Η γκάμα της Hyundai ανανεώνει τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της και επεκτείνεται με καινούργια και άκρως ενδιαφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση ανήκει το i20 και στην δεύτερη το ολοκαίνουργιο Kona. Έτσι βρεθήκαμε καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Hyundai, προκειμένου να έχουμε μία πρώτη γνωριμία με τους δύο εκπροσώπους της φίρμας.

Το βάρος μας βεβαίως πέφτει στο Hyundai Kona καθώς πρόκειται για ένα νέο μοντέλο. Έρχεται φορτωμένο με ουκ ολίγα καλούδια προκειμένου να εισέλθει σε μία άκρως ενδιαφέρουσα και ολοένα αυξανόμενη κατηγορία. Από πλευράς διαστάσεων το Hyundai Kona έχει μήκος 4,165 χλστ., πλάτος 1,800 χλστ. και ύψος 1,550 χλστ. Το μεταξόνιο κυμαίνεται στα 1.600 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 170 χλστ. Με άλλα λόγια το Kona αποτελεί το μικρότερο crossover της φίρμας. Όμως, ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του βρίσκονται και εκδόσεις με τετρακίνηση οπότε εύκολα μπορούμε να του προσθέσουμε και τον χαρακτηρισμό SUV.

Κοινώς η Hyundai δημιούργησε ένα αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει αρκετές δυνατότητες κινητήρων, κιβωτίων και συστημάτων μετάδοσης ώστε να καλύψει κάθε ζήτηση από κάθε ενδιαφερόμενο.

Hyundai Kona

Ξεχωριστή σχεδίαση για το Kona

Το Hyundai Kona είναι αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Η εμπνευσμένη από πανοπλία εμφάνισή του σε συνδυασμό με τη μάσκα Cascading, τη διχρωμία και τα νεανικά χρώματα δημιουργούν μία σιλουέτα άκρως ξεχωριστή. Στοιχεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερο είναι τα φωτιστικά σώματα με τους διπλούς προβολείς, τα φώτα ημέρας LED, οι νίκελ λεπτομέρειες στη μάσκα καθώς και αυτή η μικρή σχισμή που διατρέχει το καπό μεταξύ των φώτων. Οι ζάντες αλουμινίου ξεκινούν από τις 16 και φτάνουν μέχρι και τις 18 ίντσες.

 

Λειτουργικό εσωτερικό

Η καμπίνα του Hyundai Kona διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις από ένα μοντέλο της φίρμας. Έχει σύγχρονη και σοβαρή εμφάνιση και έναν πληρέστατο πίνακα οργάνων. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα, σε περίοπτη θέση, βρίσκεται η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας. Το τελευταίο ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες πλοήγησης, μέσων και συνδεσιμότητας. Υποστηρίζει τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto. Το σύστημα διατίθεται με 7-ετή δωρεάν συνδρομή LIVE Services, προσφέροντας ενημερωμένες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τον καιρό, την κίνηση, τις κάμερες ταχύτητας (όπου επιτρέπεται) και on-line αναζητήσεις για διάφορα σημεία ενδιαφέροντος.

Τα υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι σκληρά. Ωστόσο, σε αυτήν την πρώτη επαφή μας φάνηκαν να έχουν πολύ καλή συναρμογή και αρκετά καλό φινίρισμα. Πολύ θετική η εργονομία με τα περισσότερα μπουτόν να βρίσκονται στο αναμενόμενο σημείο. Αντίστοιχα καλό βαθμό λαμβάνουν οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν εντυπωσιάζουν, αν και κυμαίνονται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 361 λίτρα τα οποία έχουν σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης λόγω της ύπαρξης τετρακίνητων εκδόσεων.

Κινητήρες – Μετάδοση

Το Hyundai Kona διαθέτει μία πληρέστατη μηχανολογική γκάμα. Στη βενζίνη υπάρχουν οι T-GDI του 1.0 και των 1.6 λίτρων. Ο 1000άρης turbo αποδίδει ισχύ 120 ίππων και ροπή 172Nm και συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο. Ο δεύτερος προσφέρει 177 ίππους και 265Nm και συνδυάζεται με αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 4κίνηση. Στην πρώτη περίπτωση η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,2-5,4 λτ./100χλμ. και στην δεύτερη στα 6,7 λτ./100χλμ.

