Car of the Week: Toyota Corolla 1.4 D-4D 90hp

Η Toyota Corolla μετρά σχεδόν μισό αιώνα ζωής. 

Όταν αντιλαμβάνεσαι ότι ένα αυτοκίνητο έχει στην πλάτη περισσότερα χρόνια από εσένα, τότε απαιτεί και έναν ανάλογο σεβασμό. Ο λόγος για τη θρυλική Corolla, η οποία έχει συνδέσει το όνομα της με την ίδια την εξέλιξη της Toyota, αφού έχει κυκλοφορήσει σε 11 γενιές τον τελευταίο μισό αιώνα!
Άλλωστε, το είχε επικοινωνήσει και η ίδια η Toyota παλαιότερα, αν θυμάστε, με το παιδί που μεγάλωνε μέσα στην Corolla του πατέρα του και κατέληξε να έχει τη δική του οικογένεια οδηγώντας την τελευταία -τότε- γενιά Corolla. Είναι το αυτοκίνητο που μεγαλώνει μαζί μας, εξελίσσεται μαζί με την ίδια την αυτοκίνηση και συνεχίζει να παρέχει τις ίδιες αξίες του ονόματος Toyota.
Η τελευταία λοιπόν γενιά Toyota Corolla λοιπόν, βρίσκεται στα χέρια μας λίγο πριν το facelift της 3ετίας (δείτε τι αλλάζει μετά το καλοκαίρι), ζούμε μαζί της για μία εβδομάδα και βεβαίως καταγράφουμε σχόλια και εντυπώσεις.
Σχεδιαστικά, η σημερινή Toyota Corolla είναι ίσως και η πιο τολμηρή σχεδιαστικά, η οποία διαχωρίζεται από το Auris και παρά το sedan της αμάξωμα έχει αρκετά σημεία που τραβούν το μάτι. Τέτοια είναι τα εμπρός φώτα με τη χρωμιωμένη μάσκα, τα ενσωματωμένα LED ημέρας και ο προφυλακτήρας με το μεγάλο άνοιγμα εμπρός. Βεβαίως ως κλασικό sedan καμία συγκίνηση -στο μάτι- δεν οφείλουμε να αναζητήσουμε σε άλλα σημεία του αμαξώματος, με τις γραμμές του ιαπωνικού μοντέλου να είναι ψιλοσυντηριτικές για τα δεδομένα της εποχής μας. Αυτό δε σημαίνει βεβαίως ότι είναι και κακό, καθώς το κοινό στο οποίο και απευθύνεται ψάχνει ακριβώς αυτό!

“Είναι το αυτοκίνητο του πωλητή” μου είπε εύστοχα ένας φίλος που με είδε να οδηγώ την Corolla και όχι άδικα…

Είναι γεγονός ωστόσο, ότι ο διαχωρισμός της Corolla σε sedan και hatcback τότε με το λανσάρισμα του Auris, προκάλεσε ένα διαχωρισμό και στους αγοραστές της, με τους περισσότερους Ευρωπαίους να στρέφονται προς το Auris. Αυτό “έκοψε” κάπως την πορεία του ονόματος Corolla στην αγορά, η οποία ωστόσο συνεχίζει να μεγαλουργεί σε αγορές εκτός Ευρώπης. Και βεβαίως συνεχίζει μια ικανοποιητική πορεία και στην ελληνική πραγματικότητα, ενώ δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι πολλές εταιρίες μισθώνουν μια Corolla για τις ανάγκες των στελεχών της. “Είναι το αυτοκίνητο του πωλητή” μου είπε εύστοχα ένας φίλος που με είδε να οδηγώ την Corolla και όχι άδικα, αφού έχει να σου προσφέρει όλα εκείνα που χρειάζεσαι για να κάνεις ακούραστα και άνετα τη δουλειά σου. Συν το ότι θα φορτώσεις την οικογένεια το Σαββατοκύριακο για μια εκδρομή.
Μεγάλος ο χώρος αποσκευών στην Corolla.
Στο εσωτερικό της τελευταίας Toyota Corolla, οδηγός και 4 ακόμη επιβάτες κάθονται πολύ άνετα. Το μήκους 4.620mm και πλάτους 1.775mm αμάξωμα έχει έναν ευρύχωρο χώρο αποσκευών στα 452lt, με μεγάλο και σχετικά χαμηλό άνοιγμα. Αισθητικά, η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι… ΟΚ. Τίποτα το ιδιαίτερο και χωρίς καμία πρωτοτυπία, ενώ καλώς ή κακώς υπάρχει ακόμη και το κλασικό ψηφιακό ρολόι στο επάνω μέρος του ταμπλό. Το τελευταίο έχει μπλε φωτισμό και όχι πράσινο όπως όλα τα μοντέλα του παρελθόντος και μάλλον το βλέπουμε να αποχωρεί διακριτικά στο ανανεωμένο μοντέλο (ήδη στο ανανεωμένο Auris δεν υπάρχει). Φτάνει, δε συμφωνείτε;
Το εσωτερικό, αν και πάσχει από έλλειψη φαντασίας, είναι αρκετά ποιοτικό.
Κατά τα άλλα η ποιότητα κατασκευής είναι στα γνώριμα πρότυπα της Toyota. Στιβαρά υλικά και ευχάριστα στην υφή υπάρχουν παντού, με τα πλαστικά να σου δίνουν μια αίσθηση ότι δε θα τρίξουν ποτέ. Η κονσόλα είναι η ίδια με το Auris και φιλοξενεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία σε ένα εργονομικό και κλασικό ιαπωνικό design. Απλός, πλήρης και όμορφος είναι ο πίνακας οργάνων, ενώ μπροστά από αυτόν το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι φιλοξενεί χειριστήρια για το ηχοσύστημα και για το κινητό τηλέφωνο (όπου υπάρχει Bluetooth). Και βεβαίως δε νοείται εν έτη 2016 να απουσιάζει και ολίγον τι τεχνολογία, με την Toyota Corolla να εξοπλίζεται με το σύστημα multimedia Toyota Touch2 με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών. Το Toyota Touch2 μεταξύ άλλων φιλοξενεί ηχοσύστημα, Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης (έξτρα το τελευταίο). Διαθέσιμα είναι και μια γκάμα υποστηρικτικών συστημάτων ασφάλειας, όπως τα Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRC), Hill-start Assist Control (HAC), 7 αερόσακοι και σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος.
Η Corolla που οδηγήσαμε ήταν η μοναδική diesel έκδοση που είναι διαθέσιμη και κινείται από τον 1.400άρη D-4D κινητήρα που χρησιμοποιείται και στο Yaris. Με ισχύ 90 ίππων και ροπή 205Nm στις 1.800 σ.α.λ., γρήγορο δε μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε, είναι ωστόσο αρκετά ικανοποιητικός. Κι αυτό γιατί παρέχει σταθερή ροπή έως τις 2.800 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα πολύ θετικό 6άρι μηχανικό κιβώτιο, παρέχοντας ευελιξία και καλή οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις. Και για να μιλήσουμε λίγο πιο συγκεκριμένα, η Toyota κάνει λόγο για 3,4 lt./100km μέσης κατανάλωσης, αν και στην πράξη δεν καταφέραμε ποτέ να δούμε κάτω από τα 4,5 lt./100km. Που και πάλι είναι μια εξαιρετική επίδοση αν αναλογιστούμε ότι έχουμε στα χέρια μας ένα οικογενειακό sedan.
Στο δρόμο η Toyota Corolla προσφέρει ασφάλεια και προσεγμένη ποιότητα κύλισης.

