Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στο MINI

Τα 3θυρα, 5θυρα και Cabrio MINI αποκτούν νέο 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη.

Τι είναι αυτό που έλλειπε από τη γκάμα της MINI; Ένα ικανό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο μάλιστα η εταιρία φροντίζει να διορθώσει άμεσα. Έτσι, τα MINI με 3 ή 5 πόρτες και το MINI Cabrio, αποκτούν το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic, το οποίο θα προσφέρει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων, υψηλό βεβαίως επίπεδο άνεσης και βελτιστοποιημένη απόδοση. Το νέο κιβώτιο διπλό συμπλέκτη διατίθεται σε συνδυασμό με ορισμένους κινητήρες και αντί του στάνταρ 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικού επιλογέα νέας σχεδίασης που πάντα επιστρέφει στην αρχική του θέση μετά από κάθε αλλαγή μεταξύ D (Drive), νεκράς N και όπισθεν. Η θέση στάθμευσης (parking lock) ενεργοποιείται με το μπουτόν Ρ, ενώ το S mode μπορεί να ενεργοποιηθεί από τη θέση D μετακινώντας τον επιλογέα στα αριστερά.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στο MINI περιλαμβάνει επίσης μία στρατηγική αλλαγών βασισμένης σε δεδομένα πλοήγησης και υποστηρίζει αφενός την λειτουργία start/stop του κινητήρα και το ρολάρισμα, αφετέρου τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Το βασικό στοιχείο του συστήματος αποτελείται από δύο ελαιόψυκτους υγρούς συμπλέκτες: ο ένας είναι υπεύθυνος για τις ζυγές σχέσεις (2, 4, 6) και ο άλλος για τις μονές σχέσεις (1, 3, 5, 7) και την όπισθεν. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ένας από τους δύο συμπλέκτες είναι ανοιχτός και ο άλλος κλειστός. Συνεργάζονται όταν ο οδηγός ανεβάζει ή κατεβάζει σχέση και το άνοιγμα του ενός συμπλέκτη, ενεργοποιεί το κλείσιμο του δεύτερου ταυτόχρονα.

Για να έχει την κατάλληλη σχέση έτοιμη για την επόμενη αλλαγή, το σύστημα ηλεκτρικού ελέγχου του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη αναλύει διαρκώς τις προθέσεις του οδηγού και την κατάσταση στο δρόμο. Αυτή η ανάλυση περιλαμβάνει τη θέση του γκαζιού, τις στροφές του κινητήρα, την ταχύτητα και το πρόγραμμα οδήγησης MINI. Κατά συνέπεια, μπορούν να γίνονται γρήγορες αλλαγές σχέσεων, όταν αλλάζει ξαφνικά η οδηγική κατάσταση. Εάν η επιτάχυνση πρέπει να διακοπεί απροσδόκητα για παράδειγμα, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν χρειάζεται πάνω από ένα κλάσμα του δευτερολέπτου για το κατέβασμα σχέσης, αντί ανεβάσματος. Στο S mode οι αλλαγές γίνονται σε αυξημένες στροφές και με πιο δυναμική διαδικασία, ενώ ο οδηγός μπορεί ταυτόχρονα να αλλάξει σε μηχανικές αλλαγές μέσω του επιλογέα ταχυτήτων.