Αυτό είναι ένα από τα πιο μυθικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Παραδεχτείτε το, εσείς/εμείς οι πάνω-κάτω 40άρηδες είχαμε αφίσα της Lamborghini Countach στο δωμάτιο μας. Η ιστορία του μοντέλου είναι γνωστή, όμως αυτή η έκδοση 25th Anniversary είναι ένα όνειρο βγαλμένο από τα παιδικά μας χρόνια.
Η πιο τρελή Lamborghini
Όταν η Lamborghini θέλησε να αντικαταστήσει τη Miura απευθύνθηκε στον φημισμένο σχεδιαστή Marcello Gandini. Σε περίπτωση που δε γνωρίζεται τον Gandini, σίγουρα θα γνωρίζετε μερικά από τα “έργα” του. Αυτός είναι υπεύθυνος, μέσω του οίκου Bertone, για αυτοκίνητα όπως η Lancia Stratos, η Bugatti EB110 και η Alfa Romeo Montreal. Ο Gandini είχε σχεδιάσει και τη Miura, οπότε και ήταν ο τέλειος υποψήφιος για να δημιουργήσει την επόμενη μεγάλη Lambo.
Η σχεδιαστική “γλώσσα” που χρησιμοποίησε ο Gandini έδωσε στον κόσμο της αυτοκίνησης το σχήμα που ακολούθησαν πολλά ακόμη supercar για δεκαετίες μετά. Μάλιστα ο ίδιος ήταν ο εμπνευστής των κάθετα ανοιγόμενων πορτών, τις οποίες ακόμη και σήμερα ονομάζουμε “Lambo doors”. Κι αυτό γιατί τις χρησιμοποιούν όλες οι κορυφαίες Lamborghini που ακολούθησαν.
Βεβαίως το τελικό σχέδιο της Countach ήταν απίστευτο για τα δεδομένα της εποχής. Ακόμη και η ονομασία αποδεικνύει ακριβώς αυτό, αφού σε διάλεκτο της βόρειας Ιταλίας το “κούντας” είναι ένα επιφώνημα εξαιρετικού θαυμασμού. Σαν αυτό που φωνάζουν οι άντρες όταν βλέπουν μια εντυπωσιακή γυναίκα. Η Countach είναι μάλιστα η μοναδική της σειράς των 12-κύλινδρων Lamborghini που δε συνδέει την ονομασία της με ταύρους. Κάτι που συμβαίνει βεβαίως με τις Miura, Diablo, Murcielago και Aventador.
Το σχέδιο το βρήκαμε. Τι γίνεται με τις επιδόσεις;
Με το σχέδιο να είναι παραπάνω από εντυπωσιακό, η Lamborghini έπρεπε να βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις σε σύγκριση με την Miura. Η πρώτη γενιά της Countach χρησιμοποιούσε τον ίδιο V12 3,9 lt και 370hp της Muira. Ωστόσο, όσο το αυτοκίνητο εξελισσόταν, το ίδιο συνέβαινε και στον κινητήρα. Όταν λανσαρίστηκε η Countach Quattrovalvole στα μέσα των 80s, ο κινητήρας της ήταν ένας V12 των 5,2 lt με 455 ίππους.
Γιατί όμως η Countach 25th Anniversary είναι τόσο ξεχωριστή;
Στα 25α γενέθλια της Lamborghini, η φίρμα ήθελε κάτι το ξεχωριστό για να το γιορτάσει. Η προφανής επιλογή ήταν βεβαίως η Countach, όμως έπρεπε να γίνει κάτι που να σηματοδοτήσει την ιδιαιτερότητα της στιγμής. Έτσι, αναβάθμισε το μοντέλο σε όλους τους τομείς και κυρίως στη σχεδίαση της. Κι εδώ είναι το σημείο-κλειδί που λίγοι γνωρίζουν. Το τελικό σχέδιο της Countach 25th Anniversary δεν ήταν του Gandini, αλλά ενός άλλου διάσημου Ιταλού σχεδιαστή. Του Horacio Pagani. Σήμερα ο Pagani είναι γνωστός για τη δική του μάρκα από supercars, ίσως τα πιο εξωτικά που έβγαλε ποτέ η Ιταλία. Αυτό λοιπόν που έκανε ο Pagani στην Countach ήταν να της δώσει ένα facelift με αλλαγές σχεδόν σε 500 σημεία. Η επιτυχία του ήταν ότι όχι μόνο δε χάλασε το αρχικό design, αλλά κυρίως διατήρησε και αύξησε όλο αυτό το σχεδιαστικό “ουάου” (σ.σ. κούντας).
Οι πιο ορατές αλλαγές στην 25th Anniversary είναι στους αεραγωγούς. Το αρχικό σχέδιο είχε απλά μεγάλα ανοίγματα και τώρα με την αναβάθμιση του Pagani ο αέρας έμπαινε σε κανάλια που διοχέτευαν την ψύξη πιο αποτελεσματικά στον κινητήρα. Μαζί βελτιώθηκε και η συνολική αεροδυναμική, βοηθώντας το αυτοκίνητο να πετύχει υψηλότερη τελική ταχύτητα. Την εικόνα συμπλήρωσαν σχεδιαστικές αλλαγές στους προφυλακτήρες, η χρήση πλευρικών μαρσπιέ και βεβαίως το νέο σχέδιο στις ζάντες.
Οι επιδόσεις της Countach 25th Anniversary
Πρακτικά, η 25th Anniversary ήταν η ταχύτερη Countach που βγήκε ποτέ από τη Sant’ Agata. Ο κινητήρας της ήταν ακριβώς ίδιος με αυτόν της QV με 455 ίππους και 500 Nm ροπής. Όμως οι επιδόσεις της ήταν ελαφρώς βελτιωμένες, με το 0-100 km/h να γίνεται σε 4,5 δευτερόλεπτα. Γεγονός που την καθιστούσε ταχύτερη από τον βασικότερο της ανταγωνιστή, τη Ferrari Testarossa.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 658 μοντέλα 25th Anniversary, από το 1988 έως το 1990. Στη συνέχεια, η Lamborghini παρουσίασε το διάδοχο της Countach, τη Diablo. Ένα ακόμη μοντέλο που έμελλε να γράψει τη δική του μοναδική ιστορία στην αυτοκίνηση.