6η Ανάβαση Πάρνηθας: Ταξίδι στο χρόνο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 6η αναβίωση της ιστορικής Ανάβασης Πάρνηθας που συνδυάστηκε με την επέτειο για τα 50 χρόνια της ΦΙΛΠΑ.

Το υπέροχο τοπίο, ο ανοιξιάτικος καιρός, η δίψα του κόσμου για εκδηλώσεις τέτοιου τύπου, αλλά πολύ περισσότερο οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι και οι συμμετέχοντες με τις τετράτροχες κούκλες τους, συνέθεσαν ένα όμορφο, πρωτόγνωρο σκηνικό που μύρισε έντονα άρωμα από παλιές καλές εποχές και θύμισε σε όλους το ένδοξο παρελθόν της αυτοκίνησης. Από τις 9.00 το πρωί της Κυριακής, άρχισε να μαζεύεται πολύς κόσμος στο πάρκινγκ του τελεφερίκ για να θαυμάσει από κοντά τα καλοσυντηρημένα αυτοκίνητα των 82 συμμετεχόντων.

Το θερμόμετρο ανέβηκε ακόμη περισσότερο με την άφιξη των πρώτων «ιδιαίτερων» αυτοκινήτων και των εκλεκτών καλεσμένων της ΦΙΛΠΑ, που στήριξαν την εκδήλωση στην νεοσυσταθείσα κατηγορία Master Trophy. Οδηγοί αγώνων-πρωταθλητές με ιστορία, όπως οι Λ. Κύρκος & «Stratissino», που είχαμε καιρό να τους δούμε μαζί, Δ. Βαζάκας, Μ. Σταφυλοπάτης, Γ. Χατζηρήγας, Ι. Σταυρόπουλος, καθώς και «εξωπραγματικά» αυτοκίνητα, όπως Lancia Abarth 037 Rally, Ford Escort WRC, Audi quattro, Peugeot 205 T16, Fiat Abarth Uno Turbo ie Gr. A, Ford RS 1800 κ.α. Όλα αυτά σε μια αρμονική συνύπαρξη με τα 70 κλασικά αυτοκίνητα και τους οδηγούς/συνοδηγούς της κατηγορίας Regularity, χάρισαν στους παρευρισκόμενους πολλά χαμόγελα και έδωσαν το έναυσμα για νοσταλγικές συζητήσεις και το στίγμα ότι στο μηχανοκίνητο αθλητισμό πραγματικά δεν υπάρχουν διακρίσεις.

Μετά τον τεχνικό έλεγχο, αυτοκίνητα, πληρώματα και θεατές ανηφόρισαν για τη θέση Μετόχι, με πρώτα τα αυτοκίνητα να παρατάσσονται το ένα πίσω από το άλλο, έτοιμα για την πανηγυρική εκκίνηση. Στη θέση αυτή, που πριν από την 5η περσινή Ανάβαση τοποθετήθηκαν αναμνηστικές πλάκες από την ΦΙΛΠΑ για να θυμίζουν την έναρξη της θρυλικής διαδρομής, έγιναν οι επίσημες προσφωνήσεις και αποδόθηκαν τιμητικές πλακέτες στους επίσημους καλεσμένους που τίμησαν την εκδήλωση με την παρουσία τους.

Η δράση ξεκίνησε με τη Lancia 037, ενώ ακολούθησαν το DKW του αείμνηστου Γ. Ραπτόπουλου και όλα τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα της κατηγορίας Master Trophy, με σειρά παλαιότητας. Ακολούθησαν τα λαμπερά αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity. Ο δρόμος από τη θέση Μετόχι μέχρι το Parking του Regency Casino Mont Parnes είχε «σφραγιστεί» από την Αστυνομία και τα μέλη της οργάνωσης της ΦΙΛΠΑ για λόγους ασφαλείας, και έδωσε στους συμμετέχοντες στον αγώνα τη βέλτιστη οδηγική εμπειρία της όμορφης διαδρομής, με σεβασμό στο χαρακτήρα του αγώνα και των ΜΩΤ των 30-45 χλμ/ώρα.