Γιατί απέτυχε στα crash test η Ford Mustang;

Το χειρότερο αποτέλεσμα στα crash test του Euro NCAP τα τελευταία 9 χρόνια έφερε πρόσφατα η Ford Mustang, κερδίζοντας μόλις 2 αστέρια από τα 5. Η προηγούμενη φορά που ένα αυτοκίνητο είχε φέρει ανάλογη επίδοση στα crash test ήταν το 2008. Αυτή είναι από τις λίγες φορές που ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός βάζει στο εργαστήριο του ένα σπορ αυτοκίνητο, δεδομένου ότι αυτά δεν κυκλοφορούν σε πολλές μονάδες. Ωστόσο, η μεγάλη επιτυχία που γράφει η Mustang σε όλη την Ευρώπη έφερε το αμερικανικό μοντέλο στο οπτικό πεδίο του Euro NCAP.

Αυτό που ανακάλυψε ο Euro NCAP στις ευρωπαϊκών προδιαγραφών Ford Mustangs είναι η έλλειψη του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος (Automatic Emergency Braking-AEB) που διατίθεται ως στάνταρ στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Αμερική. Όταν η Ford ερωτήθηκε για το λόγο, απάντησαν ότι επέλεξαν να παραλείψουν την τεχνολογία ασφαλείας λόγω της χαμηλής ζήτησης του αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Να όμως που τελικά η ζήτηση ανέβηκε… και η απουσία του συστήματος έβαλε τη μάρκα σε μειονεκτική θέση απέναντι στους κριτές του Euro NCAP. Μάλιστα η εταιρία δεσμεύτηκε στο να υπάρχει η τεχνολογία AEB ως στάνταρ σε όλες τις ανανεωμένες Mustang που θα έρθουν στην Ευρώπη.

Ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP χαρακτηριστικά τόνισε ότι:

Η Ford δεν περίμενε ο Euro NCAP να δοκιμάσει τη Mustang και έτσι δεν τοποθέτησε την τεχνολογία ασφάλειας που διατίθεται στους αμερικανούς καταναλωτές, αλλά και σε άλλα σπορ μοντέλα του ανταγωνισμού. Μια τέτοια συμπεριφορά θα πρέπει να προβληματίζει τους πελάτης της Ford, είτε αγοράζουν ένα ισχυρό muscle car ή απλά ένα κανονικό, οικογενειακό μοντέλο.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, στα 2 αστέρια της Mustang το ρόλο τους έπαιξαν και οι ελλειπώς ανοιγόμενοι αερόσακου που προκάλεσαν ως αποτέλεσμα τραυματισμούς στα dummy από χτύπημα στο τιμόνι ή στο ταμπλό. Τέλος, κάτω από το όριο είναι και η επίδοση στον τραυματισμό των παιδιών, με σκορ 32%.