Ο όμιλος PSA έφερε ξανά στο προσκήνιο το όνομα DS το 2009 σαν την premium εκδοχή των μοντέλων Citroen. Το εγχείρημα έλαβε αποδοχής από κοινό και αγοραστές, έτσι οι ιθύνοντες του ομίλου αποφάσισαν να προχωρήσουν ένα μεγάλο βήμα παραπέρα κάνοντας τη DS Automobiles μία ανεξάρτητη μάρκα. Πρέπει λοιπόν να γίνει αντιληπτό ότι πλέον η DS δεν είναι η πολυτελής μάρκα της Citroen, αλλά είναι η πολυτελής μάρκα του ομίλου PSA. Αυτή ήρθε να προστεθεί πλάι στις Citroen, Peugeot και Opel. Για αυτό το λόγο τα μοντέλα της, όπως το DS 7,  δεν θα εκτίθενται και θα πωλούνται σε μία έκθεση Citroen, Peugeot ή Opel.

Αντιθέτως, θα δημιουργηθούν νέα και τελείως ανεξάρτητα καταστήματα. Αυτά όπως μας εξήγησαν οι υπεύθυνοι της ελληνικής αντιπροσωπείας θα είναι σημαντικά διαφοροποιημένα και πολυτελή. Μάλιστα θα προσφέρουν μία νέα εμπειρία επιλογής αυτοκινήτου. Το πρώτο από αυτά θα ανοίξει σύντομα στην Αθήνα, ενώ ετοιμάζεται ένα ακόμα κατάστημα DS στην Θεσσαλονίκη.

DS 7 CROSSBACK

Γνωριμία με το DS 7 Crossback

Προκειμένου να ξεκινήσει η νέα αυτή εταιρία την πορεία της δημιουργήθηκε ένα μεγάλο crossover. Ο λόγος για το DS 7 Crossback, το οποίο είχαμε την δυνατότητα να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε στην πρώτη αυτή παρουσίαση στους δημοσιογράφους στην Αθήνα. Το DS 7 Crossback είναι ένα επιβλητικό και πολύ ξεχωριστό μοντέλο. Η εμφάνιση τραβά αναμφίβολα τα βλέμματα. Ακόμη, είναι τέτοια η προσοχή στις λεπτομέρειες που έχουν δώσει οι σχεδιαστές του μοντέλου που μόλις αρχίσεις και παρατηρείς συγκεκριμένα στοιχεία χρειάζεσαι χρόνο για να ολοκληρώσεις μία περιστροφή του μοντέλου. Έντονες ακμές, γωνίες, φωτιστικά σώματα με διαμαντένιες λεπτομέρειες, τεράστια μάσκα και νίκελ είναι μερικά μόνον από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο σύνολο.

Από πλευράς διαστάσεων, το DS 7 Crossback έχει μήκος 4.573 χλστ. πλάτος 1.906 χλστ. και ύψος 1.625 χλστ. Το μεγάλο μεταξόνιο φτάνει τα 2.738 χλστ. Όλα αυτά σημαίνουν ότι το γαλλικό μοντέλο είναι αρκετά πιο μεγάλο από τους θεωρητικούς ανταγωνιστές (Audi Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Volvo XC40). Προσεγγίζει μάλιστα τη μεγαλύτερη κατηγορία  των Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Volvo XC60.

DS 7 CROSSBACK

Στο εσωτερικό του DS 7 Crossback

Αν η εξωτερική εικόνα του γαλλικού μοντέλου είναι ξεχωριστή, τότε αυτή του εσωτερικού είναι ακόμα καλύτερη! Πολύ ιδιαίτερη αλλά και καλαίσθητη σχεδίαση. Η κεντρική κονσόλα με τους διακόπτες στα άκρα, ο επιλογέας του κιβωτίου και το τιμόνι είναι ίσως τα πρώτα που κοιτάς. Δε γίνεται όμως να μην πέσει το μάτι σου στην τεράστια οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας των 12.3 ιντσών. Εκτός από αφή διαθέτει και μπουτόν στο κάτω μέρος για εύκολο χειρισμό των βασικών λειτουργιών. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει την εμφάνιση που θα βλέπει.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί συνολικά είναι ίσως η καλύτερη που μπορούμε να συναντήσουμε στην κατηγορία. Οι ραφές για παράδειγμα είναι τεχνικής διαμαντιού και έγινε ειδική μελέτη προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στο DS 7 Crossoback. Θα πρέπει να αναφέρουμε βεβαίως ότι, ανάλογα την έκδοση αλλά και την επιλογή του αγοραστή, οι επενδύσεις στο ταμπλό και τα υλικά (υπάρχει δέρμα, αλκαντάρα κ.α.) διαφοροποιούνται. Τα τελευταία είναι εξαιρετικής ποιότητας και με εξίσου καλή συναρμογή. Πετυχαίνουν το σκοπό που είναι να δώσουν στους επιβάτες του μοντέλου μία αίσθηση υψηλής πολυτέλειας.

