Το 1956 ο Dore Leto di Priolo, ένας από τους γνωστότερους Ιταλούς πιλότους της εποχής, προκάλεσε σημαντικές ζημιές στη Giulietta Sprint Veloce κατά τη διάρκεια του Mille Miglia. Όταν πήγε το αυτοκίνητο για επισκευή στον Zagato, ο Dore ζήτησε από τον Elio Zagato όχι απλά να ανακατασκευάσει το Bertone coupé, αλλά να μειώσει το βάρος του όσο το δυνατόν περισσότερο, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος. Το αποτέλεσμα ήταν μια SVZ που ζύγιζε 145 κιλά λιγότερο από την απλή Sprint Veloce, η οποία σύντομα απέδειξε τις ικανότητές της στην πίστα.
Σε μόλις λίγους μήνες, δεκάδες πιλότοι παρήγγειλαν τη δική τους “τροποποιημένη” έκδοση, με αρκετά βελτιωμένη αεροδυναμική και πολύ μικρότερο βάρος, ενώ την ίδια στιγμή ο κινητήρας απέδιδε όλο και περισσότερη δύναμη από τη μικρή μονάδα των 1300 cc. Η SVZ γινόταν αήττητη. Όσον αφορά στη στιλιστική εικόνα, τα αυτοκίνητα SVZ κινούνταν όλο και πιο μακριά από την αρχική Sprint Veloce του Bertone, διαμορφώνοντας σταδιακά την επόμενη SZ.
![]() |
Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato. |