Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Νέο Suzuki Ignis

Πως είναι 8 χρόνια μετά ένα μοντέλο που έγραψε τη δική του ιστορία στην ελληνική αγορά; Η Suzuki φέρνει πίσω το όνομα Ignis, σε ένα μοντέλο που η μοναδική σχέση με την προηγούμενη γενιά του είναι είναι αυτά τα 5 γράμματα στο πίσω μέρος.

Το νέο Suzuki Ignis είναι σήμερα το πιο ιδιαίτερο σχεδιαστικά μοντέλο στη γκάμα της ιαπωνικής μάρκας. Είναι μικρό, αλλά έχει δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα. Σίγουρα αποτελεί ό,τι πιο ξεχωριστό σε αυτοκίνητο πόλης, αν και αυτό ίσως δεν αρέσει σε κάποιους. Το Ignis είναι ένα αυτοκίνητο ή “άσπρο” ή “μαύρο”. Με απλούστερα λόγια ή θα το λατρέψεις ή θα το μισήσεις.

Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Ignis είναι στα 3,7 μέτρα. Ναι, είναι πολύ μικρό και αυτό σημαίνει ότι τοποθετείται στην κατηγορία mini, εκεί δίπλα στα Toyota Aygo, Kia Picanto κ.λ.π. Ωστόσο, αυτό που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του είναι το ότι είναι ένα mini crossover. Και διατίθεται προαιρετικά με τετρακίνηση, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 180 mm. Όσο δηλαδή και σε κάποια μεγάλα SUV ή crossovers.

Σχεδιαστικά το Ignis έχει ενδιαφέρουσες γραμμές και σίγουρα ξεχωριστές. Χωρίς να αποτελεί κάτι το “ουάου” είναι ιδιαίτερο, κυρίως στο πίσω μέρος. Η 100% γιαπωνέζικη του προέλευση είναι ορατή από αυτή τη γωνία και ίσως σε κάποιους αυτό δεν αρέσει και τόσο. Ξεχωρίζουν ακόμη οι πίσω κολόνες που είναι φαρδιές στη βάση τους “κλέβοντας” χώρο από το τελείωμα των πίσω παραθύρων. Βέβαια ακόμη πιο ιδιαίτερα είναι τα πίσω “βράγχια” που τραβάν το μάτι, αν και δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό.

Πιο ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα στο εσωτερικό του Ignis, όπου οι λεπτομέρειες σε πορτοκαλί γυαλιστερό ή γκρι τιτανίου -στο κάτω μέρος της κονσόλας και στις χειρολαβές- ενισχύουν τη διαφορετικότητα του. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον βέβαια παρουσιάζει η λειτουργία του πίσω καθίσματος, το οποίο είναι συρόμενο και μεταβάλει το διαθέσιμο χώρο προς όφελος των πίσω επιβατών ή του πορτ μπαγκάζ. Ανάλογα με τις ανάγκες. Σε πλήρη εκμετάλλευση, ο χώρος φόρτωσης αριθμεί 267 λίτρα, που είναι αρκετός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Κατά τα άλλα, η εικόνα στο εσωτερικό είναι αυτό που λέμε “τυπική γιαπωνέζικη”. Τα υλικά είναι σχετικά σκληρά, ενώ το ταμπλό πέρα από την οθόνη αφής στο κέντρο δεν έχει να προσφέρει κάτι το αξιόλογο. Η θέση οδήγησης είναι καλή και άνετη, προσφέρει ορατότητα, ενώ σε καλά επίπεδα είναι και η εργονομία.

 

Ο κινητήρας τους Suzuki Ignis είναι ο γνώριμος από το Swift 1.2 DualJet βενζίνης με απόδοση 90 ίππων και 120 Nm ροπής. Είναι μικρός αλλά ικανός να προσφέρει στο ελαφρύ αμάξωμα των 850kg ικανοποιητικές επιδόσεις. Σημειώστε 12,2 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 km/h και τελική 170 km/h. Η μέση κατανάλωση που δηλώνει επισήμως η Suzuki είναι στα 4,6 lt/100km, αν και στην πράξη δεν καταφέραμε να πέσουμε κάτω από τα 5,5 lt/100km. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων.

Δείτε ακόμη:

Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Νέο Suzuki Swift

Στο διά ταύτα, το νέο Suzuki Ignis είναι κάτι το τελείως διαφορετικό από αυτό που έχουμε εξαρχής στο μυαλό μας. Είναι μικρό και ευέλικτο, ελαφρύ και σπιρτόζικο. Είναι επίσης οικονομικό σε καύσιμο και το αυξημένο ύψος του το καθιστά πιο λειτουργικό σε κακοτράχαλους δρόμους, ανέβα-κατέβα πεζοδρόμια και γιατί όχι και λίγο χωματάκι. Από την άλλη, είναι κατά τη γνώμη μου αδιάφορο σχεδιαστικά, παρά τις προσπάθειες της μάρκας να το διαφοροποιήσει. Το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερο και θυμίζει αυτοκίνητα περασμένων δεκαετιών, ενώ εμπρός τα LED φώτα ημέρας από μόνα τους δεν καταφέρνουν να δώσουν αυτή την “σύγχρονη αισθητική” που προσφέρουν μοντέλα του ανταγωνισμού.

Όσον αφορά στις τιμές, η Suzuki το λανσάρει σε πλούσιες εκδόσεις, ακόμη και από τη βασική. Με 11.530 ευρώ παίρνουμε την έκδοση GL με ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού & σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η πλούσια πλούσια GLX και κοστίζει 14.280 ευρώ. Περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 16”, multimedia με οθόνη αφής και κάμερα οπισθοπορείας, συρόμενο πίσω κάθισμα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, συστήματά υποβοήθησης όπως αυτόματο φρενάρισμα Dual Camera Brake Support, αποφυγή ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύστημα πλοήγησης.

 

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης | www.automoto.com.gr