Χωρίς πρόσφυση: Μετά το “Βίκτωρα” έρχεται ο “Αβδαίος”;

Η κακοκαιρία της περασμένης εβδομάδας που τη βάπτισαν Αριάδνη μας εγκατέλειψε και παραχώρησε τη θέση της στον μικρό της αδελφό τον Βίκτωρα για να μας αποτελειώσει αυτός μετεωρολογικά, γιατί από την άλλη πλευρά την οικονομική, θα μας αποτελειώσουν οι κυβερνώντες και οι δανειστές μας…

Τελικά και ο Βίκτωρας μας έφερε βροχές και χιόνια σε πιο ήπιες καταστάσεις, αλλά και πάλι τα προβλήματα δεν έλειψαν σε πολλές περιοχές της Ελλάδος. Πάντως οι ζημιές που άφησε πίσω της η Αριάδνη με τις πολικές θερμοκρασίες και τα χιόνια, ακόμα αποκαθίστανται και μάλιστα με οικονομικό κόστος.

Ερχόμαστε τώρα στον Αβδαίο, ένα όνομα που προέρχεται από τη βιβλική παράδοση και αν ζούσαμε στα χρόνια της Βίβλου θα τον αποκαλούσαμε «Καταστροφέα». Έτσι θα μπορούσε να ονομαστεί το άλλο σκέλος της αποτελείωσής μας. Αναφέρομαι βέβαια στο οικονομικό πρόβλημα της χώρας μας και των Ελλήνων με όλα τα παρελκόμενα που το συνοδεύουν και με ένα πολιτικό προσωπικό να «σφάζεται» για την καρέκλα της εξουσίας και ότι όλοι δήθεν νοιάζονται για το καλό του λαού που βρίσκεται πλέον σε απελπιστική κατάσταση χωρίς τελειωμό και πάντα με το φόβο για τα χειρότερα
Δεν μας φτάνουν όλα αυτά τα δικά μας, έχουμε και τους ξένους «φίλους» μας να παρεμβαίνουν με πιέσεις και θλιβερές εκτιμήσεις για το μέλλον μας.
Τη μια ακούμε τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας Βολφγκανγκ Σόϊμπλε να μας κουνάει και πάλι το δάχτυλο μην τυχόν και διώξουμε το ΔΝΤ από το «παιχνίδι» και από την άλλη έχουμε το Διευθυντικό στέλεχος του ΔΝΤ Πόλ Τόμσεν, να λέει ότι σε 21 χρόνια η ανεργία στην Ελλάδα θα φθάσει στα επίπεδα πριν την οικονομική κρίση. Και ύστερα μας φταίει ο χιονιάς…. και ο κακός μας καιρός!

Έρχονται οι αγρότες

Έφθασε όμως και πάλι ο καιρός που οι αγρότες με τα τρακτέρ τους θα κλείσουν τους δρόμους, διαμαρτυρόμενοι για τη βαριά φορολόγηση που τους επιβάλλει η κυβέρνηση.

Το show των αγροτών στους δρόμους ξαναρχίζει…

Άλλωστε κάθε χρόνο τέτοια εποχή, που δεν έχουν ξεκινήσει οι αγροτικές εργασίες, «βλέπουμε το ίδιο έργο». Τρακτέρ, μπλόκα, διαμαρτυρίες και τηλεοπτικά σόου στους δρόμους. Την προσεχή Δευτέρα 23 Ιανουαρίου οι αγρότες ετοιμάζονται να παρατάξουν στους δρόμους τα τρακτέρ τους -χωρίς ωστόσο να παρεμποδίζουν την κυκλοφορία- μέχρι να αποφασίσουν τα συντονιστικά τους όργανα τις περαιτέρω κινήσεις τους.
Για μια ακόμη φορά κινδυνεύουμε να ζήσουμε άλλον έναν αποκλεισμό και να πιαστούμε «αιχμάλωτοι» από μια κοινωνική τάξη, εκτός και αν αλλάξουν στάση οι αγρότες και διαμαρτυρηθούν πιο ήπια όπως οι συνάδελφοί τους σε άλλες ευρωπαϊκες χώρες. Σχετικά με τους επικείμενους αποκλεισμούς, οι Βούλγαροι μεταφορείς δια στόματος του εκπροσώπου της Ένωσης Διεθνών Μεταφορικών Επιχειρήσεων της Βουλγαρίας Γιόρνταν Αραμπατζίεφ, απειλούν με αντίποινα αν οι Έλληνες αγρότες κλείσουν τις συνοριακές διαβάσεις, δηλαδή θα προχωρήσουν και αυτοί σε αποκλεισμό των οδικών αξόνων που οδηγούν στη χώρα μας. Και στις δύο περιπτώσεις η ζημιά για το εμπόριο θα είναι μεγάλη.

