Το Volkswagen Golf είναι χωρίς αμφιβολία ο κυρίαρχος στην κατηγορία των μικρομεσαίων και το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στη γκάμα της Volkswagen. Μόνο το 2017 περισσότερα από 1.000.000 Golf παραδόθηκαν σε πελάτες σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της εταιρίας. Συνεπώς και η εταιρία δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το μοντέλο. Γι αυτό και το 2017 προχώρησε σε ένα προσεκτικό facelift, το οποίο ωστόσο δεν ήταν απλά ένας διακριτικός επανασχεδιασμός αλλά μια λεπτομερής αναβάθμιση στα σημεία, ώστε το Golf να γίνει λίγο καλύτερο σε όλους τους τομείς. Πρακτικά λοιπόν, αυτό είναι το Volkswagen Golf Mk7.5, το οποίο και οδηγήσαμε στην έκδοση 1.6 TDI για να αποκτήσουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Volkswagen Golf

Σχεδιαστικά

Το Volkswagen Golf είναι αναβαθμισμένο σε σημείο που αποκτά μια διακριτικά πιο δυναμική εμφάνιση. Ταυτόχρονα είναι εμπλουτισμένο με σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες ασφάλειας, όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης. Οι αλλαγές εξωτερικά δεν αλλοιώνουν το γνωστό προφίλ του Golf, αφού οι προσεκτικές παρεμβάσεις αφορούν στους νέους προφυλακτήρες και στην επανασχεδιασμένη μάσκα με νέου σχήματος φωτιστικά σώματα και στάνταρ φώτα LED ημέρας.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου ανανεωμένου Golf παρέμειναν οι ίδιες με το προηγούμενο μοντέλο, όπως και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, ενώ μεγάλωσε η παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου αυτού του κιτρινο-χρυσού στο μοντέλο της δοκιμής μας. Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου έγινε πιο ελκυστικό χάρη στην παρουσία των νέων full-LED φώτων που εξοπλίζουν όλες τις εκδόσεις του μοντέλου ως στάνταρ. Νέα είναι και τα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου.

Volkswagen Golf

Τι αλλάζει στο εσωτερικό;

Εδώ η ανανέωση είναι πιο εμφανής με κυρίαρχη την παρουσία νέου εξοπλισμού, ανάλογα βεβαίως με την έκδοση. Η έκδοση της δοκιμής ήταν η πλουσιότερη (Highline), οπότε και η εντυπωσιακή εικόνα με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) σε συνδυασμό με τη μεγάλη οθόνη 9,2 ιντσών για το σύστημα multimedia ήταν δεδομένη. Ωστόσο, δε χρειάζεται κανείς να πάρει την πλούσια έκδοση για να χαρεί λίγη παραπάνω τεχνολογία.

Το νέο σύστημα πολυμέσων είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση με οθόνη 6,5 ιντσών, περιλαμβάνοντας Bluetooth, USB και άλλες ευκολίες, ενώ ακολουθεί και μια οθόνη 8 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Όλες οι οθόνες είναι βεβαίως αφής…

Ποιοτικά, η εικόνα είναι εξαιρετική. Τα υλικά πάνω και κάτω στο ταμπλό είναι μαλακά και ευχάριστα στο πιάσιμο, ενώ νέες είναι οι επενδύσεις στις πόρτες και στα καθίσματα. Οι χώροι παραμένουν χωρίς αλλαγές και είναι σε θέση να προσφέρουν άνετες μετακινήσεις για πέντε επιβάτες. Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας στο ανανεωμένο Volkswagen Golf, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης (Front Assist), Traffic Jam Assist, Emergensy Assist, Adaptive Cruise Control (ACC), City Emergency Brake, Lane Assist, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης, κάμερα οπισθοπορείας, και άλλα πολλά.

Κινητήρας

Το Golf 7,5ης γενιάς διατίθεται με μια πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, σε εκδόσεις με κινητήρα φυσικού αερίου, καθώς και σε μια έκδοση Plug-in hybrid, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο (GTE). Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά βρίσκεται στον καινούριο βενζινοκινητήρα 1.0 TSI -που για πρώτη φορά τοποθετείται στο Golf- και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος με 85 και 110 ίππους. Άξιος προσοχής είναι και ο νέος 1.5 TSI EVO με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) και στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, τεχνολογία (VGT) που σήμερα μόνο η Porsche χρησιμοποιεί σε τούρμπο κινητήρα βενζίνης. Ο 1.5 TSI EVO διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 130 και 150 ίππους.

Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση diesel, με το γνώριμο 1.6 TDI να αποδίδει 115 ίππους στις 3.250 σ.α.λ. με μεγίστη ροπή 250 Nm στις 1500 σ.α.λ. Είναι χωρίς αμφιβολία ένας κινητήρας που μπορεί να καλύψει ένα μεγάλο φάσμα αναγκών. Προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,2 δευτ.) αλλά και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Η επίσημη μέτρηση είναι στα 4,1 lt/100km με εκπομπές ρύπων στα 106 g/km, ενώ κατά τη δοκιμή μας είδαμε με ευκολία τιμές κοντά στα 5,9 lt/100 km. Υπάρχει όμως ένα “αλλά” και αυτό έχει να κάνει με τη μετάδοση. Η Volkswagen συνεχίζει να εξοπλίζει το Golf 1.6 TDI με μηχανικό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο “φορά” και το 1.0 TSI με τους 85 ίππους. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν 6άρι, ενώ ευτυχώς το 1.6 TDI συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7.

Volkswagen Golf

Στην πράξη

Το ότι το Volkswagen Golf κινείται με περίσσεια άνεση και κορυφαία ποιότητα κύλισης δεν είναι κάτι το καινούριο. Με την τελευταία αναβάθμιση παραμένει η γνώριμη αίσθηση και εμπλουτίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας που επιτάσσει η αυτοκίνηση. Ο οδηγός θα εκτιμήσει τη βολική θέση οδήγησης και την εξαιρετική εργονομία. Βρίσκεις το καθετί ακόμη και στο πρώτο λεπτό που θα βρεθείς στο αυτοκίνητο, ενώ όλα είναι προσβάσιμα και φιλικά στη χρήση. Ακόμη και η σχετικά πολύπλοκη οθόνη αφής που ίσως προβληματίσει τους άμαθους με την τεχνολογία, είναι στα Ελληνικά και δεν απαιτεί να είσαι gadget freak για να την αξιοποιήσεις.

Στο δρόμο ο τυπικός οδηγός θα νιώσει ασφάλεια και σιγουριά, ενώ ο ενθουσιώδης είναι σε θέση να πιέσει χάρη στη στιβαρότητα του συνόλου και τη ρύθμιση των αναρτήσεων. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να οδηγηθεί σβέλτα χωρίς να ιδρώνεις. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση σε feedback από το δρόμο αλλά και στο πιάσιμο, ενώ το καντράν από πίσω γεμίζει υπέροχα με το προαιρετικό Active Info Display. Αν σκέφτεστε προς Golf μεριά, να το επιλέξετε άφοβα έναντι του τυπικού πίνακα οργάνων!

Volkswagen Golf

 

Τιμή-Εξοπλισμός

Το Volkswagen Golf λανσάρεται στην αγορά σε τιμές από 16.450 ευρώ (1.0 TSI 85ps 3door), ωστόσο για να αποκτήσει κανείς μια αξιόλογη έκδοση σε επιδόσεις και εξοπλισμό χρειάζεται τουλάχιστον 21.800 ευρώ (1.0 TSI 110ps 5door Generation). Το Golf 1.6 TDI ξεκινά από τις 21.900 ευρώ (το 5-θυρο), ενώ η πλούσια έκδοση Highline της δοκιμής μας κοστίζει 26.500 ευρώ.

Όσο για τον εξοπλισμό, το μοντέλο διατίθεται στα επίπεδα Comfortline, Bluemotion, Generation και Highline. Από τη βασική έκδοση υπάρχουν:

  • 7 αερόσακοι
  • συστήματα υποβοήθησης (ABS, EBD, XDS κ.λ.π.)
  • Adaptive Cruise Control & Speed Limiter
  • Front Assist με City Emergency Braking (σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης) και
    αναγνώριση πεζών
  • σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων
  • αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
  • ηλεκτρικό χειρόφρενο
  • ζάντες αλουμινίου (15 ιντσών)
  • φώτα LED ημέρας
  • πίσω φώτα LED
  • εμπρός μάσκα με χρώμιο
  • δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια
  • δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων
  • κλιματισμός
  • αισθητήρες φωτεινότητας-βροχής και αντιθαμβωτικός εσωτερικός καθρέπτης
  • ηχοσύστημα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών
  • Bluetooth και θύρα USB
  • ηλεκτρικές κλειδαριές/παράθυρα/καθρέπτες

Ενδεικτικά, η έκδοση Generation περιλαμβάνει ακόμη:

  • αυτόματο διζωνικό κλιματισμό
  • Driving Profile Selection (για κινητήρες TSI EVO και TDI)
  • έγχρωμη οθόνη TFT στον υπολογιστή ταξιδιού
  • σύστημα infotainment με οθόνη 8 ιντσών και ενσωματωμένο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος
  • λειτουργίες συνδεσιμότητας MirrorLinkTM, Apple CarPlay και Android Auto
  • ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
7.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
8
Σχέση ποιότητας-τιμής
9
volkswagen-golf-mk7reviewΕίναι ο βασιλιάς στην κατηγορία και αυτό δε χωράει αμφισβήτηση. Με το τελευταίο update το Volkswagen Golf εδραιώνει τη θέση του και αποτελεί ίσως την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στα μικρομεσαία. Θα θέλαμε μια διακριτικά πιο τολμηρή σχεδίαση και σίγουρα 6άρι κιβώτιο με τον 1.6 TDI.