Η Volvo έφερε και στην Ελλάδα το νέο και μικρότερο μέλος της οικογένειας XC, το XC40. Έχοντας ως παρακαταθήκη τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου του 2018 (διαβάστε σχετικά για τον τίτλο εδώ), εισέρχεται στην κατηγορία των πολυτελών compact SUV όπου έχει να ανταγωνιστεί παραδοσιακούς αλλά και ισχυρούς πρωταγωνιστές.

Αυτοί, σύμφωνα και με τους ιθύνοντες της ίδιας της Volvo είναι τα Audi Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace και Range Rover Evoque. Το Volvo XC40 έχει μήκος 4.425 χλστ., πλάτος 1.863 χλστ. και ύψος 1.652 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει το πολύ καλό νούμερο των 211 χλστ.

Volvo XC40

Σχεδιαστικά το Volvo XC40 σαφέστατα και “φωνάζει” με την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για σύγχρονο μοντέλο της σουηδικής φίρμας. Η μεγάλη μάσκα και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα (τεχνολογίας LED στον βασικό εξοπλισμό) ξεχωρίζουν μπροστά. Κατά μήκος του αμαξώματος διακρίνονται οι μεγάλης διαμέτρου ζάντες (σε πολλά σχέδια από 18 έως 20 ιντσών). Στο πίσω μέρος υπάρχει σαφής συγγένεια με τα υπόλοιπα μοντέλα XC. Η φιλοσοφία όμως είναι κάπως διαφορετική και πιο τετράγωνη από το XC60. Το XC40 θέλει, εσκεμμένα, να συνδυάσει την εμφάνιση ενός SUV με την πρακτικότητα ενός MPV. Σε κάθε η εικόνα περίπτωση παραμένει ξεχωριστή, σοβαρή αλλά και πολυτελής.

Στο εσωτερικό

Η καμπίνα του Volvo XC40 είναι αναμφίβολα από τα πλέον θετικά του στοιχεία. Σχεδίαση που συμβαδίζει με το όνομα της φίρμας η οποία συνδυάζει απλότητα, πολυτέλεια και προσοχή στη λεπτομέρεια. Ξεχωρίζουν βεβαίως η οθόνη 12,3” του πίνακα οργάνων καθώς η κάθετη οθόνη, εμπνευσμένη από τα tablet, 9” του συστήματος ψυχαγωγίας. Η τελευταία σίγουρα απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης, αλλά σαφέστατα το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων αγοραστών θα την συνηθίσουν πολύ εύκολα.

Ποιοτικά, τα υλικά ανήκουν στο πάνω ράφι της κατηγορίας ενώ επίσης πολύ υψηλό βαθμό λαμβάνουν τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμογή. Εργονομικά δεν υπάρχουν ατέλειες ενώ οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα είναι παραπάνω από τις αναμενόμενες. Μεταξύ άλλων υπάρχουν ειδικές θέσεις για laptop, γυναικείες τσάντες, κάρτες, ενώ βεβαίως συναντούμε και θέση για το smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Πολύ γενναιόδωροι και οι χώροι για τους επιβάτες τόσο μπροστά όσο και πίσω. Ο δε χώρος αποσκευών αγγίζει τα 460 λίτρα τα οποία αυξάνονται στα 1.336 τα οποία είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα και με επίπεδο πάτωμα.

Εξοπλισμός

Στο βασικό του εξοπλισμό της έκδοσης Momentum μεταξύ πολλών άλλων περιλαμβάνονται οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, προβολείς LED, δερμάτινη επένδυση καθισμάτων, κλιματισμός, bluetooth καθώς και το σύστημα ψυχαγωγίας με την οθόνη αφής 9 ιντσών και πλήρη συνδεσιμότητα.

Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί η εφαρμογή Volvo On Call. Μέσα από το smartphone του οδηγού μπορεί να λειτουργήσει ο κλιματισμός, να δούμε την αυτονομία του ρεζερβουάρ, να σιγουρευτούμε ότι έχουμε κλειδώσει το αυτοκίνητο και να ορίσουμε στο GPS τον προορισμό μας. Ακόμη μπορεί να μας ενημερώσει για τις προγραμματισμένες μας δραστηριότητες και να μας θυμίσει που έχουμε παρκάρει το XC40 μας. Επιπρόσθετα, το αυτοκίνητο διαθέτει υποδοχή για κάρτα sim ώστε να υπάρχει internet hot spot εντός του αυτοκινήτου.

Κινητήρες – Μετάδοση

Το Volvo XC40 κατέφθασε με έναν κινητήρα βενζίνης και έναν πετρελαίου και αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης. Στη βενζίνη η επιλογή αφορά την έκδοση T5 με το μοτέρ των 2.0 λίτρων το οποίο αποδίδει ισχύ 247 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 350 Nm στις 1.800-4.800 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των οκτώ σχέσεων και σημειώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 7,1 λτ./100χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 166 γρ./χλμ. Στην περίπτωση του πετρελαίου, έχουμε την έκδοση D4 των 2.0 λίτρων με ισχύ 190 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Και εδώ έχουμε το κιβώτιο Geartronic που βοηθά στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ., τελική 210 χλμ./ώρα) αλλά και στην κατανάλωση (5 λτ./100χλμ, 133 γρ./χλμ CO2).

Ωστόσο, η γκάμα σύντομα θα αποκτήσει τον άκρως ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων με τους 156 ίππους και τα 265 Nm ροπής. Θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους δύο τροχούς και τιμή από 30.713 ευρώ (ήδη διαθέσιμο για παραγγελία).

Volvo XC40

Στο δρόμο με το Volvo XC40

Στην πρώτη οδηγική εμπειρία με το Volvo XC40, στα πλαίσια της ελληνικής δημοσιογραφικής παρουσίασης, οδηγήσαμε το σουηδικό μοντέλο για περίπου 500 χλμ. Αυτά περιελάμβαναν αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο αλλά και χωματόδρομο. Η συνολική αίσθηση είναι ότι πρόκειται για ένα αρκετά ήσυχο και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, ιδανικό να καλύπτει ξεκούραστα, άνετα αλλά και γρήγορα μεγάλες αποστάσεις. Πολύ καλή ηχομόνωση, σταθερό στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Ωστόσο, η απόσβεση της ανάρτησης είναι περισσότερο σφιχτή από ότι περιμένεις. Στις κακοτεχνίες των αστικών κυρίως δρόμων περνούν στην κατά τα άλλα πολύ ήσυχη καμπίνα.

Το μοτέρ στο πετρέλαιο είναι αρκετά αποδοτικό και ήσυχο. Δεν βάζει φωτιά με τις επιδόσεις και τις ρεπρίζ που προσφέρει, αλλά είναι σε θέση να διατηρεί μία υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και να προσφέρει μία γρήγορη προσπέραση. Σε αυτήν τη δοκιμή η μέση του κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ 7,5-8,5 λτ./100χλμ. Το αυτόματο κιβώτιο είναι αρκετά γρήγορο και με πολύ καλή λειτουργία και κλιμάκωση.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης της επιλογής του μεταβάλλοντας τη λειτουργία κινητήρα, πεντάλ γκαζιού και κιβωτίου. Υπάρχει και η λειτουργία off-road που όπως διαπιστώσαμε βοηθά στις εκτός δρόμου διαδρομές και κυρίως σε αναβάσεις-καταβάσεις.

Δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του ΧC40

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9.5
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.5
proti-gnorimia-me-to-volvo-xc40Το Volvo XC40 αποτελεί το μικρότερο SUV της σουηδικής φίρμας. Διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση, πολυτέλεια σε όλους τους τομείς και ένα άκρως ποιοτικό, λειτουργικό και πρακτικό εσωτερικό. Προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό, δυνατότητες εξατομίκευσης και πλήρη συνδεσιμότητα. Του λείπει όμως ένας μικρού κυβισμού κινητήρας πετρελαίου ενώ και το set-up των αναρτήσεων δεν είναι το μαγικό χαλί που περιμένεις από ένα Volvo.