Η Citroen είναι μία εταιρία με μικρή παράδοση στα SUV. Ωστόσο, ακολουθώντας την τάση της εποχής έχει δημιουργήσει μία μεγάλη και αρκετά σεβαστή γκάμα στη συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι μετά τα C3 Aircross και C4 Aircross ρίχνει στην αγορά το C5 Aircross, το οποίο μάλιστα πλέον αποτελεί τη ναυαρχίδα της φίρμας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μοντέλο που διαθέτει στις εκθέσεις της.

Στα βασικά του χαρακτηριστικά ξεχωρίζουμε την σχεδίαση, την πληρέστατη γκάμα κινητήρων και κιβωτίων, καθώς και τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η πρώτη γνωριμία μαζί του περιελάμβανε αυθημερόν ταξίδι στα Τρίκαλα Κορινθίας, από την Αθήνα. Στόχος να το δοκιμάσουμε σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο αλλά και στα χιόνια.

Η σχεδίαση του C5 Aircross

Το C5 Aircross είναι αναμφίβολα ένα κλασικό δείγμα γραφής της τωρινής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Citroen. Είναι επιβλητικό στην όψη με τα φώτα ημέρας, τους προβολείς, το σήμα και την μάσκα να δημιουργούν μία ξεχωριστή εικόνα. Στο καπό υπάρχουν δύο έντονα “νεύρα”, ενώ στο πλάι του αμαξώματος ξεχωρίζουν τα προστατευτικά Airbumps και το μεγάλο νίκελ γύρω από τα παράθυρα σε C (Citroen) σχεδίαση. Πίσω, η εικόνα είναι σπορτίφ λόγω των led φώτων, του μικρού τζαμιού, της αεροτομής στην οροφή και των… ψεύτικων απολήξεων της εξάτμισης.

Σε όλα αυτά προσθέστε τις χρωματικές λεπτομέρειες, τη δυνατότητα διχρωμίας, τα επτά χρώματα αμαξώματος, τις μπάρες οροφής, τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου (17 έως 19 ίντσες) και έχουμε 30 διαφορετικούς συνδυασμούς. Ότι δηλαδή θα περίμενε κανείς από μία εταιρία όπως η Citroen. Από πλευράς διαστάσεων το  C5 Aircross επιβεβαιώνει ότι είναι ένα μεγάλο SUV. Έχει μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.969 χλστ. και ύψος 1.854 χλστ. Στα πολύ θετικά η μεγάλη απόσταση των 230 χλστ. από το έδαφος και το επίσης μεγάλο μεταξόνιο των 2.730 χλστ.

Στην καμπίνα

Το εσωτερικό του Citroen C5 Aircross ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα της εξωτερικής σιλουέτας. Αυτό σημαίνει ότι οδηγός και επιβάτες έχουν μία ξεχωριστή και σύγχρονη εικόνα με αρκετές και γερές δόσεις πολυτέλειας.

Ξεχωρίζουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με τα τρία διαφορετικά στυλ γραφικών. Μελανό του σημείο το στροφόμετρο, το οποίο στην εκδοχή που εμφανίζεται είναι τόσο μικρό που μοιάζει με δείκτη βενζίνης ή θερμοκρασίας. Στην κεντρική κονσόλα βεβαίως φωλιάζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας των 8 ιντσών η οποία προσφέρει όλα όσα περιμένεις (GPS, Bluetooth, συνδεσιμότητα με Android Auto, Apple Car Play). Για γρήγορη επιλογή των λειτουργιών του υπάρχουν τα αντίστοιχα μπουτόν στο κάτω μέρος κάτι που βοηθά το κομμάτι της εργονομίας. Μας αρέσουν ακόμα η σχεδίαση των αεραγωγών, του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και το μεγάλο σε αποθηκευτικό χώρο υποβραχιόνιο. Οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα οι αρκετές και μεγάλες. Στη λίστα του εξοπλισμού διατίθεται και υποδοχή για ασύρματη φόρτιση του κινητού σας τηλεφώνου.

Δεν μας άρεσαν τόσο τα paddles για τη σειριακή λειτουργία, τα οποία με το 8τάχυτο κιβώτιο μοιάζουν ανούσια. Επιπρόσθετα δείχνουν και είναι πολύ… παλιά. Επίσης θεωρούμε ότι σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας και τιμής τα σκληρά πλαστικά θα μπορούσαν να είναι πιο περιορισμένα σε έκταση και να συνάδουν με το πάρα πολύ καλό φινίρισμα.

