Γιατί το νέο Civic Type R έγραψε ρεκόρ στο Nürburgring;

Είναι επίσημο! Το νέο Honda Civic Type R είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο με κίνηση εμπρός, στη θρυλική πίστα του Nürburgring Nordschleife. Το νέο ιαπωνικό hot-hatch εκθρονίζει το Volkswagen Golf Clubsport S, σταματώντας το χρονόμετρο στα 7 λεπτά και 43,80 δευτερόλεπτα. Είναι δηλαδή κατά 5,41 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το Golf και κατά 6,83 δευτ. ταχύτερο από την προηγούμενη γενιά Civic Type R (που οδηγήσαμε και μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Και όλα αυτά μέσα σε μια πίστα των 22,8 χιλιομέτρων…
Παλιά ήταν το προηγούμενο Type R ταχύτερο στο Nordschleife, έχασε όμως το θρόνο του “FWD Ring King” από το ειδικό Golf GTI Clubsport S. Τώρα οι Ιάπωνες παίρνουν πίσω το θρόνο, σε μια μάχη που τελειωμό δε δείχνει να έχει. Το ζουμί της ιστορίας ωστόσο δεν κρύβεται στο πόσο γρήγορα μπορεί να πάει το νέο Civic Type R στο Nürburgring Nordschleife, αλλά στο γιατί…

Πριν όμως συνεχίσουμε, ας δούμε το γύρο του Honda στο video που ακολουθεί:

Είναι γρήγορο. Αυτό δε χωράει αμφιβολία. Όσον αφορά τώρα σε αυτά τα 6,8 δευτερόλεπτα που το καινούριο κερδίζει έναντι του παλιού, εδώ υπάρχουν κάποιες μικρές αλλά βάσιμες δικαιολογίες.

Είναι ισχυρότερο

Το νέο Honda Civic Type R είναι ισχυρότερο, αποδίδοντας περί τους 320 ίππους, έναντι των 310 της προηγούμενης γενιάς. Είναι περισσότεροι μάλιστα και από τον προηγούμενο “βασιλιά”, το Golf Clubsport S των 315 ίππων.

Είναι πιο καλοστημένο

Η νέα γενιά του Civic και κατ’ επέκταση το νέο Type R είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο και μακρύτερο. Ταυτόχρονα έχει φαρδύτερα ελαστικά, φαρδύτερο μετατρόχιο και νέα ανάρτηση. Αν με όλα αυτά δεν ήταν ταχύτερο… θα υπήρχε πρόβλημα.

Είναι ταχύτερη η πίστα

Το Nordschleife δέχθηκε αρκετές βελτιώσεις τον τελευταίο χρόνο. Πολλά σημεία έχουν καινούρια άσφαλτο (φαίνεται και στο video) και έτσι κάποιες στροφές έγιναν ταχύτερες. Είναι φυσιολογικό να πέσουν οι χρόνοι, ακόμη και στα ίδια αυτοκίνητα.


Όπως και να έχει, το νέο Honda Civic Type R φόρεσε το στέμμα του ταχύτερου μπροσθιοκίνητου αυτοκίνητου στην “πράσινη κόλαση”. Και ας φορούσε cage όπως φαίνεται στο video και ας μην είχε πίσω καθίσματα (που κανονικά θα έχει). Βέβαια, σύμφωνα με πηγές, οι άνθρωποι της Honda ισχυρίζονται πως το roll cage είναι αυτό που λέμε “floating” και μπήκε βιδωτό μόνο για την ασφάλεια του οδηγού. Δε βελτιώνει την ακαμψία και από την άλλη εξισορροπεί το βάρος που κερδήθηκε από την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων και του συστήματος infotainment (ναι και αυτό λείπει από το παραπάνω video). Όσο για τα ελαστικά, καμία επίσημη αναφορά δεν υπάρχει σε αυτά, αν και οι Ιάπωνες κάνουν λόγο για νόμιμα ελαστικά δρόμου με σχεδίαση για χρήση πίστας. Για την ιστορία το Volkswagen Golf GTI Clubsport S φορούσε τα Michelin Pilot Sport Cup 2
Αυτό είναι λοιπόν το ταχύτερο FWD στο ‘Ring…

Μέχρι πάντως να έρθει στην Ελλάδα το νέο Type R ας θυμηθούμε τη βόλτα στο Χολομώντα με την προηγούμενη γενιά εδώ.