Fiat-Abarth 850 TC προς διάσωση!

Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth. Το 850 TC.

Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Carlo Abarth με αφετηρία το ταπεινό Fiat 600 D δημιούργησε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατέκτησε δεκάδες διακρίσεις. To Fiat-Abarth 850 TC αποτέλεσε κορυφαίο δείγμα της εφευρετικότητας και του αγωνιστικού πνεύματος του Abarth, ο οποίος δεν δίστασε να εφαρμόσει ανορθόδοξες τακτικές ώστε να πετύχει τον τελικό του στόχο.

Το τμήμα Heritage της Stellantis εντόπισε και απόκτησε ένα σπάνιο Fiat-Abarth 850 TC, το οποίο βρισκόταν επί δεκαετίες εγκαταλελειμμένο. Τελικός στόχος βεβαίως είναι η διάσωση αυτού του αυτοκινήτου, στο οποίο εργάστηκαν οι μηχανικοί του τμήματος για να το επαναφέρουν στην αρχική του λάμψη. Οι άνθρωποι του Officine Classiche είχαν εξαιρετικά δύσκολο έργο, με δεδομένο ότι τα ίχνη του χρόνου και της εγκατάλειψης είχαν αφήσει έντονα το στίγμα τους σε κάθε σημείο του αμαξώματος, του εσωτερικού και των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου.

Στην έκθεση Rétromobile στο Παρίσι (1-5 Φεβρουαρίου), η Abarth και το τμήμα Heritage παρουσίασαν το αυτοκίνητο, στο οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή. Το κοινό είχε την ευκαιρία να δει από κοντά ένα σπάνιο δείγμα της ιστορίας της μάρκας. Η μοναδικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν εξαντλείται στην προσπάθεια διάσωσής του, αλλά φέρνει στο προσκήνιο και μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία. Η μετατροπή του Fiat 600 D από τον Abarth αύξησε τον κυβισμό του κινητήρα από τα 767 κ.εκ. στα 847 κ.εκ. και σε συνδυασμό με μια σειρά αναβαθμίσεων (υψηλότερη συμπίεση, αγωνιστικός εκκεντροφόρος, καρπυρατέρ της Solex, κ.α.) εκτόξευσαν την απόδοση από τους 29 στους 52 ίππους στις 5.800σ.α.λ.

Ο Carlo Abarth αναβάθμισε ακόμη το σύστημα πέδησης, αντικαθιστώντας τα εμπρός ταμπούρα με δίσκους, και έδωσε μια ιδιοφυή λύση σε ένα από τα αδύνατα σημεία του 600 D. Το τοποθετημένο ψυγείο νερού δίπλα στον κινητήρα στο πίσω μέρος δεν είχε ποτέ επαρκή τροφοδοσία με κρύο αέρα, έτσι ο Abarth δημιούργησε ένα ψυγείο νερού/λαδιού το οποίο το τοποθέτησε στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλάζοντας τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και δίνοντας το χαρακτηριστικό ρύγχος στο 850 TC. Τέλος το ανοικτό κάλυμμα του κινητήρα δεν βελτίωσε απλά περαιτέρω την ψύξη, αλλά δημιούργησε και ένα αποδοτικό σπόιλερ. Ακόμα ένα δείγμα του καινοτόμου πνεύματος του Abarth.

Με αυτό τον τρόπο το «ταπεινό» Fiat εξελίχθηκε σε ένα ευέλικτο, ελαφρύ και γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το πρώτο της μάρκας που έλαβε τον τίτλο “Turismo Competizione”. Όμως, εκτός από τις επιτυχίες στους αγώνες, το συγκεκριμένο 850 TC που διέσωσε από την καταστροφή το τμήμα Heritage της Stellantis, γνώρισε επιτυχίες και σε ένα πολύ διαφορετικό πεδίο. Υπηρετώντας στο σώμα δίωξης λαθρεμπορίου της Ιταλικής Αστυνομίας, χρησιμοποιήθηκε για ελέγχους και καταδιώξεις, καταφέρνοντας -όπως και στους αγώνες- να επιβληθεί σε φαινομενικά πολύ ισχυρότερους αντιπάλους.