Το ολοκαίνουργιο Volkswagen Touareg είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα και τοποθετείται στην κατηγορία των μεγάλων premium SUV. Με ανταγωνιστές μοντέλα όπως τα BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Range Rover Velar αλλά και το αναμενόμενο Audi Q8, σίγουρα η Volkswagen θα πρέπει να βάλει τα δυνατά της για να διεκδικήσει μερίδιο στην αγορά. Είναι λοιπόν το νέο Touareg 3ης γενιάς τόσο καλό; Το έχουμε στα χέρια μας για μια ολιγόωρη βόλτα και αναλύουμε πιο κάτω τα βασικότερα χαρακτηριστικά του.

“Βασιλική” αίσθηση στο δρόμο

Ξεκινώντας από την πρώτη αίσθηση που σου δίνει το Touareg οδηγικά, αυτή με μία λέξη είναι “βασιλική”. Βαριά λέξη για ένα Volkswagen, κι όμως η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που μετράει. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και αναπαυτικά, έχει εξαιρετική ορατότητα και νιώθει κυρίαρχος ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα δίπλα του. Το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ, οι υπερβολικές ανέσεις αλλά και ο πανίσχυρος κινητήρας κάτω από το καπό ενισχύουν την αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα σε ένα state-of-the-art αυτοκίνητο.

Η ναυαρχίδα της μάρκας υιοθετεί κορυφαία συστήματα τεχνολογίας αλλά και ένα σύγχρονο design που το καθιστά κομψό και δυναμικό. Διαθέτει τετρακίνηση 4Motion, κινητήρες πετρελαίου V6 και V8 και βενζίνης V6, τετραδιεύθυνση και προαιρετική αερανάρτηση με ηλεκτρομηχ. αντιστρεπτικές ράβδους. Το νέο Touareg αποτελεί υπόδειγμα κύλισης στην άσφαλτο, ενώ είναι και εξαιρετικά ικανό στο off-road.

Το μοντέλο έχει “χτιστεί” πάνω στην MLB (“modular longitudinal matrix”) πλατφόρμα του Group. Πρόκειται για μία πλατφόρμα/πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζονται τα μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου, από τα μεσαία μοντέλα και πάνω. Σε αντίθεση με το προηγούμενο, το μοντέλο της 3ης γενιάς είναι εμφανώς φαρδύτερο και μακρύτερο, όντας όμως χαμηλότερο. Οι διαστάσεις του είναι: 4,878μ. μήκος (+77χλστ.), 1,984μ. πλάτος (+44χλστ.), και 1,702μ. ύψος (-7χλστ.). Η αύξηση του πλάτους και του μήκους, σε συνδυασμό και με την ελαφρά μείωση του ύψους, είχαν σαν αποτέλεσμα την αισθητή τόνωση του δυναμισμού στις αναλογίες του αμαξώματος. Από πλευράς βάρους, το αυτοκίνητο είναι 106 κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη χρήση αλουμινίου (48%) και high-tech χάλυβα (52%). Συνολικά ζυγίζει 1.995 κιλά (3.0 V6 TDI).

Volkswagen Touareg

Σχεδίαση

Χαρακτηριστικό στοιχείο του σχεδιασμού του νέου Touareg αποτελεί το εμπρός μέρος. Η χρωμιωμένη μάσκα μοιάζει να είναι σμιλευμένη σε ένα ενιαίο κομμάτι μέταλλο και συμβάλλει στη διαμόρφωση του αισθητικού αποτελέσματος της φωτιστικής υπογραφής. Στο πλάι υπάρχουν λείες επιφάνειες που θυμίζουν φουσκωμένα πανιά ιστιοφόρου. Τα τονισμένα “φρύδια” των εμπρός φτερών και το μυώδες σχήμα των πίσω ώμων, ενισχύουν την εικόνα ότι πρόκειται για ένα ικανό off-roader. Η εμφάνιση του πίσω μέρους τονίζεται από τα LED φωτιστικά, ενώ η πόρτα του χώρου αποσκευών καταφέρνει να παραμένει σχεδόν αόρατη. Γεγονός που δίνει στον παρατηρητή την εικόνα του δυναμισμού. Την εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες διαμέτρου από 18 έως 21 ιντσών.

