Η πρώτη επαφή με το Hyundai i30 N έγινε στο ιδανικότερο ίσως περιβάλλον. Το “καυτό” ξεκινά τις πωλήσεις του στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία για μία πρώτη γνωριμία μαζί του στην πίστα των Μεγάρων.

Η Hyundai έχει εισέλθει σε μία νέα, πολύ πιο σύγχρονη, τεχνικά και τεχνολογικά προηγμένη εποχή. Παράλληλα με αυτήν την την εξέλιξη έχει μπει για τα καλά και στο κομμάτι των αγώνων με πολύ σοβαρή και αποτελεσματική εμπλοκή στο motorsport σε πρωταθλήματα όπως το WRC αλλά και το WTCR. Έτσι ήρθε ο καιρός που συνδυάζει αυτά τα δύο της χαρακτηριστικά και παρουσιάζει ένα μοντέλο για το δρόμο με αγωνιστικά γονίδια και συναίσθημα.

Ο λόγος για το Hyundai i30 N, στο οποίο τη διαφορά κάνει το γράμμα N βεβαίως. Πρόκειται για το νέο τμήμα της φίρμας το οποίο γεννήθηκε στο Namyang της N. Κορέας και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nurburgring. Μάλιστα, η εταιρία κατασκεύασε το δικό της τμήμα εξέλιξης δίπλα ακριβώς στην φημισμένη πίστα.

Hyundai i30 N

Πρώτη επαφή με το Hyundai i30 N

Αντικρίζοντας το i30 N από κοντά αυτό που συμπεραίνεις είναι ότι στην Hyundai δεν ήθελαν να δημιουργήσουν μία σιλουέτα πολύ προκλητική. Προφανώς και είναι διαφορετική και δείχνει το ποιόν του μοντέλου. Αλλά δεν είναι αυτό το κραυγαλέο που έχουν κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα. Πολύ όμορφο και από κοντά το Performance Blue χρώμα, ενώ εξίσου ωραίες είναι οι σκουρόχρωμες ζάντες 19 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Οι σκουρόχρωμοι προβολείς, οι διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες, η αεροτομή και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης ολοκληρώνουν τις εξωτερικές επεμβάσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα i30.

Στο εσωτερικό το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, ο πιο κοντός επιλογέας του κιβωτίου και τα μπάκετ καθίσματα κάνουν τη διαφορά. Και εδώ όμως δεν έχουμε υπερβολές, αλλά μία σοβαρή σπορτίφ εικόνα.

Ώρα για πίστα

Βρισκόμαστε όμως στην πίστα των Μεγάρων και έχει έρθει η ώρα να δούμε τι μπορεί να κάνει το Hyundai i30 N στην πράξη. Κράνος, ζώνη και ετοιμαζόμαστε για μερικούς γύρους. Η ελληνική αντιπροσωπεία είχε δύο αυτοκίνητα διαθέσιμα, αμφότερα με το Performance Pack. Αυτό σε σχέση με το “βασικό” διαθέτει +25ps (συνολικά 275) από τον 2λιτρο turbo κινητήρα, τροχούς 19 ιντσών έναντι 18 και άλλα ελαστικά. Πατάει σε ειδικά εξελιγμένα Pirelli P Zero αντί για Michelin Pilot Sport. Επίσης, έχει και μεγαλύτερα φρένα μπροστά (457mm έναντι 432mm). Επιπρόσθετα, το i30 N Performance Package έχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, καθώς και επιλογή στον ήχο της εξάτμισης που ακούει ο οδηγός.

