Η αεροδυναμική του Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Η Volkswagen στοχεύει στην κατάρριψη του ρεκόρ ανάβασης στο Pikes Peak, στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με το I.D. R Pikes Peak. Το μεγάλο υψόμετρο και ο αραιότερος κατά 35% αέρας συνεπάγεται και ιδιαίτερες απαιτήσεις στην αεροδυναμική και την ψύξη του αυτοκινήτου.

Το I.D. R Pikes Peak, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Volkswagen, έχει εξελιχθεί ειδικά για να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις της διάσημης ανάβασης στην κορυφή του βουνού του Κολοράντο, στις Η.Π.Α., στις 24 Ιουνίου. Η αεροδυναμική του, έχει εξελιχθεί ειδικά για τον αγώνα, ο οποίος ξεκινά σε υψόμετρο 2.900 μέτρων και τερματίζει στα 4.300 μέτρα.

Τι ισχύει στο Pikes Peak;

Η χαμηλή πίεση του αέρα δημιουργεί εντελώς διαφορετικές αεροδυναμικές συνθήκες από οποιαδήποτε πίστα σε πεδινές εκτάσεις. Σε σχέση με τις άλλες κλάσεις αγωνιστικών, οι σχετικά ανοικτοί κανονισμοί έδωσαν στους μηχανικούς μεγαλύτερα περιθώρια για τη σχεδίαση του σασί και της πίσω πτέρυγας του I.D. R Pikes Peak. Στην διάρκεια της ανάβασης αναπτύσσονται ταχύτητες που φτάνουν τα 240 χλμ./ώρα, ταχύτητα σχετικά χαμηλή για ένα πρωτότυπο όπως το I.D. R Pikes Peak, το οποίο θεωρητικά μπορεί να αναπτύξει πολύ υψηλότερη.

Γι αυτό η ομάδα επικεντρώνει τις προσπάθειες κυρίως στην βελτιστοποίηση της ταχύτητας στις στροφές. Όλο το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί ώστε να παράγει το μεγαλύτερο δυνατό downforce δίχως να προκαλείται υπερβολική αεροδυναμική αντίσταση. Το υψόμετρο στο Pikes Peak σημαίνει πως ο αέρας είναι 35% πιο αραιός σε σχέση με αυτόν που υπάρχει σε μία πεδινή πίστα. Η τεράστια πτέρυγα επιτρέπει την αντιστάθμιση της απώλειας πίεσης στο downforce. Κατά την ανάβαση το μέγιστο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, θα είναι μεγαλύτερο από το ίδιο το βάρος του αυτοκινήτου.

Δοκιμές σε κλίμακα

Η Volkswagen Motorsport χρησιμοποίησε ένα μοντέλο υπό κλίμακα (1:2) για να δοκιμάσει διαφορετικές παραλλαγές του αγωνιστικού πρωτότυπου στο αεροδυναμικό τούνελ. Μάλιστα περισσότερα από 2.000 εξαρτήματα κατασκευάστηκαν με τεχνολογία 3D printing. Το γεγονός ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας του I.D. R Pikes Peak χρειάζεται πολύ λιγότερη ψύξη σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης βοηθά σημαντικά στην αεροδυναμική. Πρακτικά δεν χρειάζονται οι μεγάλες εισαγωγές αέρα που αποτελούν μεγάλο μειονέκτημα στην αεροδυναμική.

Ο Γάλλος οδηγός Ρομαίν Ντυμά και η Volkswagen Motorsport έχουν ήδη περάσει στην φάση των τελικών προετοιμασιών για το Pikes Peak International Hill Climb 2018. Στόχος είναι η κατάρριψη του ρεκόρ του 8:57.118 στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων πρωτότυπων.