Μείωση των ταξινομήσεων κατά 31% παρουσίασε η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας (άνω των 50 κυβικών εκατοστών) το 2017. Σημειώνεται ότι αυτή η πτώση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική πορεία των λιανικών πωλήσεων του 2017. Ο Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑ* εκτιμά ότι μειώθηκαν κατά 12-13% περίπου.

Γιατί συμβαίνει αυτό στην αγορά μοτοσυκλέτας;

Η διαφορά οφείλεται στις μαζικές προ-ταξινομήσεις δικύκλων του τελευταίους μήνες του 2016, λόγω λήξης των εγκρίσεων τύπου Euro 3. Αυτά τα δίκυκλα διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2017. Αντίστοιχα η πραγματική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του 2016 (σε σχέση με το 2015) εκτιμάται σε 15-16% και όχι στο 22,7% που παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις.

H πτώση του 2017 οφείλεται κυρίως στα παπιά και τα τετράτροχα. Κατηγορίες που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη λήξη του Euro 3. Δευτερευόντως η πτώση οφείλεται και στα σκούτερ. Αντίθετα, οι μοτοσυκλέτες συνέχισαν την πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών.

Συνολικά την τελευταία τριετία, οι εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα σταθεροποιούνται σε επίπεδα άνω των 32.000 μονάδων ανά έτος, δημιουργώντας έτσι μια υγιή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη.

* Οι πωλήσεις των μελών του Κλάδου Δικύκλων του ΣΕΑΑ καλύπτουν άνω του 90% της ελληνικής αγοράς δίκυκλου.