Το Innovision Cockpit κλέβει την παράσταση στην καμπίνα

Το Innovision Cockpit λανσάρεται για πρώτη φορά στο Touareg 3ης γενιάς. Η πλειοψηφία των πλήκτρων έχουν ενσωματωθεί σε μια οθόνη 15 ιντσών (ανάλυσης 1920×1020 pixels) πάνω από την κεντρική κονσόλα. Το cockpit περιλαμβάνει επίσης τα χειριστήρια του τετραζωνικού κλιματισμού αλλά και των λειτουργιών θέρμανσης, μασάζ και αερισμού των καθισμάτων! Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα χειριστήρια, όπως πχ η ένταση του ηχοσυστήματος, σκόπιμα απεικονίζονται σαν αναλογικά (είναι επίσης δυνατόν να ρυθμιστεί η ένταση και από την οθόνη αφής του συστήματος infotainment).

Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται το γυάλινο Digital Cockpit. Μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12 ιντσών (1920×720 pixels), η αποτελεί συνέχεια του επίσης γυάλινου “Discover Premium” συστήματος infotainment. Οι δύο οθόνες σχηματίζουν ένα ενιαίο σύνολο, με κοινά χαρακτηριστικά. Μεταξύ των βασικότερων χαρακτηριστικών του Innovision Cockpit περιλαμβάνεται το σύστημα επαγωγικής φόρτισης για smartphone, App Connect με MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto, Media Control για σύνδεση με tablets, τέσσερις θύρες USB και Wi-Fi hotspot για μέχρι και οκτώ συσκευές. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και σύστημα Head-up Display.

Άνεση και ποιότητα

Οι κρυστάλλινες οθόνες του Innovision Cockpit, οι λεπτομέρειες φυσικού ξύλου, το χειροποίητο δέρμα, το αλουμίνιο και οι λεπτομέρειες χρωμίου, συνθέτουν μια εξαιρετική εμφάνιση και αίσθηση στην καμπίνα. Τα καθίσματα μπορούν προαιρετικά να είναι ηλεκτρικά και με λειτουργία μασάζ, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε ένα Touareg.

Από πλευράς χώρων, πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους θα κάνουν άνετα ένα μεγάλο ταξίδι. Το πορτμπαγκάζ έχει συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 810 λίτρα (113 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Κινητήρες V6 και V8 καθώς και Plug-in hybrid

Αρχικά, στην Ευρώπη, το νέο Volkswagen Touareg διατίθεται με δύο κινητήρες V6 diesel ισχύος 231 και 286PS. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με κινητήρα V6 βενζίνης (340PS) και V8 turbodiesel (421PS). Οι κινητήρες TDI των 231 και 286 ίππων έχουν ροπή που φτάνει τα 500 και 600Nm αντίστοιχα. Ο βενζινοκινητήρας TSI έχει ροπή που φτάνει τα 450Nm, ενώ ο V8 φτάνει την εντυπωσιακή επίδοση των 900Nm.

Μελλοντικά θα υπάρξει και μια έκδοση plug-in υβριδική με συνδυαστική ισχύ 367PS. Το Touareg plug-in hybrid θα διατίθεται αρχικά στην αγορά της Κίνας. Η ακριβής ημερομηνία παρουσίασης του υβριδικού Touareg στην Ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι ακόμα γνωστή.

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με paddles στο τιμόνι.

Volkswagen Touareg

Στάνταρ σύστημα τετρακίνησης 4MOTION

Το τρίτης γενιάς Touareg διαθέτει με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MOTION και αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Το κιβώτιο μπορεί να διαχειριστεί ροπή μέχρι 1000Nm. Το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα αναλαμβάνει ένα κεντρικό διαφορικό. Έως και 70% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους εμπρός τροχούς, ενώ πίσω το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 80%.

