Οδηγούμε το Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi 120ps

Το i30 Fastback είναι η πιο ενδιαφέρουσα παραλλαγή στη γκάμα του i30 και δίχως αμφιβολία ένα από τα ομορφότερα μοντέλα στη γκάμα της Hyundai. Στα χέρια μας η έκδοση 1.0 T-GDi των 120 ίππων.

Αυτό είναι το Hyundai i30 Fastback, η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά παραλλαγή του i30, η οποία δίνει μια premium πινελιά σε ένα μη premium αυτοκίνητο. Ειδικά όταν το βλέπουμε από πίσω! Και αυτό γιατί το i30 Fastback έχει σχεδιαστεί από τον Thomas Burkle, τον πρώην σχεδιαστή της BMW που πλέον έχει ρόλο αρχισχεδιαστή στη Hyundai. Είναι ο άνθρωπος που έχει σχεδιάσει τη Σειρά 3 και Σειρά 6 της BMW και τώρα έδωσε στο i30 αυτό το κάτι διαφορετικό που το κάνει να ξεχωρίσει μέσα στο πλήθος.

Σχεδίαση που ξεχωρίζει

Το i30 Fastback δε μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία, με μοναδική ίσως εξαίρεση την τελευταία γενιά του Honda Civic. Τουλάχιστον όσον αφορά στη σχεδίαση με την έντονη κλίση στο πίσω μέρος. Είναι εξαιρετικά καλλίγραμμο και υπό κάποιες γωνίες θυμίζει έντονα αυτοκίνητα όπως το Volkswagen Passat CC ή τη Mercedes C-Class Coupe. Υπό κάποιες γωνίες…

Τα φώτα είναι πολύ ωραία και γενικότερα το σχήμα του πίσω μέρους είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι στο αυτοκίνητο. Το πίσω παρμπρίζ έχει πολύ έντονη κλίση και καταλήγει σε μια διακριτικά ενσωματωμένη αεροτομή στο τελείωμα του πορτ μπαγκάζ. Το υπόλοιπο  μέρος του αυτοκινήτου, είναι παρόμοιο με το i30 hatchback. Μόνο που εδώ η οροφή δείχνει αισθητά χαμηλότερη, και είναι βεβαίως κατά 2,5 εκ. Μάλιστα σε συνδυασμό με το αυξημένο μήκος κατά 11,5 εκ. κάνει το Fastback να δείχνει σαν ένα 4-θυρο coupe. Μπροστά η εικόνα είναι ίδια με το hatchback. Υπάρχει η ίδια μεγάλη μάσκα, οι προβολείς και βεβαίως τα LED ημέρας.

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Hyundai i30 Fastback η εικόνα είναι αντίστοιχη των υπόλοιπων εκδόσεων του i30. Το ταμπλό είναι το ίδιο, η ποιότητα είναι το ίδιο ικανοποιητική, όπως και τα υλικά σε διάφορα σημεία. Υπάρχουν άφθονες θήκες, θήκη για το κινητό, υποβραχιόνιο και ποτηροθήκες. Η θέση οδήγησης είναι καλή, χαμηλά τοποθετημένη και αρκετά βολική. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το γνώριμο σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, ένα λειτουργικό menu, κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα Apple Car Play ή Android Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι τυπικός Hyundai, περιεκτικός και αρκετά ευανάγνωστος.

Παρά το γεγονός ότι η οροφή είναι χαμηλότερη και έχει έντονη κλίση, πίσω οι χώροι για το κεφάλι δε θα ενοχλήσουν επιβάτες μετρίου αναστήματος, ίσως και λίγο περισσότερο. Κι αυτό γιατί η μεγαλύτερη κλίση ξεκινά αμέσως μετά τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος φόρτωσης στο i30 Fastback είναι μεγάλος, τετραγωνισμένος και με διπλό πάτωμα. Έχει όγκο 460 λίτρα όλος μαζί, ενώ από κάτω υπάρχει μια θήκη με πλαστικά χωρίσματα για να μην… τριγυρνάνε ελεύθερα διάφορα μικροαντικείμενα. Το κατώφλι είναι σχετικά ψηλό και ίσως κάνει το φόρτωμα μεγάλων και βαριών αντικειμένων λίγο πιο δύσκολο.

Hyundai i30 Fastback

1000άρι Turbo με 120 ίππους

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι με τον 1000άρη turbo κινητήρα βενζίνης, ισχύος 120 ίππων και 171 Nm ροπής. Είναι ένας 3-κύλινδρος κινητήρας που γνωρίσαμε και σε άλλα μοντέλα, όπως το Kia Stonic. Χαρακτηριστικό του είναι ότι λειτουργεί εξαιρετικά άνετα στις χαμηλές στροφές, ενώ προσφέρει επιτάχυνση 0-100 σε 11,6 δευτ και μέση κατανάλωση 5,2 lt. Στην πράξη, κατά την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του είδαμε τιμές κοντά στα 7,2 lt/100km.

Διαθέσιμος στο i30 Fastback είναι και ένας δεύτερος κινητήρας βενζίνης 1,4 λίτρων Turbo με 140 ίππους, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σε πετρέλαιο, η γκάμα περιλαμβάνει έναν 1600άρη με 136 ίππους και μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Hyundai i30 Fastback

Στο δρόμο με το i30 Fastback

Οδηγώντας, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς σε σύγκριση με ένα i30 hatch είναι η μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω. Το παρμπρίζ μπορεί να είναι μεγάλο σε γυάλινη επιφάνεια, ωστόσο η μεγάλη κλίση του και η χαμηλότερη οροφή αφήνουν ένα μικρό χώρο για να δεις προς τα πίσω. Επίσης, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα i30, η ανάρτηση στο Fastback είναι πιο σκληρή κατά 15%. Κάτι που το νιώθεις σε κακής ποιότητας δρόμους και κατά κύριο λόγο στο μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού οδικού δικτύου. Από πλευράς δομής, πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι, γεγονός που δίνει ένα σοβαρό πλεονέκτημα έναντι άλλων προτάσεων στην κατηγορία.

Στον τομέα της ασφάλειας, το i30 Fastback εφοδιάζεται με το SmartSense. Πρόκειται για μια παλέτα συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων που περιλαμβάνει τα Forward Collision-Avoidance Assist, Driver Attention Warning, High Beam Assist και Lane Keeping Assist. Διαθέσιμα είναι ακόμη προειδοποίηση νεκρής οπτικής γωνίας, προειδοποίηση Rear Cross-Traffic Collision, ανάγνωση σημάτων ορίων ταχύτητας και το πολύ βολικό cruise control με speed limiter.

Τιμές

Η τιμή του Hyundai i30 Fastback ξεκινά από 16.990 ευρώ με τον 1000άρη turbo κινητήρα. Κοστίζει δηλαδή 600 ευρώ περισσότερα από την ίδια έκδοση σε hatcback αμάξωμα, ενώ οι εκδόσεις Fastback με τον 1400άρη κινητήρα turbo ξεκινούν από 20.290 ευρώ και αποκλειστικά στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.

Δείτε ακόμη:

Δοκιμή Hyundai i30 N Performance 275hp

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
8
Επιδόσεις
8.5
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
9