Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Honda HR-V 1.6 i-DTEC

Αυτό είναι το Honda HR-V, το μικρό SUV με το οποίο οι Ιάπωνες επέστρεψαν στην κατηγορία των μικρών και συμπαγών SUV. Το HR-V επανήλθε μετά από αρκετά χρόνια απουσίας (η πρώτη γενιά άλλωστε κυκλοφόρησε το 1998) και ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες της μάρκας σε ένα αρκετά συμπαθητικό και δυναμικό σχήμα.

Με μήκος περίπου 4,3 μ. το HR-V έχει μια “κουπεδοειδή” εμφάνιση, η οποία ενισχύεται από τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών. Είναι βεβαίως πολύ άνετο -παρά το μικρό μέγεθος του- και πολύ πρακτικό, ενώ έχει και πολύ καλό εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση. Όπως συμβαίνει σε όλα τα τελευταία Honda, η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι κάτω από τα εμπρός καθίσματα, απελευθερώνοντας έτσι χώρο στο δάπεδο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Εκεί έρχεται και ενσωματώνεται το γνώριμο σύστημα Magic Seat, τα οποία είναι διαιρούμενα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα, προσφέροντας αρκετές λύσεις σε απαιτητικές μεταφορικές ανάγκες. Ο χώρος διαμορφώνεται από 453 έως 1.026 λίτρα

Στην καμπίνα του HR-V κυριαρχεί το μαύρο χρώμα.

Από πλευράς ποιότητας, μπορεί να υπάρχουν μαλακές επενδύσεις σε κάποια τμήματα της καμπίνας, ωστόσο στο μεγαλύτερο μέρος παραμένουν σκληρά μαύρα πλαστικά που κατά τη γνώμη μας θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Οι αποχρώσεις του μαύρου συνεχίζονται σε διακοσμητικά απόχρωσης “piano black”, ενώ διακριτικές λεπτομέρειες σε χρώμιο είναι το μοναδικό στοιχείο που σπάει κάπως τη μαυρίλα. Δυστυχώς, παρά το νεανικό του χαρακτήρα του, το HR-V παραμένει αρκετά μουντό εσωτερικά.

Μια νότα υψηλής τεχνολογία δίνει το Honda Connect, μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που είναι στάνταρ στις μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις. Το σύστημα “τρέχει” λειτουργικό Android, λειτουργεί με την αφή και ενσωματώνει και Bluetooth για σύνδεση με κινητό τηλέφωνο. Ωστόσο, διαπιστώσαμε πως το menu του δεν είναι και τόσο εύχρηστο στην επαφή. Απαιτεί μια εξοικείωση, ενώ δυσκολεύει αρκετά στη χρήση εν κινήσει. Από την άλλη βεβαίως μας άρεσε το πάνελ αφής του αυτόματου κλιματισμού, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως μας άρεσε και η κεντρική κονσόλα που εκτείνεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και ακολουθεί τη φιλοσοφία ενός αληθινού coupe αυτοκινήτου. Το χέρι του οδηγού ακουμπάει σε αυτή και δεν κρέμεται, έχοντας στην παλάμη του τον μικρό επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων.

Το HR-V αποτελεί την πρόταση της Honda στα μικρά δικίνητα SUV.

Η έκδοση του Honda HR-V που οδηγούμε είναι η 1.6 i-DTEC diesel με 120 ίππους. Πρόκειται για έναν από τους πιο αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες κάτω των 2,0 λίτρων, προσφέροντας 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Το 0-100 km/h γίνεται σε 10 δευτερόλεπτα, κάνοντας το HR-V ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ενώ η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,0 lt/100km σύμφωνα με τη Honda.

Για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, μόνο! Παρά το γεγονός ότι το HR-V διατίθεται σε Ιαπωνία και Αμερική και ως τετρακίνητο, στην Ευρώπη φτάνει αποκλειστικά ως δικίνητο. Οι τάσεις της αγοράς είναι άλλωστε τέτοιες που οι άνθρωποι της Honda προτίμησαν να αφήσουν τις τετρακίνητες εκδόσεις εκτός, μιας και το πιο πιθανό είναι να σημείωναν μικρό όγκο πωλήσεων. Ακόμη κι έτσι όμως, είναι πολύ κρίμα να έχεις στη γκάμα σου ένα SUV, έστω και μικρό με κυρίως αστικό χαρακτήρα, χωρίς να έχεις να προσφέρεις την εναλλακτική της τετρακίνησης. Δεν είναι μόνο η Honda που σκέφτεται έτσι. Την ίδια φιλοσοφία έχουν και άλλες μάρκες, προσφέροντας αυτοκίνητα με look SUV, αλλά τις ίδιες δυνατότητες εκτός δρόμου με ένα συμβατικό μικρομεσαίο.

Το Honda HR-V δεν ενδείκνυται για χρήση εκτός δρόμου, καθώς είναι αποκλειστικά μπροσθιοκίνητο.

Συνεπώς, στην αποκλειστικά ασφάλτινη επαφή μας με το Honda HR-V απολαύσαμε το εξαιρετικό πλαίσιο, το οποίο παρέχει αυτό που λέμε μια “γεμάτη” αίσθηση. Σε συνδυασμό με ανάρτηση και τιμόνι, οι χειρισμοί είναι ιδιαίτερα ακριβείς. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα H-type πίσω. Ωστόσο, πριν βιαστούμε να κρίνουμε την απουσία της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης να σημειώσουμε πως η συμπεριφορά του HR-V ουδέποτε έδειξε σημάδια “ξερών” αντιδράσεων ή άλλων “μελανών” σημείων στην οδική του συμπεριφορά. Βέβαια, αν κάποιος καθίσει πίσω και κάνει κάποιο μεγάλο ταξίδι θα διαπιστώσει ότι δεν είναι το ίδιο άνετα.

Από πλευράς τιμής, με αρχική στις 22.325 ευρώ για τη βασική έκδοση βενζίνης 1,5lt και στις 27.750 ευρώ για την 1,6 diesel, δε το λες και φθηνό για το μέγεθος του. Κι αυτό γιατί τίθεται αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Fiat 500X (21.500 ευρώ στην πλούσια έκδοση 1.6 diesel Lounge), το Opel Mokka X (24.000 ευρώ στην έκδοση με diesel 136ps), Seat Ateca (25.950 ευρώ στην 1.6 TDI Style), ακόμη και την κορυφαία έκδοση του Nissan Qashqai 1.6 diesel 130ps που κοστίζει 24.890 ευρώ.

Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός στην έκδοση Elegance που διατίθεται το πετρελαιοκίνητο HR-V, διαθέτει στάνταρ το City-Brake Active System, 8 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, αυτόματα φώτα, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Bluetooth, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες AUX/USB.

Στο δρόμο το Honda HR-V παρέχει στιβαρότητας και ακρίβεια στους χειρισμούς.
Οι χειρολαβές των πίσω θυρών ακολουθούν την τάση της εποχής.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, το Honda HR-V ξεκινά από τις 22.325 ευρώ.