Εκπτώσεις και… στον Κ.Ο.Κ.

Γενάρης μήνας και βρισκόμαστε στην περίοδο των εκπτώσεων. Η κυβέρνηση θέλοντας να συμβάλλει σ’ αυτό το θεσμό, προσανατολίζεται να εφαρμόσει εκπτώσεις 50% στα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. για να… διευκολύνει τους Έλληνες παραβάτες.

Ότι πάρεις μισή τιμή…

Κατά την προσωπική μου άποψη, αν εφαρμοστεί η μείωση στα πρόστιμα, θα γίνει για ένα και μοναδικό λόγο. Για να μπουν πιο εύκολα χρήματα στα κρατικά ταμεία, η κυβέρνηση θέλει να εφαρμόσει τη γνωστή λαϊκή ρήση «η φτήνια τρώει τον παρά». Η μείωση των προστίμων από τη μια μπορεί να αποτελέσει μέτρο διευκόλυνσης στο πορτοφόλι των παραβατών, από την άλλη όμως μπορεί να οδηγήσει με μεγαλύτερη ευκολία σε παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. λόγω «φθηνών προστίμων.
Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με μια παρέα τεσσάρων ατόμων παρκάρει όπου θέλει βάζοντας ρεφενέ το πρόστιμο των 20 ευρώ . Σήμερα το πρόστιμο είναι 80 ευρώ και με την νέα μείωση θα είναι 40 ευρώ και αν εξοφληθεί μέσα σε 10 ημέρες το ποσό μειώνεται στα 20 ευρώ! Τέτοιου είδους παραβάσεις δεν εγκυμονούν κινδύνους ζωής, αν όμως παραβιάσει κάποιος το STOP η παράβαση μπορεί να συνοδευτεί και με ατύχημα με υλικές ζημιές, τραυματισμούς ακόμη και θάνατο. Ο οδηγός που παραβιάζει το σήμα STOP υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας τιμωρείται σήμερα με πρόστιμο 700 ευρώ, με την νέα ρύθμιση και την έκπτωση όταν εξοφληθεί σε 10 μέρες, το ποσό μειώνεται στα 175 ευρώ!

Φόρος πολυτελείας βάση λιανικής

Έρχονται ριζικές αλλαγές στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα πάνω από 1.929 κ.εκ. ο οποίος πλέον θα αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής τιμής προ φόρων. Η αλλαγή του φόρου θα ισχύει και για όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα και όχι μόνο στο ένα με τον μεγαλύτερο κυβισμό από το στόλο της εταιρείας, όπως ισχύει σήμερα. Πρόκειται για άλλο ένα πλήγμα στην αγορά των εταιρικών αυτοκινήτων, μετά τις φορολογικές αλλαγές που μπήκαν σε εφαρμογή με το ποσοστό του ετήσιου μισθώματος που πλέον μετατρέπεται σε φορολογητέο εισόδημα για τον χρήστη του αυτοκινήτου.

ΕΜΠΑ αλλιώς… έβγα!

Σοβαρά προβλήματα και στην αγορά αυτοκινήτου θα δημιουργήσει το Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ) που αφορά στα απόβλητα και έχει μπεί σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου. Μεταξύ των επιχειρήσεων που πρέπει να εγγραφούν στο ΕΜΠΑ είναι και οι εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, συνεργεία, εταιρείες λιπαντικών, μπαταριών κλπ καθώς τα απόβλητά τους ρυπαίνουν. Το πρόστιμο για αυτούς που δεν θα εγγραφούν στο ΕΜΠΑ μπορεί να φθάσει μέχρι 1 εκ. ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση, προσωρινή αναστολή της άδειας λειτουργίας, ακόμη και κλείσιμο της επιχείρησης.