Το ενεργό σύστημα ελέγχου 4MOTION Active Control έχει δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων κίνησης. Το σύστημα λειτουργεί μέσω επιλογέα στην κεντρική κονσόλα και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε προγράμματα κίνησης σε κανονικές συνθήκες δρόμου ή για κίνηση εκτός δρόμου. Οι πέντε στάνταρ και οι τέσσερεις προαιρετικές επιλογές των προγραμμάτων οδήγησης, μπορούν να πραγματοποιηθούν και από το αντίστοιχο μενού στο σύστημα infotainment.

Προγράμματα κίνησης εντός δρόμου:

  • Eco (για βέλτιστη οικονομία)
  • Comfort (για βέλτιστη άνεση σε μεγάλα ταξίδια)
  • Normal (για ισορροπημένη συμπεριφορά)
  • Sport (για συνθήκες δυναμικής οδήγησης και αντίστοιχης οδικής συμπεριφοράς)
  • Individual (με παραμέτρους που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό)

Προγράμματα για κίνηση εκτός δρόμου:

  • Snow (για κίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα)
  • Off-road Auto (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’, ιδανικό για «γενική χρήση» σε καταστάσεις εκτός δρόμου)
  • Sand (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’, για κίνηση σε άμμο)
  • Gravel (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’, για ελαφρώς ανώμαλο οδόστρωμα)
  • Off-road expert (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’, με παραμέτρους off-road που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό)

Volkswagen Touareg

Σύστημα Τετραδιεύθυνσης

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νέου Touareg είναι το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης. Χάρη σε αυτήν την τεχνολογία, όλοι οι τροχοί στρίβουν ταυτόχρονα ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Πρακτικά, η τετραδιεύθυνση επηρεάζει σε δύο οδηγικές καταστάσεις. Σε ταχύτητες μικρότερες των 37 χλμ/ώρα, και σε ταχύτητες πάνω από 37 χλμ/ώρα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά οι πίσω τροχοί στρίβουν σε γωνία αντίθετη με τους εμπρός. Αυτό χαρίζει ευελιξία και ευκολία στις μανούβρες, βελτιώνοντας κατά 1 μέτρο τον κύκλο στροφής (από τα 12,19 στα 11,19 μέτρα). Σε ταχύτητες άνω των 37 χλμ/ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Αυτό προσφέρει ομαλή και προοδευτική συμπεριφορά, καθώς η τετραδιεύθυνση σταθεροποιεί το αυτοκίνητο σε αλλαγές κατεύθυνσης, όπως πχ τα γρήγορα προσπεράσματα. Το ίδιο συμβαίνει και στους απότομους ελιγμούς για αποφυγή κινδύνου.

Η ανάρτηση του νέου Touareg

Το σύστημα ανάρτησης έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Τόσο εμπρός, όσο και πίσω, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (πενταπλοί), κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και χάλυβα.

Προαιρετικά προσφέρεται και σύστημα αερανάρτησης με ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης. Η αερανάρτηση δεν βελτιώνει μόνο την άνεση, αλλά και την αεροδυναμική και τις επιδόσεις του Touareg, ειδικά σε καταστάσεις οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος. Το σύστημα διαθέτει σαν στάνταρ, τις επιλογές Normal και Comfort, ενώ πρόσθετα υπάρχουν τα Off-road (ανύψωση αμαξώματος κατά 25 χλστ.) και Special off-road που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος συνολικά κατά 70 χλστ. Όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120 χλμ/ώρα, το σύστημα ανάρτησης χαμηλώνει αυτόματα το αμάξωμα κατά 15 έως 25 χλστ., ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά. Τέλος, προσφέρεται και η επιλογή Loading (χαμήλωμα κατά 40 χλστ.), που βοηθά στο φόρτωμα των αποσκευών στο πορτμπαγκάζ.

Το σύστημα αερανάρτησης βελτιστοποιεί και τις παραμέτρους κίνησης εκτός δρόμου. Η μέγιστη ικανότητα αναρρίχησης (60%) και παράλληλης κίνησης σε πλαγιά (35 μοίρες) παραμένουν ίδιες με τη συμβατική ανάρτηση. Ωστόσο, οι γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης αυξάνονται από 25 έως και 31 μοίρες, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αερανάρτηση. Η γωνία ράμπας αυξάνεται και αυτή από 18,5 έως και 25 μοίρες. Καθώς με την αερανάρτηση, αυξάνεται και η απόσταση από το έδαφος, αυξάνεται και η ικανότητα διάβασης νερού (από 490 σε 570 χλστ.).