Φυσικά οι χώροι για τους επιβάτες, λόγω και των μεγάλων εξωτερικών διαστάσεων, είναι άκρως γενναιόδωροι. Τα καθίσματα έχουν νέα σχεδίαση και προσφέρουν μία πολύ αναπαυτική θέση. Ο δε χώρος των αποσκευών είναι χωρητικότητας 555 λίτρων. Θα θέλαμε όμως να ανοίγει και να κλείνει ηλεκτρικά με μπουτόν, λόγω της πολυτελούς φιλοσοφίας του μοντέλου.

DS 7 CROSSBACK

Εξοπλισμός

Το DS 7 Crossback ως ένα πολυτελές μοντέλο διαθέτει ουκ ολίγα συστήματα άνεσης και ασφάλειας ανάλογα την έκδοση. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε:

  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Pack Advanced Safety: Ενεργό σύστημα επόπτευσης νεκράς γωνίας, Driver Attention Alert & αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας
  • Σύστημα DS Active Scan Suspension (αναγνώρισης λακούβων και κακοτεχνιών)
  • Σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας (AFIL)
  • Σύστημα DS Active Safety Brake: Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
  • Φρένα πολλαπλής σύγκρουσης (Multi Collision Brakes)
  • Speed limit recognition & recommendation: Ανίχνευση ορίου ταχύτητας & σύσταση προς τον οδηγό
  • Coffee Break Alert: Σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού
  • Σύστημα DS Active Scan Suspension
  • Σύστημα νυχτερινής όρασης
  • Σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος

Κινητήρες – Μετάδοση

Το DS 7 Crossback ξεκινά την εμπορική του καριέρα με μία πλήρη γκάμα κινητήρων και κιβωτίων. Στη βενζίνη η πρώτη επιλογή με τιμή 27.999 ευρώ συναντούμε τον 1.2 λίτρων, 3κύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο PureTech των 130 ίππων και των 230Nm. Συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο. Η επόμενη επιλογή είναι ο 1.6 PureTech με 180 ίππους και 250Nm ροπής. Κορυφαία επιλογή είναι ο 1.6 THP με 225 ίππους και 300Nm ροπής. Αμφότεροι διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και οι τιμές τους ξεκινούν από τα 36.865 ευρώ και 44.700 ευρώ αντίστοιχα. Σε διαφορετικά όμως επίπεδα εξοπλισμού.

Στο πετρέλαιο, η γκάμα του DS 7 Crossback ξεκινά με τον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και 300Nm ροπής. Η έκδοση με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ξεκινά από τα 32.100 ευρώ και με το αυτόματο 8τάχυτο από τα 35.665 ευρώ, συνοδευόμενη όμως από καλύτερο εξοπλισμό. Τέλος, υπάρχει και το μοτέρ 2.0 BlueHDi με 180 ίππους και 400Nm ροπής, αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο και τιμή 45.225 ευρώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6.2, έχουν εκπομπές ρύπων CO2 μεταξύ 104-134 γρ./χλμ. και μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4-5.8 λτ/100χλμ. Σε όλες τις περιπτώσεις η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στον εμπρόσθιο άξονα.

DS 7 CROSSBACK

Στο δρόμο με το DS 7 Crossback

Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης οδηγήσαμε το κορυφαίο DS 7 Crossback. Αυτό δηλαδή με τον κινητήρα των 2 λίτρων BlueHDi στο πετρέλαιο, το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού και την έκδοση Opera. Από πλευράς εκδόσεων υπάρχουν ακόμα οι Performance Line και Bastille. Η γενική εικόνα που αποκομίζουν οδηγός και επιβάτες είναι αυτή μίας πολύ άνετης, ξεκούραστης και πολυτελούς μετακίνησης. Χαμηλά επίπεδα θορύβου από κινητήρα και εξωτερικούς παράγοντες, πολύ άνετη ανάρτηση και γενικά ένας ήπιος χαρακτήρας. Το DS 7 Crossback φανερώνει με το καλημέρα ότι μπορεί να καλύπτει εύκολα και απροβλημάτιστα κάθε απόσταση χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Στα πολύ θετικά το αυτόματο κιβώτιο με γρήγορες και ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων. Δεν μας άφησαν τις καλύτερες των εντυπώσεων οι επιδόσεις του μοτέρ, παρά τους 180 ίππους και τη ροπή των 400Nm και η μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Προφανώς και το DS 7 Crossback θα αποκτηθεί από πελάτες που θέλουν την πολυτέλεια, το ντιζάιν, την ποιότητα και τις ξεκούραστες μετακινήσεις που μπορεί να τους προσφέρει το γαλλικό μοντέλο. Οι πελάτες αυτοί θα έχουν σε δεύτερη ή ακόμα και σε τρίτη μοίρα τις επιδόσεις και την αίσθηση πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, υπάρχουν ανταγωνιστές του μοντέλου που προσφέρουν το κάτι παραπάνω και σε αυτούς τους τομείς. Κανένα όμως δεν είναι τόσο ξεχωριστό και ιδιαίτερο όσο το DS 7 Crossback.

DS 7 CROSSBACK

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
9.5
Επιδόσεις
7
Οδική Συμπεριφορά
8.5
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
9