Οδηγούμε το Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic

Οδηγούμε το εντελώς νέο Audi A1 Sportback με τον 1000άρη turbo κινητήρα 116 ίππων. Δείτε το αναλυτικό video-review μας.

Αυτό είναι το νέο Audi A1. Ολοκαίνουριο, ζωηρό στο μάτι και πρακτικά ένα μοντέλο που ήρθε να επανατοποθετήσει την Audi στην κατηγορία των μικρών premium αυτοκινήτων. Εξωτερικά το νέο Α1 είναι πανέμορφο! Ξεχωρίζει στο από οτιδήποτε άλλο στην κατηγορία, και πρακτικά αποτελεί έναν άξιο ανταγωνιστή του MINI Hatchback. Υπάρχει δυνατότητα διχρωμίας στο αμάξωμα, αντιθέσεις σε καθρέπτες, μάσκα, ζάντες αλλά και ένα ακόμη πιο σπορ bodykit στην έκδοση S Line που έχουμε στη διάθεσή μας.

Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic

Σύγχρονο εσωτερικό

Στην καμπίνα του νέου Audi A1 Sportback συνεχίζεται η ίδια εξαιρετική εικόνα με το εξωτερικό. Είναι ίσως το πιο τολμηρό σχεδιαστικά Audi όσον αφορά την εικόνα στο ταμπλό. Αυτό έχει δύο τμήματα, ένα με κλίση προς τον οδηγό και ένα με κλίση προς τον συνοδηγό, ενώ στο κέντρο και προς τον οδηγό βρίσκεται μια μεγάλη και πολύ πρακτική οθόνη αφής. Το σχήμα γύρω από τα όργανα στο ταμπλό είναι ενδιαφέρον, όπως και το φινίρισμα στο ταμπλό. Κατά τα άλλα η εικόνα είναι εξαιρετικά λιτή, αλλά ωραία, κλασική Audi και δεν κουράζει στο μάτι. Βρίσκεις εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνεις, ενώ ωραίοι είναι οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού.

Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά και ευχάριστα στην υφή, σε αντίθεση με αυτά στις πόρτες που είναι σκληρά σε όλο το πάνελ. Εδώ ποιοτικά το Α1 είναι ίδιο με ένα Volksagen Polo και αυτά τα σκληρά πλαστικά δείχνουν αρκετά φτηνιάρικα για ένα premium αυτοκίνητο. Το ευχάριστο είναι πάντως ότι όλες οι εκδόσεις του Α1 έχουν ως στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτελείται εξολοκλήρου από μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας και μπορεί να προβάλλει διαφορετικές πληροφορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.

Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic

Όσο για την οθόνη στο ταμπλό, αυτή διατίθεται σε δύο μεγέθη ανάλογα με την έκδοση. Έχει ωραία γραφικά και ωραία απόκριση στην αφή. Όχι το ίδιο γρήγορη με ένα smartphone, αλλά για αυτοκίνητο είναι παραπάνω από γρήγορη. Διαθέσιμο είναι ακόμη σύστημα ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphone (προαιρετικά), στη βάση της κονσόλας. Πίσω οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Δύο ενήλικες ή τρία παιδιά θα καθίσουν χωρίς πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία, με μέγεθος στα 335 λίτρα.

Στο δρόμο με το Audi A1

Οδηγικά, στον αυτοκινητόδρομο το νέο Α1 παρά το μέγεθος του το νιώθεις σαν μεγάλο αυτοκίνητο. Είναι ποιοτικό σε κύλιση και αρκετά αθόρυβο, ενώ αν ξεχαστείς ο 1000άρης κινητήρας με τους 116 ίππους εύκολα θα σε παρασύρει σε παράνομες ταχύτητες.

Μιλώντας για κινητήρες, η γκάμα του Audi A1 έχει τρεις επιλογές. Δύο με τον 1000άρη TFSI με 95 και 116 ίππους και μία με τον 1.5 TFSI ισχύος 150 ίππων. Το περίεργο στη νέα γενιά του Α1 αλλά και σε όλα τα νέα Audi από εδώ και στο εξής, είναι η ονομασία των μοντέλων. Έτσι λοιπόν τα πχ 1.4 TFSI για κινητήρες 1,4 λίτρων, 2.0 TFSI για κινητήρες 2 λίτρων κ.ο.κ. αλλάζουν σε ονομασίες 25 TFSI, 30 TFSI, 35 TFSI και 40 TFSI. Όπου τα 25, 30 κ.λ.π αντιστοιχούν στην ισχύ του κινητήρα, αλλά όχι την πραγματική ισχύ. Το 25 TFSI δηλαδή αντιστοιχεί σε 95 ίππους, ενώ το 30 σε 116 ίππους και το 35 σε 150 ίππους. Η κορυφαία έκδοση 40 TFSI κινείται από 2-λιτρο κινητήρα με 200 ίππους. Περισσότερα για τις νέες ονομασίες των μοντέλων Audi στο σχετικό άρθρο εδώ.

Στο δρόμο το A1 Sportback είναι άνετο και ευχάριστο. Η έκδοση S Line είναι λίγο πιο σκληρή όσον αφορά στην ανάρτηση, ενώ ταυτόχρονα συνοδεύεται από ένα πιο σπορ σχεδιαστικό πακέτο εξωτερικά και εσωτερικά, μαζί και ζάντες 17 ιντσών. Σε δρόμο με στροφές το τιμόνι θα ικανοποιήσει και γενικότερα η αίσθηση που σου αφήνει είναι παραπάνω από θετική.

Οι τιμές του Audi A1 Sportback

Η βασική έκδοση του νέου Audi Α1 με 1000άρη κινητήρα 95 ίππων ξεκινά από τις 19.950 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις των 116 ίππων διαμορφώνονται από τις 22.200 ευρώ. Ωστόσο, “χτίζοντας” ένα A1 με εξοπλισμό και πακέτα εξατομίκευσης, είναι πολύ εύκολο το να ανέβει η τιμή του σε υψηλότερα επίπεδα. Για παράδειγμα το μοντέλο των φωτογραφιών μας με το πακέτο S Line, αυτόματο κιβώτιο S tronic και διχρωμία σε οροφή και καθρέπτες (μεταξύ άλλων) ξεπερνά τις 32.000 ευρώ, από τις 22.200 που είναι η αρχική του τιμή!

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης | Auto Moto

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
9.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
8.5