Οι Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima και Fernando Alonso με το #8 Toyota TS050 HYBRID ξεκίνησαν τις 24 Ώρες του Le Mans από την pole position και πήραν την καρό σημαία μετά από 388 γύρους στο Circuit de la Sarthe της Γαλίας. Με τη νίκη της αυτή, η ομάδα της Toyota Gazoo Racing επεκτείνει την κυριαρχία της στο FIA World Endurance Championship (WEC) του 2018.

Toyota wins Le Mans 24h
Ιστορική στιγμή! Η Toyota κάνει το 1-2 στo Le Mans.

Οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López, οδήγησαν το δεύτερο αγωνιστικό της Toyota με το #7 και τερμάτισαν στη δεύτερη θέση του αγώνα, γράφοντας ιστορία για τη μάρκα. Στην 20η της προσπάθεια στο Le Mans, η Toyota πέτυχε το 1-2 και γίνεται ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής που κυριαρχεί στο La Sarthe. Την ίδια στιγμή, ο Kazuki Nakajima είναι ο πρώτος Ιάπωνας οδηγός που κερδίζει εκεί με ιαπωνικό αυτοκίνητο.

Στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης αλλά και της κλάσης LMP1 τερμάτισε το #3 Rebellion, με οδηγούς τους Thomas Laurent, Mathias Beche και Gustavo Menezes. Στην κατηγορία LMP2 η ρωσική G-Drive πήρε τη νίκη με τους Roman Rusinov, Jean-Eric Vergne και Andrea Pizzitola.

Απόλυτη κυριαρχία στο Le Mans για τις 911 RSR

Αν και η απουσία της Porsche από την κορυφαία κατηγορία LMP1 ήταν παραπάνω από αισθητή, οι 911 RSR έγραψαν τη δική τους ιστορία. Γιορτάζοντας φέτος τα 70 χρόνια ιστορίας της, η Porsche ήταν η απόλυτη κυρίαρχος στις κατηγορίες GTE Pro και GTE Am. Το πιο όμορφο αυτοκίνητο του αγώνα, το “ροζ γουρουνάκι” 911 RSR με το #92 και οδηγούς τους Michael Christensen, Kevin Estre και Laurens Vanthoor πήρε τη νίκη στην GTE Pro. Πίσω της η #91 911 RSR με τους Gianmaria Bruni, Richard Lietz και Frederic Makowiecki να κάνει το 1-2, αφήνοντας στην τρίτη θέση το #68 Ford GT της Chip Ganassi Racing με τους Sebastien Bourdais, Dirk Muller και Joey Hand.

Στην GTE Am, η ομάδα του ηθοποιού και σπορτσμαν Patrick Dempsey κέρδισε με την #77 911 RSR και οδηγούς τους Matt Campbell, Christian Ried και Julien Andlauer. Ακολούθησαν οι Ferrari 488 GTE της Spirit of Race (Giancarlo Fisichella, Francesco Castellacci, Thomas Flohr) και της Keating Motorsports (Jeroen Bleekemolen, Ben Keating, Luca Stolz).

Λίγα λόγια για το “ροζ γουρουνάκι”

Η ροζ 911 που κέρδισε στην GTE Pro του Le Mans αποτέλεσε φόρο τιμής στη θρυλική “Pink Pig” Porsche 917/20 του 1971. Ήταν ένα αγωνιστικό σε πειραματικό στάδιο που αγωνίστηκε στο ροζ χρώμα ενός γουρουνιού με σημάδια κοπής όπως αυτά υπάρχουν στον τοίχο ενός… κρεοπωλείου. Τότε βέβαια δεν είχε καθόλου τύχη, αφού τράκαρε και εγκατέλειψε τον αγώνα, ωστόσο φέτος το αγωνιστικό “ροζ γουρουνάκι” επέστρεψε και πήρε μια ιστορική νίκη στα 70ά γενέθλια της Porsche. Στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, τερμάτισε μία ακόμη retro χρώματος 911 RSR, στις αποχρώσεις της Rothmans.