Ακόμα μία τεχνολογική εξέλιξη είναι και το ενεργητικό σύστημα αντιστρεπτικών δοκών. Αυτό, μέσω ενός ηλεκτρομηχανισμού, ελέγχει και σταθεροποιεί την πρόσφυση (σύστημα eAWS). Για το συντονισμό της λειτουργίας τους φροντίζει μία κεντρική μονάδα ελέγχου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μεταξύ των δύο άκρων της κάθε αντιστρεπτικής παρεμβάλλεται ένα ηλεκτροκινητήρας.

Volkswagen Touareg

Συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

Το Touareg ενσωματώνει τη μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και άνεσης που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα Volkswagen. Στις τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνονται συστήματα όπως:

  • Night Vision – αναγνωρίζει ανθρώπους και ζώα στο σκοτάδι
  • Roadwork Lane Assist – σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
  • Front Cross Traffic Assist – σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας
  • Ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης
  • Αντιστρεπτικές δοκούς με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο
  • Προβολείς IQ.Light – LED matrix
  • Head-up Display – προβολή των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ

Εξοπλισμός – Εκδόσεις – Τιμές

Πέρα από τον βασικό εξοπλισμό, για το νέο Touareg διατίθενται και τρεις επιλογές πακέτων προαιρετικού εξοπλισμού: ‘Atmosphere’, ‘Elegance’ και ‘R-Line’. Στο πακέτο ‘Atmosphere’ συνδυάζονται αρμονικά το ξύλο και τα φυσικά χρώματα. Στο ‘Elegance’ κυριαρχούν τα στοιχεία τεχνολογίας με το μέταλλο και τα αντίστοιχα χρώματα. Και τέλος, στο ‘R-Line’ η έμφαση δίνεται αποκλειστικά στο σπορ χαρακτήρα. Και τα τρία πακέτα περιλαμβάνουν εξωτερικά σποϊλερ στο χρώμα του αμαξώματος. Ειδικά στο ‘R-Line’ περιλαμβάνονται και ειδικές προεκτάσεις στα φρύδια των φτερών, βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και αρκετά διακοσμητικά χρωμίου που στολίζουν τους προφυλακτήρες, τα πλαίσια των παραθύρων, και τη μάσκα, αλλά και την απόληξη της εξάτμισης.

Τα πιο χαρακτηριστικά επιμέρους στοιχεία βασικού εξοπλισμού είναι τα εξής:

  • Τετρακίνηση 4Motion
  • Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με paddles στο τιμόνι
  • Επιλογέας οδήγησης Active Control
  • Innovision Cockpit
  • Δερμάτινο σαλόνι με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα.
  • Keyless entry/go
  • Εσωτερικός φωτισμός Ambient Light
  • Συρόμενα και αναδιπλώμενα πίσω καθίσματα
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο με autohold
  • Λειτουργία πορτμπαγκάζ Easy Open / Close
  • Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια του Innovision Cockpit
  • Front Assist με ανίχνευση πεζού
  • Side Assist, Rear Cross Traffic Alert
  • Predictive Adaptive Cruise Control
  • Lane Assist
  • Pre Crash 360
  • Intersection Assist
  • Traffic Jam Assist
  • Ανίχνευση κόπωσης οδηγού
  • Ζάντες αλουμινίου 18” (231 PS) ή 19” (286 PS)
  • Επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες σε μάσκα και άλλα σημεία αμαξώματος
  • Πίσω αεροτομή
  • Ασημί μπάρες οροφής
  • Πίσω διπλή εξάτμιση με επιχρωμιωμένες τραπεζοειδείς απολήξεις
  • Μαύρος πίσω διαχύτης

Το νέο Touareg είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε πρώτη φάση με τον τρίλιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα. Σε δύο εκδόσεις, με 231 και 286 ίππους, σε πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με προτεινόμενες τιμές λιανικής 77.700 € και 84.000 € αντίστοιχα.

Volkswagen Touareg