To Renault 4L γίνεται 60 χρονών!

1961 - Renault 4

To 2021 σηματοδοτεί τα 60α γενέθλια του Renault 4L. Ενός πραγματικά επιτυχημένου μοντέλου, με περισσότερες από 8 εκ. πωλήσεις, σε διάστημα μεγαλύτερο των 30 ετών. Το 4L είναι πολλά περισσότερα από ένα αυτοκίνητο. Είναι ένα μοντέλο θρύλος!

Για αυτή την 60ή επέτειο του Renault 4L, έχει δημιουργηθεί ένα επίσημο πρόγραμμα εκδηλώσεων, οι οποίες απλώνονται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, κάνοντας εκτενή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, την 4η και τη 14η μέρα κάθε επερχόμενου μήνα της χρονιάς που διανύουμε, τα κοινωνικά δίκτυα θα πλημμυρίζουν με αποκλειστικό περιεχόμενο για το μοντέλο, φτιαγμένο από τους λάτρεις του μοντέλου και απευθυνόμενο σε αυτούς. Περιεχόμενο το οποίο, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει συνεντεύξεις από συλλέκτες και διασημότητες. Όλη αυτή η δραστηριότητα έχει ως στόχο να μας ταξιδέψει πίσω στην ιστορία ενός αυτοκινήτου που έχει αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στην εποχή του.

Ποιο είναι όμως το 4L;

Το 4L (διαβάζεται «κατρ-ελ») πρωτοκυκλοφόρησε το 1961 και ήταν στην παραγωγή έως και το 1994. Πρακτικά αποτέλεσε το αντίπαλο δέος του Citroen 2CV. Τα δύο γαλλικά μοντέλα μαζί μονοπώλησαν το ενδιαφέρον, εκείνη την εποχή, στα τυπικά αυτοκίνητα πόλης αλλά και μικρά οικογενειακά μοντέλα. Το 4L ήταν διαθέσιμο με κινητήρες από 600 κ.εκ. έως 1.100 κ.εκ., αν και τα περισσότερα μοντέλα κυκλοφόρησαν με έναν βενζινοκινητήρα 750 κ.εκ. και ισχύ περί τους 35 ίππους. Το μοντέλο ήταν διαθέσιμο με κιβώτιο 3 ταχυτήτων και έναν χαρακτηριστικό επιλογέα που έβγαινε οριζόντια μέσα από το ταμπλό. Μάλιστα, η προέκταση του λεβιέ διέσχιζε ολόκληρο το καπό και κατέβαινε κάθετα για να συνδεθεί απευθείας επάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων που βρισκόταν πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα. Επικό! Όσοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ή ακόμη και να καθίσουν μέσα σε ένα 4L γνωρίζουν το μοναδικό αυτό χαρακτηριστικό.

Η μετάδοση γινόταν στους εμπρός τροχούς, ενώ υπήρξαν και τετρακίνητες εκδόσεις. Μάλιστα το 4L είχε γνωρίσει επιτυχίες και στους αγώνες, ενώ το 1979 και 1980 συμμετείχε και στο ράλλυ Paris-Dakar, τερματίζοντας στην 5η και 3η θέση αντίστοιχα! Το Renault 4GTL ήταν μια αγωνιστική έκδοση του Group A που έτρεξε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ.