Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris

Σε μια διαδρομή 600+ km είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να συμβιώσουμε για δύο ημέρες με το νέο Toyota Yaris. Το Yaris πολύ προσφάτως επανατοποθετήθηκε στην αγορά και διατίθεται με τη μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία του.
Το Yaris δεν χρειάζεται βεβαίως ιδιαίτερες συστάσεις! Είναι το best seller Toyota, που διανύει την 3η γενιά του με συνεχή αύξηση των πωλήσεών του στην ευρωπαϊκή αγορά. Το λανσάρισμα αυτής της γενιάς έγινε το 2011, ακολούθησε ένα μικρό facelift το 2014 και τώρα ακόμη πιο ανανεωμένο ήρθε για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του, η οποία μετρά ήδη 1,3 εκ. πωλήσεις. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι η 3η γενιά του μοντέλου ξεπέρασε το 6,5% του μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη με 208.000 μονάδες, εκ των οποίων το 40% αφορούσε προτίμηση της υβριδικής έκδοσης.
Το νέο Toyota Yaris διαθέτει μια πιο δυναμική εμφάνιση, η οποία τονίζεται από τον επανασχεδιασμό της μεσαίας γραμμής στο πλάι του αμαξώματος από εμπρός μέχρι πίσω, από τον νέο εμπρός προφυλακτήρα σε σχήμα “catamaran”, την νέα μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα που τονίζει την δυναμική όψη του μοντέλου, η οποία μάλιστα ανάλογα με την έκδοση έχει κυψελοειδή σχεδίαση ή οριζόντιες μπάρες. Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω τα οποία επίσης ανάλογα με την έκδοση διαθέτουν φωτισμό LED. Επανασχεδιασμένη είναι και η πόρτα του πορτμπαγκάζ, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,287.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές και διατηρούν τη μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας που είναι επενδεδυμένη με νέες ταπετσαρίες με ασορτί διάκοσμο ανάλογα με την έκδοση και το χρώμα του αμαξώματος. Επιπλέον όλες οι εκδόσεις -πλην της βασικής- διαθέτουν έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT. Στη μέση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με την οθόνη αφής 7 ιντσών, όπου φιλοξενούνται το σύστημα πλοήγησης, η προβολή από την κάμερα οπισθοπορείας, ενημέρωση για την κατανάλωση κ.ά.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει η Toyota στον τομέα της ασφάλειας παθητικής και ενεργητικής, εξοπλίζοντας το νέο Yaris με όλα τα σύγχρονα συστήματα. Εκτός από τους 7 αερόσακους ακόμη και η βασική έκδοση του μοντέλου, διαθέτει το σύστημα Toyota Safety Sence, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα προ σύγκρουσης (Pre-Collision System), με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic High Beam), ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν και σύστημα αναγνώρισης σήμανσης του δρόμου.
Το νέο Toyota Yaris διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,5 λίτρων, τον γνωστό diesel 1,4 λίτρων D-4D καθώς και με τον υβριδικό κινητήρα 1,5 λίτρων. Νέος είναι ο βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων που αντικαθιστά τον 1,33 λίτρων, ο οποίος και εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση έως 12%, χαμηλές εκπομπές ρύπων στα πλαίσια Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission). Χάρη στην εξέλιξη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (DUAL VVT-IE) της Toyota, ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να αλλάζει λειτουργία από κύκλο Οtto σε κύκλο Atkinson και αντιστρόφως. Για καλύτερη απόδοση με χαμηλά φορτία λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, ενώ σε υψηλά φορτία αλλάζει σε κύκλο Otto. Με απόδοση 111 ίππων στις 6000 σ.α.λ. και ροπή 136 Nm/4.400 σ.α.λ., προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11 δευτερόλεπτα και σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,33 λίτρων είναι κατά 0,8 δευτ. ταχύτερος στην επιτάχυνση.
Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας που εξοπλίζει το νέο Yaris είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1000άρης Euro 6 ο οποίος αποδίδει 65 ίππους, ενώ στη γκάμα των κινητήρων παραμένει ο γνωστός κινητήρας diesel D-4D 1,4 λίτρων με ισχύ 90 ίππων. Αιχμή του δόρατος βεβαίως είναι ο υβριδικός κινητήρας VVT-I χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων του Yaris. Μάλιστα στην ελληνική αγορά το υβριδικό Yaris κατέχει το 20% των πωλήσεων του. Η συνδυαστική απόδοση ισχύος του υβριδικού συνόλου φθάνει τους 100 ίππους, οι οποίοι προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 165 km/h.
Το νέο Yaris Hybrid εμφανίζεται γενικότερα πιο ολοκληρωμένο, αφού οι τεχνικοί της Toyota αύξησαν την ηχομόνωση και βελτίωσαν τη λειτουργία του κινητήρα. Το νέο μοντέλο έχει νέες βάσεις, νέα εμπρός ημιαξόνια, επανασχεδιασμένο υποπλαίσιο στην εμπρός ανάρτηση και νέο φιλτροκούτι, καθώς και νέο μεσαίο σιλανσιέ στην εξάτμιση.
Κατά τη διήμερη επαφή μας με το αυτοκίνητο, οδηγήσαμε από την Αθήνα στην Πελοπόννησο και αντιστρόφως τόσο την έκδοση του Yaris με τον νέο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, όσο και την υβριδική έκδοση του μοντέλου. Θετικά στοιχεία αποκομίσαμε από την απόδοση του νέου 1500άρη βενζινοκινητήρα, ο οποίος ταιριάζει απόλυτα με το αυτοκίνητο. Η απόκρισή του είναι άμεση, με ιδιαίτερη ελαστικότητα και υψηλά αποθέματα ισχύος. Το κιβώτιο 6 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και το σύστημα διεύθυνσης αν και παραμένει ελαφρύ, είναι σαφές στους χειρισμούς, ενώ σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ανάρτηση του αυτοκινήτου.

Θετικές είναι οι εντυπώσεις μας και από την υβριδική έκδοση του Yaris. Οι βελτιώσεις που έγιναν στην ανάρτηση και στα επίπεδα θορύβων γίνονται αντιληπτές από τα πρώτα χιλιόμετρα της οδήγησης, αν και θα θέλαμε κάτι παραπάνω για τη μείωση των επιπέδων θορύβου.
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει βελτιωθεί αρκετά, όπως και το σύστημα ανάκτησης ισχύος κατά το φρενάρισμα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο CVT με τα τρία προγράμματα χρήσης (Normal, Eco και EV), προσφέρει ευκολία, άνεση και συμβάλει στη οικονομία καυσίμου, χωρίς ωστόσο να βοηθά στις επιδόσεις του αυτοκινήτου και στις υψηλές ταχύτητες γίνεται θορυβώδες. Άλλωστε, τα υβριδικά μοντέλα ξεχωρίζουν για την οικονομία που προσφέρουν, ιδιαίτερα στις μικρές ταχύτητες της πόλης και όχι τόσο για τις επιδόσεις τους.
Σε γενικές γραμμές το νέο Toyota Yaris διαθέτει ποιότητα κατασκευής, υψηλά επίπεδα ασφάλειας, καλή ποιότητα κύλισης και σε κάθε περίπτωση η οδήγησή του είναι ευχάριστη και προβλέψιμη, ενώ οι κινητήρες του συνδυάζουν τις ικανοποιητικές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση.
Το νέο Yaris είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από 12.000 ευρώ για την έκδοση με κινητήρα 1,0lt). Η έκδοση με το νέο κινητήρα 1,5lt ξεκινά από τις 13.100 ευρώ, η diesel από 16.200 ευρώ και η 1,5 Hybrid από 16.690 ευρώ.