Έτσι παρανομούν νόμιμα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες

Παρά την αυστηρότητα του νόμου σχετικά με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα μας με βουλγάρικες πινακίδες, πολλοί αετονύχηδες συμπατριώτες μας, βρήκαν «παραθυράκι» νομιμότητας προκειμένου να γλιτώνουν από τη βαριά φορολογία των πολυτελών αυτοκινήτων τους.

Για το θέμα αυτό πριν λίγες ημέρες η υφυπουργός Οικονομικών κ. Παπανάτσιου έδωσε έγγραφη απάντηση στον βουλευτή κ. Μπασιάκο, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση σχετική με τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε να αποτρέψει τους Έλληνες πολίτες να αποκτούν στη Βουλγαρία αυτοκίνητα με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας, προκειμένου να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ και άλλους φόρους. Στην απάντησή της η αρμόδια υφυπουργός κα Παπανάτσιου αναφέρθηκε στην ισχύουσα νομοθεσία (υπ’ αριθ. Δ/247/13/88 ΦΕΚ 195Β/1988), με την οποία ορίζονται οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες.
Το διάστημα που επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες στη χώρα μας είναι 6 μήνες και εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι, όπως κατοικία εκτός Ελλάδος, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κ.ά. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα χωρίς να πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες για κοινοτικά συμβατικά αυτοκίνητα κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ. Αντίστοιχα, για αυτοκίνητα με πινακίδες τρίτων χωρών, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας και επιβάλλεται πρόστιμο που ισούται με το τριπλάσιο των αναλογούντων δασμών και φόρων, κατάσχεση του αυτοκινήτου και υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον Εισαγγελέα.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μια αυξητική τάση στα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, κυρίως βουλγάρικες, αλλά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αδυνατούν να εντοπίσουν παραβάτες, αφού πλέον οι περισσότεροι Έλληνες που οδηγούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες δεν τα έχουν στο όνομά τους, αλλά αυτά ανήκουν σε εταιρείες ενοικιάσεων ή χρονομίσθωσης της γειτονικής χώρας, με αποτέλεσμα να θεωρούνται νομότυποι.

Η διαδικασία είναι απλή και κοστίζει ελάχιστα. Έτσι λοιπόν πολλοί Έλληνες μαζί ιδρύουν στη Βουλγαρία μια εταιρεία μακροχρόνιων μισθώσεων ή ενοικιάσεων αυτοκίνητων, μεταβιβάζουν σ’ αυτή τα αυτοκίνητά τους και στη συνέχεια τα χρησιμοποιούν οι ίδιοι ως ενοικιαζόμενα πληρώνοντας μόνο περίπου 400 ευρώ το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, απαλλασσόμενοι από ελληνικά χαράτσια.

Και όπως λέει και ο λαός «ούτε γάτα ούτε ζημιά»…