Η γκάμα επίσης θα αποκτήσει σύντομα μοτέρ πετρελαίου στα 1.6 λίτρα με ισχύ 115 και 136 ίππους. Η ηπιότερη έκδοση προσφέρεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο. Η ισχυρότερη  διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και προαιρετικά με σύστημα 4κίνησης. Περισσότερα τεχνικά για τους συγκεκριμένους συνδυασμούς αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες. Οι εκδόσεις πετρελαίου είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία και στην Ελλάδα.

Hyundai Kona

Στο δρόμο με το Hyundai Kona

Σε αυτήν την πρώτη δοκιμή του μοντέλου, είχαμε στη διάθεσή μας το 2κίνητο με τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 120 ίππων. Το μοτέρ είναι ροπάτο από χαμηλά μέχρι τις μεσαίες στροφές κινώντας σε αξιοπρεπείς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.233 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 12 δλ., τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα). Η προσεγμένη ηχομόνωση αφήνει τον χαρακτηριστικό ήχο του 3κύλινδρου να γίνει αντιληπτός μόνον όταν οι σ.α.λ. ανέβουν πολύ ψηλά. Το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο έχει σχετικά κοντή κλιμάκωση συμβάλλοντας στις επιδόσεις. Επιπρόσθετα ο επιλογέας ήταν εύχρηστος και με μικρές διαδρομές.

Συνολικά, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι θετική με τον οδηγό να έχει την αίσθηση ότι κάθεται ψηλά, ζητούμενο για την κατηγορία, και τις αναρτήσεις να προσφέρουν καλό κράτημα στις στροφές. Ίσως να έχουν ελαφρώς πιο σφιχτή αίσθηση από ότι θα περίμενες αλλά σε καμία περίπτωση το Kona δεν θα κουράσει στις ανωμαλίες.

Hyundai Kona

Τιμές – Εκδόσεις

Το Hyundai Kona προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: Style, Premium, Distinctive. Η Style σε καμία περίπτωση δε μπορεί να χαρακτηριστεί βασική, αλλά η Premium είναι αυτή που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες προτιμήσεις. Οι τιμές ξεκινούν από τα 16.590 ευρώ για το 1.0 T-GDI με τους 120 ίππους ενώ η έκδοση Distinctive επιβαρύνεται με 1.000 ευρώ. Ο 1.6 T-GDI ξεκινά από τα 21.990 ευρώ, ενώ στο πετρέλαιο οι τιμές βρίσκονται στα 19.290 και 21.290 για τους 115 και 136 ίππους αντίστοιχα. Η επόμενη εξοπλιστικά έκδοση επιβαρύνεται και στις δύο περιπτώσεις με 1.000 ευρώ.

Δείτε ακόμη: Video-δοκιμή του Volkswagen T-Roc

Πρώτη γνωριμία και με το Hyundai i20 MY2018

Hyundai i20

Η δεύτερη γενιά του Hyundai i20 ανανεώθηκε σε αρκετά σημεία με στόχο βεβαίως να παραμείνει ενδιαφέρουσα και να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία της. Η ανανέωση του i20 περιλαμβάνει τη μάσκα Cascading Grille, το αναβαθμισμένο πίσω μέρος, τη διχρωμία στην οροφή καθώς και 17 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς για ακόμη μεγαλύτερη εξατομίκευση.

Νέα προσθήκη στη γκάμα αποτελεί το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT καθώς και συστήματα ασφαλείας. Ανάμεσά τους το Hyundai SmartSense που περιλαμβάνει την αποφυγή σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist), την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System), αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Attention Warning) και υποβοήθηση λειτουργίας προβολέων (High Beam Assist). Σημαντικό νέο αποτελεί και η τοποθέτηση της οθόνης 7 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας με Apple Car Play και Android Auto.

Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Hyundai i20 γίνεται το πρώτο μοντέλο της φίρμας που αφήνει στο παρελθόν τους κινητήρες πετρελαίου και αποκτά τον 1.0 T-GDI των 100 και 120 υπερτροφοδοτούμενων ίππων πλάι στον ατμοσφαιρικό 1.2 των 75 και 84 ίππων. Περισσότερα όμως για το Hyundai i20 θα έχουμε σύντομα σε μία πιο πλήρη δοκιμή μαζί του.

Hyundai i20

Το review παρακάτω αφορά στο Hyundai Kona.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
8.5
Οδική Συμπεριφορά
8.5
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
9.5