Frankfurt 2015: Νέο Opel Astra

Η Opel αποκαλύπτει το νέο Astra πέμπτης γενιάς (Κ), το οποίο εκτός του ότι είναι σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, καλύτερη ποιότητα, βελτιωμένους χώρους αλλά και χαμηλότερο βάρος έως και 200kg.

Το ολοκαίνουριο 2016 Opel Astra K είναι μικρότερο σε διαστάσεις εξωτερικά αλλά και πιο δυναμικό σχεδιαστικά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Στιλιστικά ακολουθεί τη φιλοσοφία του εντυπωσιακού Monza concept διανθισμένο με στοιχεία που γνωρίσαμε στο ADAM όπως οι “αιωρούμενες” πίσω κολόνες. Ταυτόχρονα έχει μια απέριττη σχεδίαση που το δείχνει πιο αθλητικό από ποτέ.

Ανάμεσα στα σχεδιαστικά στοιχεία που κάνουν το νέο Astra ξεχωριστό είναι η χρωμιωμένη μπάρα στη μάσκα με το σήμα της Opel και η χαρακτηριστική “λεπίδα” που ανεβαίνει προς τα πίσω. Οι προβολείς συγχωνεύονται στη μάσκα δημιουργώντας ένα ενιαίο οπτικό αποτέλεσμα, ενώ η διαχωρισμένη κολόνα C δημιουργεί την εντύπωση μιας αιωρούμενης οροφής. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,37μ. και είναι σχεδόν 5 εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του, ενώ με ύψος 1,46μ. είναι και κατά 2,6 εκατοστά χαμηλότερο. Οι διαστάσεις εμφανώς επηρεάζουν άμεσα την αεροδυναμική και την απόδοση, με το συντελεστή οπισθέλκουσας του νέου Astra να είναι κάτω από 0,30. Αυτό που δεν επηρεάζουν είναι οι εσωτερικοί χώροι, οι οποίοι όχι μόνο δε μειώθηκαν σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά αλλά είναι και μεγαλύτεροι. Το μεταξόνιο μπορεί να έχει μειωθεί κατά 2 εκατοστά αλλά σε συνδυασμό με νέας σχεδίασης καθίσματα, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια +35 χλστ. Επιπλέον, αυξήθηκε η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων. Κατά τα άλλα η καμπίνα έχει μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση με κύριο χαρακτηριστικό τις καθαρές φόρμες και την οπτική σαφήνεια, όπως προδίδει και ο μειωμένος αριθμός διακοπτών και κουμπιών με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.
Το νέο Opel Astra είναι ελαφρύτερο, οικονομικότερο και πιο ευέλικτο. Ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό, το νέο μοντέλο είναι από 120 έως 200 kg ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά με τη νέα αρχιτεκτονική να παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση βάρους. Κάθε εξάρτημα μελετήθηκε από την αρχή ώστε να είναι ελαφρύτερο, ενώ το βάρος του κελύφους μειώθηκε κατά 20%. Πρόσθετα μέτρα στο πλαίσιο απέδωσαν έξτρα μειώσεις βάρους 50 kg, μεταξύ των οποίων τα ελαφριά ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, τα συμπαγή υποπλαίσια και μειώσεις βάρους στον εμπρός και πίσω άξονα. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, το νέο Astra έχει καλύτερη ευελιξία και οδηγική άνεση, ταχύτερη απόκριση, στρίβει καλύτερα και προσφέρει πολύ πιο άμεση συνολική οδηγική εμπειρία.
Οι κινητήρες του νέου Opel Astra είναι όλοι νέοι και αποδίδουν από 95 έως 200 ίππους, χωρίς να υπολογίζεται ανάμεσα τους κάποια έκδοση GSi ή OPC. Βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo με 105hp, ενώ σε diesel υπάρχει ο 1.6 CDTI με μεγάλο εύρος ισχύος που ξεκινά από 95hp. Σαφώς πιο ενδιαφέρον έχει ο νέος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo με 145hp και ροπή 250 Nm, ο οποίος και είναι ο ελαφρύτερος στη γκάμα αφού το αλουμινένιο μπλοκ μόνο ζυγίζει 10 kg λιγότερο από το σφυρήλατο αλουμινένιου μπλοκ του σημερινού 1.4 turbo.
Ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες στο νέο Astra περιλαμβάνονται και τα νέα φώτα IntelliLux LED που προσαρμόζουν αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός, ενώ ανιχνεύουν άλλα οχήματα και δεν “τυφλώνουν” ακόμη και με τη μεγάλη σκάλα. Διαθέσιμες βεβαίως θα είναι και άλλες τεχνολογίες όπως τα Traffic Sign Assistant, Lane Keep Assist, Lane Departure Warning, Following Distance Indication και Forward Collision Alert με Collision Imminent Braking.