Καταφέραμε να κάνουμε έξι γύρους στην πίστα, με το αυτοκίνητο να φανερώνει με το καλημέρα ότι πρόκειται για ένα άκρως εξαιρετικό και προσεγμένο προϊόν. Ο 2λιτρος κινητήρας με τους 275 ίππους προσφέρει περίσσια ισχύ. Τα αποθέματα ροπής των 353Nm είναι διαθέσιμα από αρκετά χαμηλά, μόλις από τις 1.450 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι δε χρειάζεται να οδηγείς με τον κινητήρα ψηλά. Αντιθέτως μπορείς να εκμεταλλεύεσαι τη ροπή ακόμα και αν οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται χαμηλά στην έξοδο από μία στροφή. Έτσι μπορείς εύκολα να καλύψεις την ευθεία μέχρι την επόμενη στροφή, χωρίς να χρησιμοποιείς τόσο συχνά τον, κατά τα άλλα εύχρηστο και με μικρές διαδρομές, επιλογέα του μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου που αποτελεί και τη μοναδική επιλογή.

Hyundai i30 N

Τι μας μένει μετά την πρώτη επαφή;

Το set up στις αναρτήσεις σε συνδυασμό με τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα αποτελεί ένα επίσης πολύ θετικό στοιχείο. Χωρίς να είναι πολύ σφιχτό, ακόμα και στην επιλογή Ν, προσφέρει πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος. Τόσο στις κλειστές όσο και στις ανοιχτές στροφές. Κυρίως το μπροστινό σε συνδυασμό και με το ηλεκτρονικό διαφορικό παραμένει σταθερό στην πορεία που χαράζει ο οδηγός. Οι τάσεις υποστροφής έρχονται μόνον όταν γίνει η υπερβολή. Αντιθέτως, το πίσω μέρος θα το θέλαμε λίγο πιο συμμετοχικό καθώς είναι αρκετά ουδέτερο.

Τα φρένα, αν και με μονοπίστονες δαγκάνες, στην πίστα δεν φάνηκαν να έχουν σημάδια κόπωσης ενώ ήταν αρκετά αποτελεσματικά. Στα θετικά του Hyundai i30 N Performance Pack περιλαμβάνεται και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό διαφοροποιείται τεχνητά, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός (Eco, Normal, Sport, N και N Custom). Ενδιαφέρον στοιχείο είναι επίσης το Rev-matching, το οποίο ενεργοποιείται από μπουτόν στο τιμόνι και ρυθμίζει αυτόματα τις σ.α.λ. του κινητήρα στα κατεβάσματα προσομοιάζοντας την τεχνική μύτη-τακούνι. Τέλος, θα πρέπει να σταθούμε στον ήχο της εξάτμισης που επιτέλους σε ένα σύγχρονο hot hatch είναι ενδιαφέρον και δε χρειάζεται με το “καλημέρα” της αγοράς να κοιτάς για after market λύσεις. Φυσικά και αυτός αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός. Εκτός από ήσυχος μπορεί να γίνει και αρκετά ταιριαστός με το προφίλ του Hyundai i30 N Performance Pack.

Δείτε ακόμη: Στην πίστα με το Ford Focus RS (Video)

Τιμές

Το i30 N αποτελεί επισήμως το πιο προσιτό hot hatch σήμερα στην ελληνική αγορά. Κι αυτό γιατί είναι διαθέσιμο σε τιμές από 26.990 ευρώ στην έκδοση των 250 ίππων. Η έκδοση Performance Pack των 275 ίππων κοστίζει 28.750 ευρώ. Σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία οι τιμές αυτές θα ισχύουν έως τέλος του 2018, οπότε όσοι το σκέφτεστε καλά θα κάνετε να μην περιμένετε και πολύ.

Onboard video με το Hyundai i30 N στην πίστα

Για το τέλος αφήσαμε ένα σύντομο video από την εμπειρία μας στην πίστα. Σε αυτό το πρώτο feeling ο χρόνος γύρου κυμάνθηκε στο 1:14-1:15min. Καθόλου άσχημα με το καλημέρα, 2ο άτομο στο δεξί κάθισμα, 28 βαθμούς & A/C On σε ένα αυτοκίνητο με αρκετούς γύρους φορτωμένους στο ενεργητικό του από το πρωί. Χρόνος βεβαίως που μπορεί να πέσει πολύ.

Περισσότερες POV video-δοκιμές εδώ.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8,5
Εσωτερικό
8,5
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
9,5
Σχέση ποιότητας-τιμής
10