WRC: Απίστευτο come back του Loeb στην Ισπανία

Οι Sebastien Loeb και Daniel Elena οδηγώντας για τη Citroën κατέκτησαν τον 12ο και προτελευταίο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ για το 2018. Όμως... για μισό λεπτό! Τι δουλειά έχει ο Loeb στο WRC και πως κέρδισε έναν αγώνα του WRC 6 χρόνια μετά την τελευταία του σαιζόν στο πρωτάθλημα;

Sebastien Loeb

Το Ράλλυ Ισπανίας, δεν ήταν απλά ένας αγώνας. Ήταν μια περίτρανη απόδειξη ότι ο Sebastien Loeb είναι γεννημένος και παντοτινός παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο άνθρωπος είναι θρύλος του motorsport και αυτό αποδείχτηκε ξανά, χθες στην Ισπανία. Ο Loeb με συνοδηγό τον Elena έκανε έναν αγώνα που θύμισε τα παλιά. Πήρε την 79η νίκη στην απίστευτη καριέρα του και παρά τα 6 χρόνια απουσίας του από πλήρη εμπλοκή στο θεσμό έδειξε σε όλους ότι είναι οι απόλυτος βασιλιάς του σπορ. Ακόμη κι όταν παρακολουθεί τους αγώνες από τον καναπέ του σπιτιού του.

Τι δουλειά έχει ο Loeb στο Ράλλυ Ισπανίας;

Όταν αγαπάς αυτό που κάνεις, το κάνεις καλά ακόμη και όταν αυτό είναι από χόμπι. Έτσι, ο Sebastien Loeb έκανε μια ακόμη guest εμφάνιση σε αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλλυ, μαζί με τον συνοδηγό του, Daniel Elena. Οι δυο τους βρέθηκαν στα μπάκετ ενός Citroen C3 WRC, έξι χρόνια μετά την πλήρη συμμετοχή τους στο WRC. Ο Loeb γνωρίζει καλά τον αγώνα της Ισπανίας και τον έχει κερδίσει 8 φορές από το 2005 έως το 2012. Από το 2012 δεν είχε ξανατρέξει στην Ισπανία. Σε προηγούμενες guest συμμετοχές του στο WRC (όπως πχ στο Μεξικό) είχε δείξει πως έχει ακόμα το ρυθμό να ακολουθήσει τους γρήγορους και πιο νέους συμμετέχοντες.

Παραπάνω από ανταγωνιστικός

Βέβαια τις τελευταίες ημέρες, ο Loeb όχι μόνο κράτησε ρυθμό, αλλά κατάφερε και προσαρμόστηκε άμεσα στις μικτές συνθήκες του ράλλυ Ισπανίας. Από την πρώτη κιόλας ημέρα βρέθηκε στην 4η θέση γενικής, μόλις 0,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον τρίτο και 3,4 δλ. από τον δεύτερο. Στην πορεία του αγώνα, ο Loeb πέτυχε εντυπωσιακούς και άκρως ανταγωνιστικούς χρόνους, δείχνοντας πως το αγωνιστικό της Citroen έχει τη δύναμη να πρωταγωνιστήσει. Από την άλλη ο Carig Breen με το άλλο C3 ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα πίσω στην 8η θέση.

Το Σάββατο, την δεύτερη ημέρα του αγώνα, τα πάντα άλλαξαν. Ο αγώνας γύρισε σε άσφαλτο και μάλιστα βρεγμένη. Συνθήκες που ο Seb είχε να τρέξει από το 2013. Και εδώ ήταν που τους “έστειλε όλους αδιάβαστους”. Όχι μόνο προσαρμόστηκε γρήγορα αλλά πέτυχε και τη νίκη στην 12η ειδική διαδρομή, ανεβαίνοντας έτσι στην 3η θέση της γενικής, στα 8,0 δλ πίσω από τον πρώτο.

Στο τελευταίο σκέλος, ο “κοντός” έπαιξε το δυνατό του χαρτί. Ξεκίνησε ριψοκίνδυνα με σκληρά σλικ ελαστικά, προβλέποντας ότι οι δρόμοι θα στεγνώσουν. Πήρε τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας και έφτασε στο πρώτο service με 7,1 δλ. προβάδισμα από τον 2ο στη γενική. Ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κράτησε από εκείνη τη στιγμή τη θέση του. Παρά ένα μικρό λάθος στην 17η ε.δ. κέρδισε τον αγώνα με διαφορά 2,9 δλ. από τον Sebastian Ogier με Ford Fiesta. Η προηγούμενη νίκη του στο WRC ήταν το 2013 στην Αργεντινή. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη για τη Citroen εδώ και πολύ καιρό. Η 99η συνολικά στην εμπλοκή της ομάδας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Για την ιστορία, στην Ισπανία πίσω από τους Loeb και Ogier τερμάτισαν οι Evans (Ford Fiesta), Neuvile (Hyundai i20), Sordo (Hyundai i20) και Tanak (Toyota Yaris).

Sebastien Loeb

Και τώρα τι; Μήπως ο Loeb θα επιστρέψει στην ενεργό δράση;

Αυτό δεν είναι ξεκάθαρο, αν και ο 44-χρόνος δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του. Σχεδόν δάκρυσε από χαρά στο βάθρο του τερματισμού και δεν απέκλεισε το γεγονός να είναι μαζί με τον Ogier το 2019.

Ίσως το μέλλον μου είναι γραφτό να κάνω αυτό που έκανα ως τώρα. Δεν ξέρω, δε μου είναι ακόμη ξεκάθαρο. Η Peugeot σταμάτησε το Rallycross, οπότε θα πρέπει να σκεφτώ τι θα κάνω στο μέλλον.

Ο ίδιος πάντως είχε ξεκαθαρίσει παλιότερα ότι δε σκοπεύει να έχει full-time εμπλοκή στο WRC. Χωρίς φυσικά να αποκλείει το ενδεχόμενο της part-time συμμετοχής. Θυμίζουμε πως ο Sebastien Ogier, ο τρέχον ηγέτης στο πρωτάθλημα των οδηγών, το 2019 αφήνει την M-Sport και μετακομίζει στην ομάδα της Citroen.