιρετική πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Σπορ δεν μπορείς να την πεις, ας μη γελιόμαστε, ακόμη και πατώντας την επιλογή “Sport” στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Ούτε σβέλτη είναι. Μη τα θέλουμε όλα δικά μας. Είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και τέτοιες συμπεριφορές είναι αν μη τι άλλο περιττές για το χαρακτήρα της B-Class. Αν και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι πιαστήκαμε να πιέζουμε κινητήρα και πλαίσιο σε επαρχιακές διαδρομές, όπου παρά τον όγκο και το σχήμα του οχήματος δεν παρουσιάστηκαν σημάδια που ενδεχομένως να προβληματίσουν τον μη υποψιασμένο οικογενειάρχη. Κάθε άλλο μάλιστα…
Είναι μια κυρία σε όλα της η ανανεωμένη B180 CDI και παρά το γεγονός ότι παραμένει άπιαστη -λόγω τιμής- για τον μέσο Έλληνα αγοραστή, δεν παύει να αποτελεί μια premium πρόταση σε μια κατηγορία χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 109/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 260/1.750-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,6 (11,9)
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,4 (4,3)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 104-113
Βάρος (kg): 1.420 (1.450)
*Οι τιμές σε παρένθεση αφορούν στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο
Τιμή
Mercedes-Benz B180 CDI: 29.550 ευρώ
Αυτοκίνητο δοκιμής (με 7G-DCT, πακέτο URBAN, μεταλλικό χρώμα): 33.947 ευρώ

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr