Στα άδυτα του νέου κινητήρα Firefly της FCA

Στο χορό των μικρών turbo κινητήρων επιστρέφει η FCA με τον καινούριο βενζινοκινητήρα FireFly, έναν από τους πιο προηγμένους της κατηγορίας. Μια ματιά στα ενδότερα του νέου κινητήρα αποκαλύπτει εκτός από την υψηλή τεχνολογία και τα μοναδικά του πλεονεκτήματα.

FireFly Turbo

Η Fiat Chrysler Automobiles διαθέτει τεράστια παράδοση στο σχεδιασμό και εξέλιξη κινητηρίων συνόλων. Από μικρούς για αυτοκίνητα πόλης, μέχρι σύνολα για supercars, η FCA δημιουργεί κινητήρες που ξεχωρίζουν για την απόδοση, την οικονομία, αλλά και τα γενικότερα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους. Στην περίπτωση του νέου Turbo βενζινοκινητήρα FireFly που παρουσιάστηκε στο νέο 500Χ, οι μηχανικοί της μάρκας χρησιμοποίησαν τόσο δοκιμασμένες λύσεις του ομίλου, όσο και νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας τον πλέον προηγμένο κινητήρα της κατηγορίας. Μια ματιά στα ενδότερα της νέας γενιάς κινητήρων αποκαλύπτει, τόσο τα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά, όσο και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν.

Fiat 500X FireFly Turbo

Χαμηλό βάρος, υψηλή αποδοτικότητα

Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς κινητήρων έχει δημιουργηθεί γύρω από την πιο αποδοτικά δυνατή αρχιτεκτονική όπου κάθε κύλινδρος έχει χωρητικότητα 0,33 λίτρων. Αποτέλεσμα ένας 3κυλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου και ένας 4κυλινδρος χωρητικότητας 1,33 λίτρων. Κοινός παρανομαστής η υψηλή απόδοση (120 και 150 ίπποι αντίστοιχα), αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (μόλις 93 κιλά για το μπλοκ). Το σύνολο του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, ενώ ειδικότερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης. Παράλληλα, η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

Προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας

Σε συνδυασμό με την έξυπνη αρχιτεκτονική, το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) ακόμα και στην περίπτωση του 3κυλινδρου συνόλου. Το πρωτοποριακό σύστημα MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA) εξελίχθηκε στην 3 γενιά του, προσφέροντας ακόμα υψηλότερη απόδοση μέσω της καλύτερης «αναπνοής» του κινητήρα. Μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής, το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και αυξημένη διάρκεια ζωής. Παράλληλα η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβυλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α., συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

FireFly Turbo

Λογισμικό και σύστημα διαχείρισης ρύπων

Γνωστή για την ευαισθησία της στα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, η FCA στην περίπτωση της νέας γενιάς κινητήρων FireFly χρησιμοποίησε τις πλέον σύγχρονες εφαρμογές τόσο σε επίπεδο λογισμικού, όσο και συστημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Παράλληλα κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Δυνατότητες μελλοντικών εξελίξεων

Η προηγμένη τεχνολογική δομή των κινητήρων FireFly αποτελεί την ιδανική βάση για τη δημιουργία νέων συνόλων που θα προστεθούν στη γκάμα κινητήρων της FCA. Έχοντας σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυάζεται με υβριδικά συστήματα, ο κινητήρας FireFly, διαθέτει όλη τη σχεδιαστική ευελιξία ώστε να διατηρεί τα κατασκευαστικά του πλεονεκτήματα σε μεγάλο βάθος χρόνου. Παράλληλα ο έξυπνος σχεδιασμός και η υψηλή αξιοποίηση κοινών τμημάτων επιτρέπει την παραγωγή διαφόρων εκδόσεων του κινητήρα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με σημαντικά οφέλη για το κόστος, την αξιοπιστία, αλλά και το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της παραγωγικής διαδικασίας.

FireFly Turbo