Η BMW M4 Convertible Edition 30 Jahre είναι η τελευταία εκδοχή της ανοιχτής M4. Μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής που αντιπροσωπεύει ένα μίγμα σπορτίφ στυλ και ανοιχτής οδηγικής απόλαυσης. Πλέον έχει ωριμάσει μέσα από πέντε γενιές μοντέλων. Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι ανοιχτές M3.

Η πρώτη BMW M3 Convertible (E30)

Μία αυτοκινητιστική φιλοσοφία δοκιμασμένη στην αγωνιστική πίστα και τεχνολογία προερχόμενη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό είχαν ήδη αποτελέσει τη βάση για open-top οδηγική απόλαυση στην πρώτη BMW M3 Convertible. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 2.3lt είχε τετραβάλβιδη τεχνολογία, καταλυτικό μετατροπέα και 195 hp. Εκτός από τη μοναδική τεχνολογία ανάρτησης για την εποχή, ξεχώριζε το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα με προεξέχοντες θόλους τροχών που προέρχονται από το δίθυρο sedan. Τα ίδια “φουσκωμένα” φτερά είχαν και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του πρωταθλήματος τουρισμού. Οι Roberto Ravaglia, Wilfried Vogt και Eric van de Poele είχαν κερδίσει το Παγκόσμιο, Ευρωπαϊκό και Γερμανικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού με την BMW M3 τους, ήδη τη σεζόν του 1987.

BMW M3 Convertible E30

Η έκδοση παραγωγής της BMW M3 έκανε επίσης ένα δυναμικό ξεκίνημα. Όταν οι πρώτες BMW M3 Convertibles βγήκαν στο δρόμο το καλοκαίρι του 1988, πάνω από 10.000 εκδόσεις sedan είχαν ήδη πουληθεί αντί των 5.000 που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για λόγους έγκρισης τύπου. Με παραγωγή 786 μονάδων, η BMW M3 Convertible πρώτης γενιάς ήταν η πιο αποκλειστική έκδοση του επιτυχημένου μοντέλου. Αυτή κατασκευαζόταν μέχρι το 1991, στο τέλος με ισχύ αυξημένη στα 215 hp.

Η δεύτερη γενιά της BMW M3 Convertible (E36)

Το μοντέλο λανσαρίστηκε το 1994, με γνήσιο λιτό χαρακτήρα και ένα προηγμένο σύστημα ασφάλειας. Μία straight six μονάδα 286 hp προσέφερε μία τρομερά αναζωογονητική οδηγική εμπειρία. Δύο χρόνια αργότερα, μία εξελιγμένη έκδοση του straight six κινητήρα απέδιδε εντυπωσιακή ισχύ 321 hp. Η BMW M3 Convertible διέθετε πρωτοποριακό σύστημα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής. Δύο μπάρες προστασίας, πίσω από τα προσκέφαλα, εκτείνονταν αυτόματα, εάν οι αισθητήρες ανίχνευαν κίνδυνο πιθανής ανατροπής. Μαζί με τον εξαιρετικά άκαμπτο ανεμοθώρακα, εξασφάλιζαν βελτιστοποιημένη προστασία επιβατών.

Η τρίτη γενιά της M3 Convertible (E46)

Η τρίτη γενιά του μοντέλου είχε νέο straight six κινητήρα. Το cabrio μοντέλο λανσαρίστηκε το 2001 και ήταν αισθητά πιο επίπεδο, φαρδύ και ισχυρό, αφού απέδιδε 343 hp. Πέραν της υψηλόστροφης φιλοσοφίας του κινητήρα, το μεταβλητό μπλοκέ διαφορικό Μ, τα συνθετικά φρένα και τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένες ζώνες ασφαλείας, προσέφεραν μία αυθεντική open-air αγωνιστική αίσθηση.

Η τέταρτη γενιά της M3 Convertible (E93)

Έφτασε το 2008 με κινητήρα V8. Εκτός από την ισχύ των 420 hp, η νέα Μ3 Convertible είχε απολαυστικόμήχο με την οροφή ανοιχτή. Η τέταρτη γενιά διέθετε ηλεκτροϋδραυλικά ανοιγόμενο hardtop. Χάρη στη νέα δομή της οροφής, βελτιώθηκε η καταλληλότητα του σπορ αυτοκινήτου όχι μόνο για την αγωνιστική πίστα, αλλά και για καθημερινή χρήση όλο το χρόνο.

 

Η πέμπτη γενιά ονομάστηκε M4 Convertible (F83)

Το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς το 2014 συνδέθηκε επίσης με μία αλλαγή στην ονομασία του μοντέλου σε BMW M4 Convertible. Η ισχύς αποδίδεται πλέον από έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo και ιδιαίτερη ευστροφία. Η πλούσια ροπή διατίθεται άμεσα και μέχρι τις υψηλές στροφές του κινητήρα, το βάρος έχει μειωθεί συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ προαιρετικά διατίθεται 7-τάχυτο κιβώτιο M διπλού συμπλέκτη με Drivelogic και διαφορικό Active M. Η M4 Convertible προσφέρει ιδανικές προϋποθέσεις για μέγιστες επιδόσεις στην πίστα και ανώτερη οδηγική απόλαυση στις καθημερινές συνθήκες.

Η σειρά ολοκληρώνεται με τη νέα ειδική έκδοση Edition 30 Jahre.