Επανερχόμενοι στα θετικά, δε γίνεται να μην αναφερθούμε στα πολύ άνετα καθίσματα (κάνουν μέχρι και μασάζ σε κάποιες εκδόσεις) και στους πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ιδίως για τους πίσω, αξίζει να αναφερθεί η 3θέσια διάταξη με τα τρία μονά καθίσματα. Έχουν τη δυνατότητα να σύρονται ανεξάρτητα και να τροποποιείται η κλίση της πλάτης. Έτσι αλλάξει και ο χώρος των αποσκευών ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αυτός ξεκινά από τα εντυπωσιακά 580 λίτρα.

Κινητήρες – Μετάδοση

To Citroen C5 Aircross ξεκινά τις πωλήσεις του στην Ελλάδα με δύο κινητήρες βενζίνης και ισάριθμους πετρελαίου. Στη βενζίνη έχουμε τον 1.2 PureTech με ισχύ 130 ίππων και μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, καθώς και τον 1.6 PureTech των 180 ίππων. Ο δεύτερος συνδυάζεται αποκλειστικά με το καινούργιο αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο EAT8.

Στο πετρέλαιο η γκάμα περιλαμβάνει τον πολύ ενδιαφέρον 1.5 BlueHDi με ισχύ 130 ίππους, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο. Κορυφαία επιλογή είναι ο 2.0 BlueHDi με 180 ίππους και το αυτόματο EAT8. Όλες οι εκδόσεις διακρίνονται για την πολύ χαμηλή τους εργοστασιακή κατανάλωση (ξεκινά από τα 4.1 λτ./100χλμ.) και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων (ξεκινούν από τα 106 γρ./χλμ.). Επίσης, όλες οι εκδόσεις είναι με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Καμία δε διατίθεται με τετρακίνηση, ενώ το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent είναι η μοναδική βοήθεια σε δύσβατα ή γλιστερά σημεία.

Citroen C5 Aircross

Πίσω από το τιμόνι του C5 Aircross

Η οδήγηση του Citroen C5 Aircross είναι η αναμενόμενη. Το μοντέλο δίνει έμφαση στην άνεση των επιβαινόντων. Ο κινητήρας σπάνια γίνεται αισθητός στην καμπίνα όπως επίσης οι εξωτερικοί θόρυβοι, αποτέλεσμα της καλής ηχομόνωσης. Aκόμα και σε υψηλές ταχύτητες οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν. Σημαντικό ρόλο στην άνεση των επιβατών, ακόμα και με τους τροχούς των 19 ιντσών της δοκιμής, παίζει η νέα ανάρτηση που έχει εξελίξει η Citroen. Ο λόγος για την Progressive Hydraulic Cushions (που γνωρίσαμε και στο C4 Cactus), η οποία προέρχεται από την εμπειρία της Citroën στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών, ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ (αναστολείς) σε κάθε πλευρά. Το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι άριστο, καθώς προσφέρει γρήγορες εναλλαγές σχέσεων και σωστή επιλογή σχέσεων ώστε να διατηρεί τη ροπή στα επιθυμητά επίπεδα και τον κινητήρα σε “ήσυχες” σ.α.λ. Το τιμόνι ωστόσο παραείναι ελαφρύ και δίχως αίσθηση προς τον οδηγό του.

Σε κάθε περίπτωση το Citroen C5 Aircross είναι ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο με το οποίο μπορείτε να καλύψετε μικρές και μεγάλες αποστάσεις σε πόλη, επαρχιακό δρόμο και αυτοκινητόδρομο. Για τα δύσκολα δεν υπάρχει η τετρακίνηση σε καμία έκδοση. Ωστόσο το σύστημα Grip Control με το Hill Assist Descent προσφέρουν μία μικρή βοήθεια.

Ο κινητήρας που επιλέξαμε να οδηγήσουμε ήταν ο μικρός diesel των 1.5 λίτρων και των 300Nm. Οι επιδόσεις του σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο είναι αξιοπρεπείς  και γενικά η λειτουργία του είναι αρκετά ήσυχη, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 189 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή, αυτή κυμάνθηκε στα 6-7 λτ./100χλμ. σε ταχύτητες ταξιδίου στον αυτοκινητόδρομο και στο ανηφορικό επαρχιακό κομμάτι από την θάλασσα μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας.

Τιμές

Στον πίνακα παρακάτω μπορείτε να δείτε τις τιμές και εκδόσεις του Citroen C5 Aircross.

Citroen C5 Aircross

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
8
Οδική Συμπεριφορά
9
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
8.5