Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio Super 2.2D 210hp

Αυτή είναι η Stelvio, το πρώτο SUV της Alfa Romeo και πρακτικά η XL εκδοχή της Giulia. Και αυτό φαίνεται και σχεδιαστικά, αφού Giulia και Stelvio έχουν πολλά κοινά στοιχεία και κυρίως εμπρός.

Ένα σπορτίφ SUV με τα μοναδικά οδηγικά χαρακτηριστικά μιας Alfa Romeo. Αυτή είναι η Stelvio, ένα αυτοκίνητο που δανείζεται το όνομα του από τη φημισμένη ορεινή διαδρομή Stelvio Pass. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Stelvio Super 2.2 Diesel, με ισχύ 210 ίππων και 470 Nm ροπής. Συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Η Stelvio είναι μια άνετη Giulia από μέσα

Στο εσωτερικό της η Stelvio μοιάζει πολύ με τη Giulia, μόνο που εδώ η πρόσβαση είναι πολύ πιο άνετη από τη χαμηλή πισωκίνητη αδελφή της. Η εικόνα στην καμπίνα είναι πολύ σπορ, πολύ Alfa Romeo. Η καμπίνα είναι καλοσχεδιασμένη, η κεντρική οθόνη ενσωματώνεται πλήρως στην κονσόλα, ενώ πολύ σπορ είναι και το τιμόνι. Μάλιστα ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα είναι πάνω στο τιμόνι, κάτι που δε συναντάς εύκολα σε κάποιο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον σε κάποιο SUV. Ωραίος είναι και ο πίνακας οργάνων. Δεν είναι πλήρως ψηφιακός, όπως συμβαίνει πλέον στα γερμανικά μοντέλα της κατηγορίας. Είναι  όμως ευχάριστος στο μάτι και έχει μια ευδιάκριτη οθόνη στο κέντρο.

Όλες οι εκδόσεις είναι αυτόματες και ο επιλογέας είναι τύπου joystick, αντίστοιχος με αυτόν που συναντά κανείς και σε μοντέλα της BMW. Η ποιότητα είναι καλή. Ίσως όχι το ίδιο καλή με τους γερμανούς ανταγωνιστές, αλλά αγγίζει τον όρο premium. Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 525 λίτρα, ενώ έχει τετραγωνισμένο και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Alfa Romeo Stelvio
Φωτό: Βαγγέλης Παμπούκης | automoto.com.gr

Σπορ αίσθηση στο δρόμο

Οδηγώντας την Alfa Romeo Stelvio, η αίσθηση που σου δίνει είναι περισσότερο σπορ απο όσο περιμένεις σε ένα SUV. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και απόκριση και το αυτόματο κιβώτιο γρήγορο και λειτουργικό. Όπως και στα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα η ορατότητα προς τα πίσω είναι κάπως περιορισμένη. Η ανάρτηση είναι επίσης σκληρή για SUV και αυτό το αντιλαμβάνεται αμέσως ο οδηγός. Απορροφά βεβαίως αποτελεσματικά τους κραδασμούς, αλλά η αίσθηση που σου δίνει είναι πρωτόγνωρη για όχημα αυτής της κατηγορίας, χωρίς αυτό να είναι κάτι το αρνητικό.

Βεβαίως αυτό που υπάρχει στη Stelvio και δεν υπάρχει σε κανένα άλλο SUV είναι η fun to drive αίσθηση στην οδήγηση. Νιώθεις ότι οδηγείς τη Giulia, όμως κάθεσαι ψηλότερα και πιο άνετα. Σε στροφές είναι πραγματικά ευχάριστη και έχει ένα εξαιρετικό μπροστινό σύστημα (ανάρτηση με διπλά ψαλίδια) που το νιώθεις σαν προέκταση των χεριών σου όταν στρίβεις. Το αυτοκίνητο γραπώνεται στο δρόμο όπως λίγα μοντέλα, δεν τρομάζει και κάνει τον οδηγό να θέλει να κινηθεί με σπορ διαθέσεις. Ακόμη και σε αυτή την έκδοση diesel. Επίσης, έχει ιδανική κατανομή βάρους 50-50, ενώ συνολικά ζυγίζει περίπου 1.660 κιλά, όντας το ελαφρύτερο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία. Σημαντικό πλεονέκτημα στη Stelvio είναι το ότι αυτοκίνητο έχει πολλά τμήματα από αλουμίνιο, όπως το καπό και τα φτερά, ενώ ο άξονας μετάδοσης είναι από ανθρακονήματα.

Όσο για τις τιμές, αυτές ξεκινούν από 51.200 για τη βασική έκδοση πετρελαίου, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας 2.2 4X4 Super με 210 ίππους κοστίζει 59.900.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
9.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
8.5