Το αυτοκίνητο θα παραμείνει ουδέτερο -και ασφαλές- μέχρι τελικής πτώσης, εμπνέοντας ταυτόχρονα και απόλυτη εμπιστοσύνη στον λιγότερο έμπειρο οδηγό που έτυχε να τον πάρει η κατηφόρα και να δει “απαγορευτικά” νούμερα στο κοντέρ.

Στο δρόμο, η Corolla είναι αυτό που λέμε “ούτε ζέστη, ούτε κρύο”. Δε θα προσφέρει καμία οδηγική συγκίνηση στον ιδιοκτήτη της, αλλά και κανέναν προβληματισμό. Σταθερή και ουδέτερη σε σημείο εκνευρισμού, έχει μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, είναι αθόρυβη στο ταξίδι και κυρίως ξεκούραστη σε μεγάλες αποστάσεις. Από πλευράς ηχομόνωσης ο κινητήρας πετρελαίου δεν ενοχλεί τους επιβάτες αφού οι κραδασμοί και ο θόρυβος που φτάνουν είναι εξαιρετικά περιορισμένοι, μας ενόχλησε όμως η μόνωση της οροφής η οποία σε καταρρακτώδη βροχή έφερε αρκετό θόρυβο στην καμπίνα.
Η ανάρτηση στην Corolla ακολουθεί τη γνωστή συνταγή με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω. Είναι ρυθμισμένη για μέγιστη άνεση και είναι λογικό το να εμφανιστούν κάποιες κλίσεις στις στροφές. Δεν υπάρχει ωστόσο κανένας λόγος ανησυχίας, γιατί όπως είπαμε το αυτοκίνητο θα παραμείνει ουδέτερο -και ασφαλές- μέχρι τελικής πτώσης, εμπνέοντας ταυτόχρονα και απόλυτη εμπιστοσύνη στον λιγότερο έμπειρο οδηγό που έτυχε να τον πάρει η κατηφόρα και να δει “απαγορευτικά” νούμερα στο κοντέρ. Σπορ, όχι. Δεν είναι σε καμία περίπτωση και όποιος επιλέξει την Corolla για σπορ οδήγηση θα απογοητευτεί. Λογικό άλλωστε, καθώς ουδέποτε οι μηχανικοί της Toyota είχαν κάτι τέτοιο στην άκρη του μυαλού τους.
Συγκεντρώνοντας τις σκέψεις λοιπόν, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι η Toyota Corolla είναι ένα αυτοκίνητο που δε θα απογοητεύσει, ούτε βεβαίως και θα εντυπωσιάσει. Αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση που -εκτός από τα προαναφερθέντα- συνοδεύεται και από την εμπειρία κατοχής ενός Toyota με όλα του τα οφέλη στους τομείς του after sales. Κακά τα ψέματα είναι ένα αυτοκίνητο που δε θα χρειαστεί να του αλλάξεις ούτε λάμπα και αυτό λέει πολλά. Όσο για την τιμή αγοράς, η diesel έκδοση ξεκινά από 18.260 ευρώ, με την έκδοση της δοκιμής (Active Plus) να κοστίζει 20.860 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.364
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/3.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 204/1.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 12,5
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99
Βάρος (kg): 1.280
Τιμή
Toyota Corolla 1.4 D-4D: 18.260 ευρώ
Αυτοκίνητο δοκιμής: 20.860 ευρώ
*Έκδοση Active Plus με προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, Toyota Touch2, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth.
Δυστυχώς ο μοναδικός διαθέσιμος diesel είναι ο 1.4 D-4D με 90 ίππους.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr