Ετοιμάζεται το Citroen C3 R5

Σχεδιασμένα για ιδιωτικές ομάδες και οδηγούς, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 πολύ συχνά περιγράφονται ως “μίνι WRC” λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών τους που περιλαμβάνουν μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, κινητήρα turbo 1,6 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού που αποδίδει περί τα 280 άλογα, σειριακό ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα μοναδικά χαρακτηριστικά.
Η επιτυχία της κατηγορίας, φαίνεται και από την απήχηση που έχει σε παγκόσμιο επίπεδο. Tα αυτοκίνητα της R5 χρησιμοποιούνται στο WRC 2, στο ERC και σε πολλά εθνικά πρωταθλήματα. Ας μην ξεχνάμε ότι και στην Ελλάδα, οι πρωταθλητές ράλλυ Σωκράτης Τσολακίδης-Χάρης Δήμος οδήγησαν το 2017 ένα αυτοκίνητο R5 (Skoda Fabia).
Στη μάχη των R5 λοιπόν μπαίνει και η Citroen Racing, με το C3 R5 να είναι πολύ σύντομα “ετοιμοπόλεμο”.
Ο επικεφαλής της Citroen Racing Team, Yves Matton, εξηγεί:

Η οδηγία που είχαμε δώσει στο τεχνικό επιτελείο ήταν σαφής: θέλαμε το Citroen C3 R5 να οριοθετεί εκ νέου την κατηγορία, σε ότι αφορά τους τομείς την απόδοσης, της αξιοπιστίας αλλά και του συγκρατημένου κόστους χρήσης. Με αυτό σαν στόχο, χρησιμοποιήσαμε όλη την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Citroen Racing από την εμπλοκή της στο WRC, ενώ προσθέσαμε και την τεχνογνωσία κορυφαίων εταιρειών – προμηθευτών του χώρου, όπως είναι η Sadev για το κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση γενικότερα και η Reiger για την ανάρτηση του αυτοκινήτου. Οι κορυφαίοι οδηγοί της Citroen Racing παίρνουν μέρος σε όλα τα στάδια της εξέλιξης του νέου αγωνιστικού: ο Stéphane Lefebvre και ο Craig Breen είναι αυτοί που μας δίνουν στοιχεία κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου δοκιμών, μαζί με τον Yoann Bonato, που είναι ο επικεφαλής στη βαθμολογία του Γαλλικού Πρωταθλήματος Ράλι.

Ο σχεδιασμός του Citroen C3 R5 ξεκίνησε πριν ένα χρόνο περίπου. Εκτός της προεργασίας που είχε γίνει στο σχεδιασμό και σε επίπεδο προγραμματισμού των εργασιών, τα περισσότερα μηχανικά μέρη έχουν ήδη δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για τις δοκιμές από τις αρχές του 2017.
Μετά από αυτή την πρώτη περίοδο δοκιμών, η Citroen Racing θα συνεχίσει την εξέλιξη του C3 R5 σε χώμα και άσφαλτο, έχοντας εξασφαλίσει τη συμμετοχή οδηγών με διαφορετικά στυλ στην οδήγηση, καθώς ο στόχος είναι να προσφέρει την καλύτερη δυνατή βάση για προσαρμογή στο εκάστοτε οδηγικό προφίλ. Η διαδικασία για την homologation του C3 R5 από τη FIA, έχει προγραμματιστεί να γίνει μέσα στο 2018.