Όλες οι εκδόσεις της Lamborghini Diablo

Η τελευταία αληθινή Lamborghini για πολλούς είναι η Diablo. Μετά από αυτήν ανέλαβαν οι Γερμανοί της Audi, τα αυτοκίνητα της έγιναν λιγότερο τρελά και κυρίως περισσότερο αξιόπιστα. Αυτό είναι βεβαίως μια άλλη ιστορία. Τώρα ήρθε η ώρα να θυμηθούμε τη θρυλική Lamborghini Diablo, το μοντέλου που αντικατέστησε την Countach πίσω στο 1990 και μέχρι το 2001 που ήταν στην παραγωγή κυκλοφόρησε σε 11 εκδόσεις, ειδικές ή μη. Άλλωστε 11 χρόνια είναι πολλά για να κρατήσεις “φρέσκο” ένα μοντέλο, οπότε οι Ιταλοί εκεί στη Sant’Agata έπρεπε να γίνουν αρκετά δημιουργικοί…

Diablo (1990)

Η πρώτη έκδοση του μοντέλου λανσαρίστηκε το 1990. Ο διάβολος σε τροχούς, με έναν V12 κινητήρα 5,7 λίτρων, ικανό να προσφέρει τελική ταχύτητα 320 km/h. Ο σχεδιασμός έγινε από τον Marcello Gandini, τον ίδιο άνθρωπο που δημιούργησε τις Miura και Countach.

Diablo VT (1993)

Η πρώτη νέα έκδοση ήρθε το 1993 και ήταν η VT, με τα αρχικά να σημαίνουν “viscous traction”. Και αυτό γιατί η Diablo VT είχε νέο κεντρικό διαφορικό που επέτρεπε τη μεταφορά του 1/4 της ροπής και στους εμπρός τροχούς για βέλτιστη πρόσφυση. Εκτός από την τετρακίνηση, η Diablo VT είχε μικροαλλαγές στη σχεδίαση, τροποποιημένους αεραγωγούς, καλύτερα φρένα και υδραυλικό τιμόνι που έκανε τη συμβίωση μαζί της πιο εύκολη.

Diablo SE30 (1994)

Κατασκευάστηκε για να γιορτάσει τα 30 χρόνια της Lamborghini. Η επετειακή έκδοση ήταν ελαφρύτερη και ισχυρότερη, με τον V12 να αποδίδει 525 ίππους αντί για 492. Μόλις 150 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν, όλα με πίσω κίνηση. Τα 28 από αυτά μετατράπηκαν σε Jota edition και είχαν περισσότερη δύναμη, διαφορετικό καπό κινητήρα και ελευθέρας εξάτμιση.

Diablo SV (1995)

Με 510 ίππους και κίνηση μόνο πίσω, η Diablo SV απέκτησε τη δική της φήμη η οποία συνεχίζεται ακόμη και σήμερα στις Murcielago και Aventador SV. Οι εκδόσεις “Super Veloce” ξεχώριζαν τόσο από τη μεγάλη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, όσο και από τα αυτοκόλλητα στο πλάι.

Diablo VT Roadster (1995)

Αυτή είναι μια τυπική Diablo VT αλλά χωρίς την οροφή της και με ελάχιστες στιλιστικές διαφορές ώστε να ξεχωρίζει από την coupe.

Diablo SV-R (1996)

Αυτή είναι η πρώτη Lambo που επισήμως φτιάχτηκε και για χρήση σε αγώνες. Είναι μια “γυμνή”, track-ready έκδοση της SV που δικαίως ονομάστηκε Diablo SV-R.

Diablo SV, VT, VT Roadster facelift (1999)

Το 1999 ήρθε η στιγμή γι αυτό που λέμε “facelift”. Βάση νομοθεσίας, οι pop-up προβολείς αντικαταστάθηκαν από σταθερούς με κρύσταλλο, οι οποίοι στη συγκεκριμένη περίπτωση προερχόταν από το Nissan 300ZX. Το εσωτερικό δέχθηκε και αυτό αλλαγές προς το καλύτερο, ενώ όλες οι εκδόσεις είχαν πλέον αυξημένη ισχύ στους 529 ίππους. Ταυτόχρονα καταργήθηκε η “βασική” Diablo, με διαθέσιμες μόνο τις εκδόσεις SV (φωτό), VT και VT Roadster.

Diablo GT (1999)

Η έκδοση GT ήταν κάτι αντίστοιχο με την GT3 για την Porsche 911. Μια ειδική και ελαφρωμένη έκδοση περιορισμένης παραγωγής, με επιθετικό bodykit και μεγαλύτερο κινητήρα. Μόλις 83 Diablo GT κατασκευάστηκαν, όλες κινούμενες με έναν V12 6,0 λίτρων και 575 ίππων.

Diablo GTR (2000)

Η αυλαία της Lamborghini Diablo έπεσε με άλλη μια “ειδική έκδοση πίστας” και ίσως την πιο άγρια από όλες τις Diablo. Όπως η SV-R ήταν η αγωνιστική εκδοχή της Diablo SV, έτσι και η Diablo GTR ήταν η αγωνιστική εκδοχή της GT, μια γδυμένη από επενδύσεις έκδοση με χαμηλότερο βάρος και αυξημένη ισχύ. Η GTR δεν είχε ούτε ηχοσύστημα αλλά ούτε βασικά στοιχεία όπως aicondition, μονώσεις θερμότητας και ήχου. Αντιθέτως είχε αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες 6 σημείων, σταθερά παράθυρα από plexiglass, αγωνιστικό MOMO τιμόνι και σύστημα πυρόσβεσης μαζί με ένα νόμιμο roll-cage. Ο βελτιωμένος κινητήρας της είχε ισχύ 598 ίππων και η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς μόνο. Μόλις 30 αυτοκίνητα αποφασίστηκαν να κατασκευαστούν, αλλά τελικά έφτασαν τα 40, ενώ το εργοστάσιο έφτιαξε ακόμη 40 αμαξώματα για ανταλλακτικά σε περιπτώσεις αγωνιστικών ατυχημάτων.

Diablo VT 6.0 (2000)

Το 2000, η Lamborghini ήταν πλέον στα χέρια της Audi. Στην προσπάθεια να προετοιμαστεί το έδαφος για τη Murcielago, οι Γερμανοί έστειλα στη Sant’Agata το σχεδιαστή Luc Donckerwolke, προκειμένου να ετοιμάσει μια πιο ραφιναρισμένη εκδοχή της Diablo. Έτσι η έκδοση VT 6.0 είχε μια λιγότερο επιθετική εκδοχή του 6-λιτρου V12 κινητήρα της GT, ένα πιο ποιοτικό και εργονομικό εσωτερικό και αρκετές στιλιστικές τροποποιήσεις εξωτερικά. Όλες οι εκδόσεις της Diablo VT 6.0 ήταν τετρακίνητες, ωστόσο κατά παραγγελία η Lambo έφτιαξε και μερικές αποκλειστικά πισωκίνητες.

Diablo VT 6.0 SE (2001)

Λίγο πριν η Diablo αποσυρθεί, η Lamborghini κατασκεύασε 42 μόλις Diablo VT 6.0 SE με τον κινητήρα της να αποδίδει 549 ίππους. Ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε δύο χρώματα: στο χρυσό μεταλλικό “Oro Elios” που αντιπροσώπευε την ανατολή του ηλίου και στο μπρονζέ ιριδίζον μεταλλικό “Marrone Eklipsis” που αντιπροσώπευε τη δύση του ηλίου.

Ο θρύλος της Lamborghini Countach 25th Anniversary